Tulospohjainen-display-mainonta-hero.jpg

Tulospohjainen display-mainonta

 Tulospohjaisessa mainonnassa maksat vain toteutuneista klikeistä. Klikkien hinta määräytyy kampanjan tulosten perusteella ja jokaisella mainosformaatilla on oma pohjahintansa. Tulospohjainen mainonta onkin usein kustannustehokkain tapa ohjata liikennettä verkkosivustollesi.

Tarjoamme monipuolisia ratkaisuja tehokkaan tulospohjaisen mainonnan toteuttamiseen.
Tutustu ratkaisuihimme.

Somenosto

Somenosto on näyttävä ja tehokas taktinen mainosmuoto, kun haluat ohjata sivustollesi liikennettä, saada aikaan konversioita tai parantaa Facebook-mainontasi tavoittavuutta. Somenostolla onnistuu niin linkkimainos kuin toimintokutsumainos (CTA-mainos) CPC-hinnoin. Aineisto voi olla videota tai kuvaa.

Katso somenoston eri variaatiot alta.

Somenosto-CTA-aktivointi-ja-linkki.png

 

CTA-aktivointi ja linkkimainos

Mitä?

  • Artikkelien keskellä pyörivä taktinen mainosformaatti, joka ohjaa lukijan helposti haluttuun tuotteeseen tai palveluun.
  • Voit valita useista eri CTA- vaihtoehdoista itsellesi sopivan tai jättää CTA-laatikon pois.

Missä?

  • Sanoma RON, poislukien HS.fi

Tuotannossa hyvä huomioida

  • Jos kyseessä on konversioon tähtäävä mainos, niin suositellaan CTA-laatikon käyttöä.
  • Voit valita useista eri vaihtoehdoista esim. "Hae nyt", "Soita nyt", "Ota yhteyttä", "Osta nyt".
  • Kuvasuhteen tulee olla 1.91:1 tai 1:1 ja kuvan tulee olla .jpg muodossa.
Katso aineisto-ohjeet

 

Videomainos

Mitä?

  • Artikkelien keskellä pyörivä videoformaatti, joka ohjaa lukijan helposti haluttuun tuotteeseen tai palveluun.
  • Videomainoksena voi käyttää esimerkiksi Facebook-videota
    tai haluamaasi videomateriaalia.

Missä?

  • Sanoma RON, poislukien HS.fi

Tuotannossa hyvä huomioida

  • Voit käyttää vertikaalia (4:5), vaakaa (16:9) tai neliön muotoista (1:1) kuvasuhdetta. 

  • Videon tulee olla .mp4-muodossa. 

  • Voit käyttää maksimissaan 30 s spottia – suosittelemme lyhyempiä videoita.

  • Video on äänetön oletuksena ja käynnistyy automaattisesti, kun se ilmestyy käyttäjän ruudulle.

  • Video menee tauolle, kun se ei ole käyttäjän näkyvissä.

Katso aineisto-ohjeet
Somenosto-karuselli.png

 

Karusellimainos

Mitä?

  • Artikkelien keskellä pyörivä suuri 2–5 kuvan mainosformaatti, jota voi skrollata nuolilla ja mobiilissa sormella.

Missä?

  • Sanoma RON, poislukien HS.fi

Tuotannossa hyvä huomioida

  • Voit valita mainokseen 2–5 kuvaa, joihin voit päättää omat Call To Action -tekstit. Voit  myös ohjata lukijat eri laskeutumissivustoihin kuvan mukaan.

  • Kuvasuhteiden tulee olla aina samat karusellissa. Suosittelemme neliötä eli 1:1 kuvasuhdetta.

Katso aineisto-ohjeet

Tuotenosto

Tuotenosto.png

Mitä?

  • Helppo matalan kynnyksen taktinen mainosratkaisu, joka ohjaa tuote- tai tilaussivulle.
  • Mainos muodostuu kuvasta, otsikkotekstistä, tuotekuvauksesta sekä CTA-napista jonka teksti itse määritettävissä.

Missä?

  • Mainos näkyy IS.fi- ja lifestyle-sivustojen etusivuilla ja artikkelisivuilla.
     
Katso aineisto-ohjeet

Sanoma RON CPC-paketti

CPC-paketti-mobiili-paraati.png

Mitä?

  • Klikkihinnaltaan edullisin tulospohjainen ratkaisu. Sanoma RON CPC-paketti on hyvä valinta silloin kun liikenteen määrä on kaikista tärkein mittari.

Missä?

  • Kampanja voidaan ajaa kohdentamattomana tai kohdennettuna relevantille kohderyhmälle.
  • Koska ainoastaan klikeistä maksetaan, suosittelemme harkitsemaan, tarvitaanko kampanjassa kohdennusta.
     
Katso aineisto-ohjeet

Dynaamisella mainonnalla parempia tuloksia – myös tulospohjaisesti

laadukkaampi-liikenne-ikoni.png

 

Laadukkaampaa liikennettä

Näyttämällä kuluttajille tuotteita joista he ovat kiinnostuneita saadaan verkkokauppaan kävijöitä, jotka todennäköisemmin ostavat.

aineistot-automaattisesti.png

 

Aineistot automaattisesti

Dynaamiset mainokset rakentuvat tuotefeedistä, joten mainoksessa on mahdollista näyttää tuhansia tuotteita, joiden hinnat ovat aina ajan tasalla ja joita löytyy varastosta.

tekemisen-helpottuminen-ikoni.png

 

Jatkuvan tekemisen helpottuminen

Kampanjoiden hallinta helpottuu, aineistokustannukset pienenevät ja kohdennuksilla voi rakentaa sesonkien mukana eläviä viestinnällisiä sisältöjä.

Tulospohjaisen dynaamisen mainonnan ratkaisut

Ratkaisut liikenteenohjaamiseen

Tavoitteena on ohjata uusia potentiaalisia ostajia verkkokauppaan. Kampanja voi sisältää tuhansia erilaisia mainosvariaatioita, joita voidaan kohdentaa tuotekategoria tai tuotetasolla.

Kohdennuksissa voi hyödyntää kaikkia Sanoman kohderyhmiä perustuen kiinnostukseen, ostoaikeeseen, demografiaan, elämäntilanteeseen ja sijainnin osalta kuntaan tai maakuntaan. Lisäksi kontekstia eli artikkelia, jossa mainos näkyy Sanoman sivustolla, voidaan hyödyntää kohdentamisessa.

Katso lista valmiista konteksteista dynaamiseen mainontaan


Mainonnan optimoinnissa voidaan lisäksi käyttää klikkeihin tai sosioekonomiseen asemaan perustuvaa optimointia parempien tulosten aikaan saamiseksi.
 

Ehdot: tulospohjainen liikenteenohjaamiskampanja on mahdollinen ainoastaan verkkokaupoille, joista kyseisen tuotteen voi suoraan ostaa. Ratkaisu on tarkoitettu jatkuvaan tekemiseen, joten minimi kampanja-aika on yksi kuukausi.

Ratkaisut dynaamiseen retargetointiin

Tavoitteena dynaamisessa retargetoinnissa on varmistaa kaupan syntyminen niissä tapauksissa, kun kävijä on käynyt katsomassa tiettyä tuotetta mainostajan verkkokaupassa. Monesti ostopäätös ei synny heti, vaan vaatii kävijän muistuttamista hänen katsomastaan tuotteesta. Dynaaminen retargetointi on tähän paras ratkaisu, koska mainokseen voidaan nostaa juuri se tuote, josta kävijä on kiinnostunut.

Mainosformaateissa, joihin voidaan nostaa useampi eri tuote kerrallaan, voidaan näyttää esimerkiksi muita tuotteita samasta tuotekategoriasta.
 

Ehdot: dynaaminen retargetointi on mahdollinen ainoastaan verkkokaupoille, joista kyseisen tuotteen voi suoraan ostaa. Ratkaisu on tarkoitettu jatkuvaan tekemiseen, joten minimi kampanja-aika on yksi kuukausi.

Tulospohjaisen display-mainonnan kohdentaminen

Sanoma RON CPC-paketti, tuotenosto ja somenosto

Kohdentamisvaihtoehdot on jaettu kahteen luokkaan: kiinnostuskohderyhmät ja muut kohderyhmät. Kiinnostuskohderyhmistä voi valita vain yhden määrittävän kohdennuksen kerrallaan, minkä lisäksi voit valita yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä. Voit myös valita vain yhden kohdennuksen muut-kohderyhmästä.

Haluttaessasi voit hyödyntää useampia kohdennuksia ehdolla ”tai”, esim. "Business and Investing" TAI "Education", jolloin kumpaankin kohderyhmään kuluvat näkevät kyseisen mainoksen.

Kiinnostuskohderyhmät                                                                        

Wellness and Fitness​

Culture & Events​

Food and Beverages​

Sports​

Science and Technology

Business and Investing​

Education​

Gaming and Esports​

Outdoors

Travel​

Entertainment and Celebrities​

Families and Relationships​

Hobbies and Activities​

Pets​

Cars and  Motorcycles

Medical Health​

Consumer Electronics​

Fashion and Beauty

Home, Gardening and Cottage​

Shopping​

Gambling​

TV, Movies​

News and Society​

Muut kohderyhmät                                                                                             

Päätelaitekohdennus (mobiili / deskari)​

Geo (maakunnat, isoimmat kaupungit)​

Sukupuoli​

Käyttöjärjestelmä (vain somenostossa)​