Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut

TV-mainonta

Tutkitusti tehokkainta mainontaa

Kerro tarinoita ja herätä tunteita

Televisio on vaikuttava mainosmedia, joka yhdistää äänen ja liikkuvan kuvan sekä mahdollistaa tunteisiin vetoavan tarinankerronnan.

Meiltä saat kattavat liikkuvan kuvan ratkaisut erilaisiin mainostarpeisiin sekä valtakunnallisesti että alueellisesti. Liikkuvalla kuvalla löydät uusia asiakkaita, rakennat ja vahvistat mielikuvia sekä myyt enemmän. 

75 %

suomalaisista tavoitetaan Sanoma TV:n kanavilla ja Ruudussa joka viikko.*

81

minuuttia  vietetään tv-kanavien sisältöjen parissa Suomessa päivittäin.**

64 %

Sanoman lineaaristen TV-kanavien viikkotavoittavuus.*

*Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, AdEdge  ja  Total TV-tutkimus, AdEdge VOD – vkot  1-26 2024, keskimääräinen viikkotavoittavuus, kohderyhmä A25-64v
**Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus,  KR 10+

TV-mainonnan ratkaisut

Valtakunnallinen TV-mainonta

Kun haluat kertoa tarinasi tai tarjouksesi jokaiselle suomalaiselle, teet sen mainostamalla valtakunnallisesti Sanoman TV-kanavilla.

Lue lisää

Lue lisää

Alueellinen TV-mainonta

Alueellisella TV-kampanjalla brändisi näkyy Suomen tunnetuimpien TV-ohjelmien yhteydessä kohdennetusti ja kustannustehokkaasti.

Lue lisää

Lue lisää

Sanoman Total TV 

Tavoita yleisösi monikanavaisesti kotimaisessa, luotettavassa ja turvallisessa mediaympäristössä, ajasta ja paikasta riippumatta.

Lue lisää

Lue lisää

TV:n ja videon erikoisratkaisut

Ilmiöohjelmayhteistyöllä ja muilla liikkuvan kuvan erikoisratkaisuilla herätät huomioita, erottaudut tai vaikutat mielikuviin.

Lue lisää

Lue lisää

Instream-videomainonta

Instream- eli spottimainonnalla tavoitat kohderyhmäsi laadukkaiden sisältöjen parista. Mainonta esitetään muun videosisällön yhteydessä.

Lue lisää

Lue lisää

Tervetuloa liikkuvan 
kuvan uuteen aikaan

Lue lisää

Ammattilaisen tekemä 
mainos toimii

Hyvä mainos on selkeä ja kertoo viestin nopeasti, kiinnostavasti ja ymmärrettävästi. Sanoman videotuotannon tiimissä on kokeneita ammattilaisia, joten voit olla varma siitä, että mainoksesi näyttää ja kuulostaa hyvältä niin suuressa TV-ruudussa kuin mobiilissa.

Lue lisää

Sanoman TV-mainonnan brändit

  • Nelonen
0/0

    Valtakunnallinen TV-mainonta

    Katkomainonta on tuttu tapa mainostaa TV:ssä

    Katkomainonta esitetään ohjelmien välissä ja keskellä, niille varatuilla mainoskatkoilla. Mainoskatkot erotetaan TV-ohjelmistosta katkotunnistein ja mainontaa saa esittää vain tietyn määrän per ohjelmatunti.

    Kelluvassa mainonnassa mainoksesi sijoitellaan kanaville ja ohjelmistoon tavoittelemasi kohderyhmän ja sovitun tavoittavuuden mukaan. Ohjelmaostamisessa mainonta esitetään joko täysin tai pääosin sovitun TV-ohjelman katkoilla.

    Ohjelmayhteistyöllä tuot brändisi osaksi kanavan ohjelmistoa

    Ohjelmayhteistyössä mainostaja osallistuu ohjelman tarjoamiseen ja tästä kerrotaan katsojille tunnistein. Tunnisteet kuuluvat kanavan ohjelma-aikaan ja niiden muotoa sitovat tietyt säännöt.

    Kelluvassa ohjelmayhteistyössä OHY-tunnus (“ohjelman tarjoaa” -tunniste) sijoitellaan ohjelmistoon kohderyhmän ja tavoittavuuden mukaan.

    Räätälöidyssä ohjelmayhteistyössä brändisi on mukana tietyssä, sovitussa ohjelmassa tai ohjelmissa. Räätälöyityyn ohjelmayhteistyöhön voidaan rakentaa myös brändielementtejä ohjelman sisälle.

    Lue lisää mahdollisuuksista

    Alueellinen TV-mainonta

    Mainosta alueellisesti Nelosella Suomen tunnetuimpien ohjelmien yhteydessä

    Alueellisella TV-kampanjalla brändisi näkyy suosittujen TV-ohjelmien yhteydessä kohdennetusti ja kustannustehokkaasti. Alueellisesti kohdennetun TV-mainonnan hinta muodostuu järkeväksi: saat television mainosmahdollisuudet käyttöösi terävästi kohdennettuna ja kohtuullisilla mediakustannuksilla.

    • Voit kohdentaa mainosviestisi 11 eri alueelle Nelosella.

    • Mainonnasta suurin osa (92 %) näytetään parhaaseen katseluaikaan klo 18–24.

    • Alueellisen TV-mainonnan kohderyhmä on  25–64 -vuotiaat.

    • Spottipituus on 5–20 sekuntia. 

    Käyttämällä Nelosen lisäksi Ruutu-videopalvelua, saat kohderyhmäsi vielä laajemmin kiinni.

    • Ruutu tavoittaa viikoittain 1,8 miljoonaa laitetta.

    • Mainonnalle taataan 100 % loppuun asti katselu.

    • Suositeltava spottipituus on10–20 sekuntia.

    • Ruudussa voit kohdentaa videomainontaa samoille kohdennusalueille kuin televisiossa.

    Lue lisää: Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

    Katso näkyvyysalueet

    Alueellinen TV-mainonta kartta.png

    TV-kampanja-
    suunnittelun muistilista

    Neljän kohdan checklistin avulla suunnittelet vaikuttavan televisiokampanjan. Aloita tavoitteesta, jatka kampanjan viestin muodostamiseen, määrittele kohderyhmä ja sen mahdolliset erityispiirteet ja hahmottele kampanjasi ajankohta.

    Katso

    Lakeuden monialan alueellinen TV-mainoskampanja ylitti odotukset

    ”Harva tietää, ettei alueellinen TV-mainonta ole kovinkaan paljon kalliimpi vaihtoehto paikallislehden etusivun mainokseen nähden. Jo muutaman päivän pituinen TV-kampanja tuo näkyvyyttä aivan uudella tavalla.”

    Petri Saunamäki, Lakeuden Moniala

    Tutustu asiakastarinaan

    Lakeuden moniala

    Kiinnostuitko TV-mainonnasta?

    Asiantuntijamme ovat paikallisesti läsnä ympäri Suomen. Meiltä saat henkilökohtaista palvelua koko prosessin tueksi.  Suunnittelemme TV-kampanjan tavoitteidesi mukaisesti ja huolehdimme kaikista käytännön toimenpiteistä, tarvittaessa myös TV-mainoksen tuotannosta.

    Ota yhteyttä

    Suunnittelijan työkalut

    Hinnat ja myyntiehdot

    Katso TV-mainonnan hinnat ja myyntiehdot.

    Hinnat ja myyntiehdot.jpg

    Mediatiedot

    Tutustu Sanoman brändien ja tuotteiden mediatietoihin.

    Mediatiedot.jpg

    Aineistotiedot

    Katso TV-mainonnan aineisto-ohjeet.

    Aineistotiedot

    Yhteystiedot

    Katso Sanoman myynnin ja asiantuntijoiden yhteystiedot.

    Yhteystiedot.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland