HOK-Elanto nosti kampanjansa kärkeen avun antamisen
Yleensä päivittäistavarakauppa on pääsiäisen aikaan esillä näkyvällä tuotemainonnalla. HOK-Elanto päätti tehdä tänä pääsiäisenä toisin.
”Mietimme miten voisimme toimia tässä korona-ajankuvassa ja pääsiäisen tunnelmassa. Tunnistimme, että useat avustusjärjestöt ovat nyt suuressa avun tarpeessa, joten päätimme yhdistää nämä kaksi asiaa päivittäistavarakaupan mainokseksi, jossa järjestöt ovat tuotteena. Halusimme puhaltaa yhteen hiileen ja tarjota helpon tavan auttaa”, HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola kertoo.
Keskeinen osa mainoksen viestiä on manifesti, jossa kerrotaan pääsiäisen ajan laajoista aukioloajoista ja turvallisesta asioinnista.
”Pääsiäisen alla on ihmisiä paljon liikenteessä, joten nostimme manifestissa esiin huolenpitoa kaupankäynnissä. Yhdessä sääntöjä noudattamalla voimme taata turvallisen asioinnin asiakkaillemme ja turvallisen työympäristön työntekijöillemme.”
Ilmoituksesta on tullut paljon todella hyvää palautetta kautta linjan.
”Ajattelimme, että tämäntyyppinen teko on tarpeen tässä ajassa. Kaikki markkinoijat joutuvat nyt arvioimaan omaa tekemistään ja sitä, millä äänellä oma brändi puhuu. Markkinoinnin vähentämiseen en lähtisi, mutta nyt on tärkeää miettiä, millaisin viestein yleisöä lähtee puhuttelemaan.”