Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Miten päästä vaikuttavuuden ytimeen?

Markkinoinnin tarve ei häviä poikkeusaikana mihinkään. Markkinoijan ikuinen haaste on saada viestien tulvassa oma viesti läpi ja huomatuksi. Media group manager Veera Kyrö tarjoaa parhaat vinkkinsä vaikuttavampaan markkinointiin.
Veera Kyrö
20.4.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Ääni on minulle intohimo. Vaikutun hyvästä biisistä ja innostun oivaltavasta äänenkäytöstä radio- tai tv-mainoksessa. Ääni ja musiikki vaikuttavat kuulijoihin monin eri tavoin. Musiikkikappale voi tuoda muistoja merkittävästä tapahtumista, tunteet voivat tarttua surullisen tai iloisen biisin myötä, kappale voi tarjota visuaalisia mielikuvia ja sen rakenne voi myös yllättää. 

Markkinoijan ikuinen haaste on saada viestien tulvassa oma viesti läpi ja huomatuksi. Tunnistettavan musiikin ja oivaltavan käsikirjoituksen avulla mahdollisuudet tähän kasvavat. Eri mediat vastaavat kuluttajien erilaisiin tarpeisiin. Radion roolina on saada kuulija hyvälle fiilikselle, ja TV vastaa viihtymisen ja rentouttamisen tarpeiseen. Toivoisin, että mainostajat ymmärtäisivät kyseisten medioiden vahvuudet ja osaisivat hyödyntää niitä paremmin. 

Tässä omat vinkkini vaikuttavampaan markkinointiin.     

  1. Ole rohkea ja oivaltava

Suomen suosituin aamushow Aamulypsy perustuu rohkeuteen ja huumoriin. Radiomainonnassa kannattaa puhutella hyvää fiilistä etsiviä kuluttajia olemalla rohkea, humoristinen ja oivaltava. Katso radiomainonnan gurun Ralph van Dijkin vinkit vaikuttavaan audiomainontaan täältä.

Renny Järvisen vinkit parempaan audiomainokseen löytyvät puolestaan täältä.

  1. Sitouta ohjelmayhteistyöllä

Varsinkin radiossa persoonat koetaan läheisiksi. Kanavia fanitetaan ja niihin heimoudutaan. Sitouta kuulijat brändiisi ohjelmayhteistyön kautta ja tarjoa elätyksiä, joita ei voi rahalla saada. Esimerkiksi Viaplayn kampanja tarjosi mahdollisuuden voittaa itselle ja kaverille reissu New Yorkiin NHL-kauden avausmatsiin Radio Suomipopin Tuken ja Radio Rockin Marcen seurassa.  

  1. Luo brändillesi ääni, myös televisiossa

Äänimaailmalla on väliä. Tunnistava biisi brändin taustalla tavoittaa myös tv:n mainoskatkolla jääkaapille karanneet. Äänibrändäyksen keinoihin voit tutustua tarkemmin täällä.   

Markkinoinnin tarve nyt poikkeusaikana ei häviä mihinkään. Päinvastoin. Nyt jos koskaan brändillä on mahdollisuus tehdä vaikutus tähän hetkeen sopivalla, oivaltavalla viestillä tai teolla.

  1. Kohtaa yleisö aidosti

Sitten kun saamme jäälleen kokoontua yhteen, tapahtumat ovat toimiva keino tuoda brändi lähelle kuluttajia. Sanoman festivaalit tavoittivat viime kesänä 500 000 kävijää. Festivaalikokemusta suunnitellaan hyvissä ajoin, siihen valmistaudutaan ja liput ostetaan mahdollisesti jo vuosi ennen itse tapahtumaa, koska edellisen vuoden kokemus jättänyt kesän parhaat muistot.

Ollaan vaikuttavuuden ytimessä, kun brändi saa olla osana tätä vahvaa muistoa, auttaa sen syntymisessä ja tapahtumakokemuksen rikastamisessa tarjoamalla jotain ainutlaatuista itse tapahtumassa. Kun brändi liittyy henkilökohtaiseen kokemukseen, se pääsee parhaimmillaan kiemurtelemaan entistä syvemmälle kuluttajan mieleen. Haluaisitko, että brändisi jää osaksi tarinaa, jota vielä vanhana lapsillemme kerromme? Kun korona-aika on ohi, tapahtumilla ja kohtaamisilla on entistä vahvempi voima. 

Tikkurila-festareiden Atrian nuotiopiiriläiset saivat kokea viime kesänä jotain ainutlaatuista grillauksen ohessa, kun suositut radiotähdet viihdyttivät seuruetta.


Veera Kyrö toimii Sanoman viihdemedioiden media group managerina. Veeran etäpäivän taustalla soi Aito Iskelmä, illat vierähtävät suosittujen viihdeohjelmien Vain Elämään ja Haluatko Miljonääriksi parissa. Poikkeustilan aikana Veera rakentaa kotifestarit ja piknikin olohuoneen lattialle ja fiilistelee Treenikämppäliveä Ruudusta. Kun festariportit viimein avautuvat, on Veera ystävineen jo tienpäällä ja matkalla kohti aitoa festaritunnelmaa.

Tagit

TV & video Audio & radio Tapahtumat Omakynä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland