Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

”Soitellaan huomenna, kyllä me jotain tähän keksitään”

Kun ihmiset ympäriltä katosivat omiin koronaeristyksiinsä, alkoi meillä ihmisihmisillä tukalat ajat. Ilokseni kaikki tutut, rakkaat tyypit ovat tulleet avukseni Teamsin uumenista, Heidi Isohanni kirjoittaa.
Heidi Isohanni
11.5.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Olen ihmisihminen. Tämä ei ollut varsinainen yllätys itselleni eikä kenellekään minut tuntevalle. Silti tämän ja monen muunkin tärkeän asian merkitys korostuu silloin, kun se otetaan pois. Olen ollut työelämässä jo sen aikaa, että olen kokenut laman jos toisenkin, useita organisaatiomuutoksia sekä hyviä ja huonoja aikoja. Työelämän kaikki muutokset kyllä kestää, kun ympärillä on hyviä tyyppejä. Sellaisia, joilla on hädän hetkellä vielä se yksi huono vitsi varastossa. Nykyisen kaltaista tilannetta ei tietenkään aiemmin ole työurallani tullut vastaan.

Kun ihmiset ympäriltä katosivat omiin koronaeristyksiinsä, alkoi meillä ihmisihmisillä tukalat ajat. Vaikka työkavereita tapaakin Teams-palavereissa, jää paljon sellaista pois, mistä itse saan energiaa ja inspiraatiota: puolihuolimattomat heitot, kohtaamiset kahviautomaatilla, tilannekomiikka ja ne jo mainitsemani huonot vitsit. Työpaikalta kaipaankin eniten naurua ja yleistä sekoilua. Paljon jää saamatta myös sellaista nopeaa apua ja tukea, joka avokonttorissa on arkipäiväistä, ja jonka olemassaolon tärkeyden huomaa todella vasta nyt, kun työpäivää tekee pääosin yksin.

Asiakaskohtaamiset ovat myyntityön suola, sokeri ja rakastamani mangorahka. Pakkoetätyön ensimmäisellä viikolla olin huolissani. Miten kohtaamiset onnistuvat, kun asiakkaatkin ovat poissa omista normaaleista ympyröistään, omien koronan aiheuttamien työhaasteidensa keskellä. Olenko ollut sellainen asiakaspalvelija, että minuun luotetaan myös nyt, kun ajat ovat hankalat? Onnekseni minua on siunattu huipputiimikavereiden lisäksi myös superihanilla asiakkailla. Korona-ajan puheluissa ja videopalavereissa on ratkottu ongelmia, mietitty vaihtoehtoja, muutettu suunnitelmia, mutta myös ideoitu uutta ja katsottu luottavaisena tulevaisuuteen. On palattu perusasioiden ääreen (hyvä idea toimii aina!) ja tehty asioita uusilla tavoilla. Olemme päässeet osaksi mahtavia toteutuksia.  Ja ilokseni kaikki tutut, rakkaat tyypit ovat tulleet avukseni Teamsin uumenista. Vaikka välillä tuntuu yksinäiseltä, en ole yksin – todellakaan. Tuntui ihanalta, kun sain puhelunlopetustoivotukseeni ”soitellaan huomenna, kyllä me jotain tähän keksitään” asiakkaalta vastaukseksi ”mä tiedän.” Voiko parempaa kiitosta saadakaan? Klisee tai ei, mutta ainoa keino selvitä tästä on tehdä asioita yhdessä.

Erikoiskevät on muuttanut kuluttajana myös minua, vannoutunutta kivijalan kävijää. Olen tilannut kuivausrummun netistä, lihaa kotiovelle toimitettuna ja suomalaisen pienyrityksen mekkoja. Olen hakenut noutoruokaa kaikista mahdollisista lähiravintoloista. Jonotin niitä yksiä lenkkareita. Tilasin uudet pussilakanat. Haaveilen uudesta sängystä, joka oikaisisi epäergonomisen etätyön jumittaman rankani ja sohvasta, joka olisi kauniimpi kuin tuo möhkäle, jota olen nyt kyllästynyt katselemaan. En varmaan koskaan ole miettinyt yhtä paljon sitä, mitkä ovat ne yritykset, joita haluan tukea. Toivon, että tämä jää minuun pysyvästi.  Olen varma, että myös moni muu miettii tällä hetkellä valintojaan aiempaa enemmän. Monet markkinoinnin ammattilaiset ovat puhuneet nyt myötätuntomarkkinoinnin puolesta, merkityksen merkityksestä ja siitä, että vaikeina aikoina markkinaosuudet jaetaan aina uudelleen. Näistä ajatuksista on helppoa olla samaa mieltä. Siksi haluankin sanoa niille brändeille, jotka ovat tuoneet minulle iloa tartuntatilastojen keskelle: ”Mä tiedän”.

Heidi Isohanni toimii Client Managerina Sanomalla.

Tagit

Omakynä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointijohtaja on kasvun ja muutoksen strateginen osaaja

    Markkinointi on liiketoiminnan strateginen työkalu, ei operatiivinen tukirooli, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    20.8.2025
    Lue lisää
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Vastuullinen markkinointi alkaa kysymyksistä – tässä niistä tärkeimmät

    Vastuullisuus on keskeinen osa laadukasta markkinointia. Se ei ole vain pinnalla oleva trendi tai imagokysymys. Se on strateginen valinta, jolla on vaikutusta asiakassuhteisiin, yrityksen brändiin ja koko liiketoiminnan kestävyyteen, kirjoittaa Jonne Ansamaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Vastuullisuus
    Julkaistu
    6.8.2025
    Lue lisää
  • Kahdeksan keinoa tulokselliseen markkinointiin

    Miten mainonnan tuloksellisuutta voi kasvattaa? Brändin vaikutus myyntiin on kiistaton. Vahvalla brändillä on suurempi kasvupotentiaali, korkeampi tuotto, parempi kate sekä paremmat lähtökohdat rakentaa markkinaosuutta ja aktivoida myyntiä.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    9.6.2025
    Lue lisää
  • Miksi Suomessa ei uskota markkinointiin?

    Emme vieläkään täysin ymmärrä, mitä tuloksia markkinoinnilla voidaan saavuttaa, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland