”Aina kun on sanomista, kannattaa olla esillä uutismediassa”
Mikä on uutismedian vahvuus markkinoijan näkökulmasta?
Uutismedian vahvuus on ehdottomasti ajankohtaisuus ja mahdollisuus tarttua niihin yhteiskunnallisiin keskusteluihin, joita mediassa käydään. Markkinoijilla on mahdollisuus tuoda omia myös viestejään ja näkökulmiaan esiin.
Uutismedian luotettavuus ja bränditurvallisuus ovat markkinoijille olennaisen tärkeitä asioita. Sanoma on tehnyt hyvää työtä varmistaakseen, että markkinoijien viestit suodatetaan digimainonnassa pois onnettomuus- ja kriisiuutisten yhteydestä.
Koen myös paikallisuuden uutismedian vahvuutena. Mitä lähempänä media on ihmistä, sitä todennäköisemmin markkinoijien viestit huomataan.
Etuna on lisäksi lyhyt jättöaika. Kun markkinoija haluaa saada viestinsä nopeasti ulos, uutismedia on siihen tehokkain tapa.
Missä markkinoijan tarpeessa uutismedia on parhaimmillaan?
Silloin, kun markkinoija haluaa osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Tästä tulee hyvänä esimerkkinä mieleen Finlaysonin, Ikean ja Tam-Silkin nokittelu. Tässä uutismedia todella näytti parhaat puolensa. Aina kun on sanomista, kannattaa olla esillä uutismediassa.
Millaisena näet uutismedian tulevaisuuden ratkaisut?
Koen, että monikanavaisuus on tulevaisuuden tapa. Sanoma on toiminut edelläkävijä siinä, miten monikanavaiset mainonnan ratkaisut on paketoitu niin uutis- kuin aikakausmediassakin. Niiden markkinoija pystyy tavoittamaan tasaisemmin kuluttajia eri kanavissa. Uskon, että myös muut toimijat tulevat monikanavaisuuteen vahvemmin mukaan ja monikanavaiset ratkaisut tulevat lisääntymään.
Voi olla, että uutismediaan tulee ihan uusiakin jakelukanavia vastaamaan uusiin median kulutuksen tarpeisiin.
Katso myös:
Uutismediassa mainostaminen on brändille turvallista