Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Tiedätkö, mihin markkinointieurot kuluvat ja mitä ne tuottavat? Kasvupalvelun avulla tiedät

Toivotko, että ammattilainen hoitaisi yrityksesi markkinoinnin ja saisit tietää tarkalleen, mitä toimenpiteitä on tehty, mihin raha on käytetty ja mitä sillä on saavutettu? Sanoman Kasvupalvelu on auttanut jo monia yrityksiä saavuttamaan huikeita tuloksia.
28.3.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

“Liian usein kuulen yrittäjän sanovan, ettei hän tiedä, millaista mainontaa heillä on käynnissä, minkä verran se maksaa ja mitä se tuottaa”, toteaa Sanoman markkinointistrategi Santeri Salonen.

Hänen mielestään tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuraaminen ovat avainasemassa markkinoinnissa, sillä muuten mainontaan käytetyt eurot valuvat kankkulan kaivoon.

“Harvalla yrityksellä on ylimääräistä rahaa lojumassa tilillä, joten on tärkeää miettiä, mihin eurot käytetään”, hän täsmentää.

Sanoma on kehittänyt tätä varten ratkaisun, Kasvupalvelun, joka tähtää nimensä mukaisesti yritysten kasvattamiseen. Sanoman ammattilaistiimi etsii yritykselle parhaiten tuottavat markkinointimenetelmät, asettaa tavoitteet, rakentaa kampanjat ja kehittää niitä eteenpäin.

Tuloksia ja käytettyä budjettia voi seurata reaaliajassa Kasvupalveluraportin avulla.

“Sen avulla yrittäjä tietää tarkasti, mihin mainoskanaviin euroja käytetään ja mitä mainonta oikeasti tuottaa”, Salonen sanoo.

Kasvupalvelun raporttia on helppo ymmärtää

Kasvupalveluraporttia pääsee tutkimaan näppärästi tietokoneella tai puhelimella linkin kautta. Raportti räätälöidään, jotta siitä löytyvät kullekin asiakkaalle hyödylliset tiedot.

“Raporttia on helppo lukea ja ymmärtää. Käymme sen myös asiakkaan kanssa läpi projektin alkuvaiheessa”, Salonen sanoo ja jatkaa.

“Asiakas saa sähköpostiosoitteen, josta hän tavoittaa kerralla koko tiimin. Lisäksi oma yhteyshenkilö on tavoitettavissa puhelimitse.”

Asiakkuuden alussa yrityksen kanssa sovitaan konkreettiset tavoitteet mainonnalle ja määritetään tavoitteille soveltuvat mittarit. Mitattavia asioita voivat olla esimerkiksi verkkokaupan myynti, tarjouspyyntöjen määrä tai puhelinsoitot.

“Ilman tavoitteita on mahdotonta saavuttaa mitään. On tärkeää määritellä, mitä tietyllä rahasummalla halutaan tavoitella. Halutaanko esimerkiksi tietty määrä liidejä tai klousattuja kauppoja.”

Kasvupalvelussa keskitytään liiketoiminnallisesti merkittäviin lukuihin ja niiden kehitykseen.

“Raportti kertoo, kuinka tavoitteiden saavuttamisessa on onnistuttu. Jos ei ole onnistuttu riittävän hyvin, kasvuhakkerit ja koko tiimimme tekee väsymättä töitä, jotta tavoitteet saavutetaan”, Salonen lupaa.

Raportista on nähtävissä koko liikenne eli maksettu mainonta ja orgaaninen liikenne. Lisäksi siitä voi seurata kanavakohtaisia budjetteja ja tuloksia.

“Raportista näkee tapahtuneet muutokset, mutta myös selitetään, miksi jokin muutos on tapahtunut.”

Kasvupalvelu sopii kasvuhaluisille yrityksille

Kasvupalvelu soveltuu parhaiten pienten ja keskisuurten yritysten tarpeisiin. Salonen sanoo, että Kasvupalvelusta hyötyvät niin verkkokaupat kuin palveluita tuottavat verkkosivustot. Kasvupalvelun asiakkaina on tällä hetkellä esimerkiksi rakennus- ja LVI-alan yrityksiä.

“Palvelu sopii yrityksille, jotka haluavat kasvaa ja saada realistista dataa siitä, mitä markkinointieurot tuottavat. Autamme etenkin yrityksiä, joilla ei ole aikaa tai ymmärrystä siitä, miten markkinointia kannattaisi tehdä.”

Kasvupalvelu perustuu kasvuhakkerointiin; hakkeri testaa erilaisia digimarkkinointimenetelmiä, mittaa niistä saatavia tuloksia ja selvittää, millä menetelmillä asiakkaalle saadaan parhaita mahdollisia tuloksia.

“Esimerkiksi RH-Kylmätekniikka on moninkertaistanut sivustonsa kävijämäärän ja samalla konversiohinta on puolittunut. Liikevaihto on kasvanut 30 prosenttia”, Salonen sanoo ja jatkaa:

“Toinen asiakas puolestaan kertoi, että heillä oli vaarana joutua lomauttamaan väkeä. Kasvupalvelun avulla he saivat henkilöstön pidettyä töissä.”

Lue RH-Kylmätekniikan kasvutarina.

Yritykselle kasvua asiantuntijatiimin avulla

Kasvupalvelu sisältää kolme eri tuotetta tai mediaa: Googlen palvelut, Metan palvelut ja Sanoman mediat. Salonen sanoo, että yritysten kannattaa näkyä kaikissa kanavissa, sillä ne toimivat hieman erilaisilla periaatteilla, mutta tukevat toisiaan.

“Metan vahvuus on kohdentaminen, sillä sen avulla tavoitetaan oikeat yleisöt ja saadaan sivustolle kävijöitä. Google puolestaan kerää hedelmät ja tuottaa yleensä eniten konversioita. Sanoman mediat taas tukevat brändillistä näkyvyyttä”, Salonen selventää.

Jokaista mainonnan kanavaa hoitaa siihen erikoistunut suunnittelija, mutta kokonaisuutta kehittää ja optimoi kasvuhakkeri. Asiantuntijatiimi huomioi myös yritysten yksilölliset tarpeet, kuten sesonkivaihtelun.

“Joinain kuukausina kannattaa esimerkiksi käyttää enemmän budjettia kuin toisina. Pidämme välipalavereita, jotta voimme optimoida budjettia ja kohdentaa mainontaa paremmin.”

Palvelun kiinteä kuukausimaksu on alkaen 600 €/kk. Lisäksi yhdessä määritellään tavoitteisiin sopivat kanavakohtaiset mediabudjetit. Yleensä suositellaan vähintään tuhannen euron kuukausibudjettia.

“Kasvupalvelu on yritykselle helppo ratkaisu, sillä asiantuntijat hoitavat markkinoinnin täysin asiakkaan puolesta, mutta asiakas tietää koko ajan, mitä tapahtuu”, Salonen summaa.

Tutustu Kasvupalveluun ja varaa aika henkilökohtaiseen maksuttomaan etätapaamiseen, niin keskustellaan lisää!

Varaa Kasvupalvelun esittely Santerilta

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Omakynä Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin vuosikello ja markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet, voit ladata vuosikellopohjan ja pääset työstämään omaa markkinoinnin vuosikelloasi.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    7.10.2025
    Lue lisää
  • Kohti tavoitteita ja niiden yli: Mainonnan mittaamisen ja analytiikan perusteet

    Opi mittaamaan mainonnan ja markkinoinnin tuloksia tehokkaasti. Käytännön vinkkejä KPI-mittareista, analytiikasta ja kampanjan onnistumisen arvioinnista datan avulla.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    6.10.2025
    Lue lisää
  • Tehokkaan mainonnan muistilista

    Markkinoinnin ja mainonnan tehtävä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita. Koostimme 8 kohdan listan, jonka avulla varmistat että teet vaikuttavaa, tehokasta ja tuloksellista mainontaa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    30.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointistrategia: esimerkki markkinoinnin strategiseen suunnitteluun

    Liiketoimintastrategian kanssa linjassa oleva markkinointistrategia auttaa määrittelemään oikeat toimenpiteet ja viemään ne osaksi markkinoinnin suunnitelmia. Strateginen markkinointi on pitkäjänteistä ja tuloksellista, sillä viestit ja toimenpiteet satavat samaan laariin ja tuovat markkinointiin tehoa.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen
    Julkaistu
    29.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland