Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Onnea Grand One -voittajille!

Grand Prix -palkinnot pokkasivat Mannerheimin lastensuojeluliitto ja Kespro. Vuoden yrityksenä palkittiin OP Ryhmä.
27.3.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Suomen suurimman ja merkittävimmän digikilpailu Grand Onen tavoitteena on nostaa esiin suomalaista digitaalisen markkinoinnin ja palvelukehityksen huippuosaamista. 
Grand One huipentui gaalaan, jossa palkittiin työt kaikkiaan 20 eri kategoriassa. Sanoma Media Finland on Grand One -kilpailun pääyhteistyökumppani. 

”Oli mahtavaa päästä mukaan edistämään tuloksellista digimainontaa. Onnea huikeille töille, toivottavasti niitä nähdään ensi vuonna entistä enemmän”, sanoo Head of Marketing B2B Leena Koskinen Sanomalta. 

”Vuosi oli mielenkiintoinen.  Muutama iso tekijä dominoi markkinointiviestintäpuolella, etunenässä TBWA\Helsinki ja Bob the Robot NoA. Kaksikko voitti yhteensä kymmenen kategoriaa. Toisaalta palvelupuolella palkinnoilla nähtiin tavallista enemmän kisamielessä uudempia nimiä, kuten upeasti pärjännyt Taiste”, kommentoi Grand One -kilpailun tuottaja Rami Ahonen. 

Grand Prix Kampanjat-sarjassa: Mannerheimin lastensuojeluliitto

Grand Prix -palkinnon Kampanjat-sarjassa voitti Mannerheimin lastensuojeluliitto Vaaralliset somehaasteet -kampanjallaan. Kampanjan tekijät ovat TBWA\Helsinki ja Inuits.

“Tässä kampanjassa oli kaikki kohdillaan. Ajankohtainen, todellinen ongelma, jota lähdettiin ratkomaan. Oivaltava, ja samalla niin itsestään selvä luova idea. Toteutus, johon halusivat tarttua niin mediat kuin vaikuttajat. Ja tulokset, jotka eivät jää vain mediahälyksi, vaan kertovat todellisesta muutoksesta. Tällä kampanjalla on autettu niin lapsia kuin vanhempia suhtautumaan ja varautumaan somen vaaroihin.”

-    Katariina Harteela, päätuomari, Kampanjat 

Grand Prix Palvelut-sarjassa: Kespro

Palvelut-sarjassa Grand Prix -palkinnon voitti Kespron Better profitability for restaurants with the Recipes service. Tekijät ovat Futurice, United Imaginations ja Columbia Road.

“Voittaja yhdistää liiketoiminnallisen vaikuttavuuden ja käyttäjien toiminnalliset tarpeet tavalla, joka ei ainoastaan tehosta prosesseja, vaan myös luo kestäviä muutoksia koko toimialalle. Kehitystyö on tehty tiiviissä yhteistyössä loppuasiakkaiden kanssa, jotta se vastaa tarkasti asiakastarpeisiin ja arjen haasteisiin tuottaen merkittävää lisäarvoa sekä palveluntarjoajalle että sen erilaisille käyttäjäryhmille.

Älykkäät työkalut ja dataohjautuva lähestymistapa vahvistavat päätöksentekoa. Lopputulos tukee liiketoiminnallista muutosta ja kannattavuutta, resurssien optimointia ja kestävää kehitystä. Sen arvo syntyy käytännön hyödystä ja mitattavista tuloksista, jotka mahdollistavat pitkän aikavälin kehityksen ja kasvun toimialan muutoksessa. Erinomainen esimerkki liiketoiminnallisesta ja strategisesta muotoilusta.”

-    Eliisa Sarkkinen, päätuomari, Palvelut

Vuoden yritys: OP Ryhmä 

Vuoden yrityksenä palkittiin OP Ryhmä.  

“Yritys on panostanut digitaalisuuteen, muotoiluun ja asiakaskokemukseen jo pitkään, ja olemme iloisia, että tämän vuoden kisassa päästiin näkemään monta loistavaa casea, joissa tämä panostus näkyy. Erityistä kiitosta haluamme antaa kohderyhmäymmärryksestä. Erityyppiset asiakkaat ja käyttäjät on huomioitu suunnittelussa niin palveluiden kuin kampanjoiden osalta, saavutettavuutta unohtamatta. Tämä yritys on oivallinen esimerkki siitä, kuinka uusia teknologioita voidaan hyödyntää unohtamatta ihmistä – vaan laittamalla ihminen keskiöön”, Katariina Harteela ja Eliisa Sarkkinen perustelevat. 

Paras verkkomainos: Kia

Sanoma Ad Manager sponsoroi Paras verkkomainos -kategoriaa. Sanoma luovutti voittajalle lisäpalkintona 10 000 euron lahjakortin digimarkkinoinnin itseostokanava Sanoma Ad Managerissa käytettäväksi.

Paras verkkomainos -kategorian voitti Kia Astara Auto Finlandin Kia EV3 – Vastavoima statusmerkeille.

Tekijät ovat Folk Finland, Modern Marketing, Nanoverse, San Francisco, Toast Post ja ToinenPHD.

”Nerokas idea, joka ammentaa oivalluksensa digitaalisesta maailmasta. Laittaa aivot töihin kiinnittäen samalla myös kilpailevista brändeistä kiinnostuneiden huomion”, tuomariston perustelu kuuluu. 

Onnittelut voittajille! Kaikki voittajat löytyvät Grand Onen sivuilta: 

Grand One

Tutustu tarkemmin voittajatöihin: 

Grand One -kilpailun voittajatöissä tuetaan vanhemmuutta ja ratkaistaan liiketoiminnan haasteita

Tagit

Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Kohdenna viestisi Sanoma Ad Managerissa puhuttelemalla sinulle tärkeätä kohderyhmää

    Sanoma on jakanut suomalaiset kuluttajat heidän mediankäyttönsä mukaan kahdeksaan eri segmenttiin. Voit käyttää näitä segmenttejä mainontasi kohdentamiseen mainonnan itseostokanava Ad Managerissa.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    8.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Vain testaamalla opit – mainonnassa onnistuminen vaatii kokeiluja

    Markkinoijan niskassa hönkäilee usein tuloksiin liittyvä rimakauhu. Mistä tietää, tuovatko toimenpiteet rahalle vastinetta?

    Tagit

    Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    4.7.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Palkittujen verkkokauppojen opit: räätälöidyt viestit, elämyksien tarjoaminen ja ennakkoluulottomat kokeilut

    Toista kertaa järjestetyssä eCom Awards -palkintogaalassa palkittiin verkkokauppoja 18 eri kategoriassa. Vuoden verkkokaupan tittelin nappasi Nanso yli 200 ehdokkaan joukosta. Vuoden kasvuyrityksinä palkittiin Hetkinen, Alpa ja Oura.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    16.5.2025
    Lue lisää
  • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

    Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
  • Pienen ja aloittavan yrityksen markkinointi: näin mainonta auttaa asiakashankinnassa

    Aloittavan yrityksen markkinointi tähtää asiakashankintaan. Se onnistuu, kun perusasiat ovat hallussa. Lue, miten pienen yrityksen markkinointi ja mainonta kannattaa aloittaa!

    Tagit

    Digiratkaisut
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland