Onnea Grand One -voittajille!
Suomen suurimman ja merkittävimmän digikilpailu Grand Onen tavoitteena on nostaa esiin suomalaista digitaalisen markkinoinnin ja palvelukehityksen huippuosaamista.
Grand One huipentui gaalaan, jossa palkittiin työt kaikkiaan 20 eri kategoriassa. Sanoma Media Finland on Grand One -kilpailun pääyhteistyökumppani.
”Oli mahtavaa päästä mukaan edistämään tuloksellista digimainontaa. Onnea huikeille töille, toivottavasti niitä nähdään ensi vuonna entistä enemmän”, sanoo Head of Marketing B2B Leena Koskinen Sanomalta.
”Vuosi oli mielenkiintoinen. Muutama iso tekijä dominoi markkinointiviestintäpuolella, etunenässä TBWA\Helsinki ja Bob the Robot NoA. Kaksikko voitti yhteensä kymmenen kategoriaa. Toisaalta palvelupuolella palkinnoilla nähtiin tavallista enemmän kisamielessä uudempia nimiä, kuten upeasti pärjännyt Taiste”, kommentoi Grand One -kilpailun tuottaja Rami Ahonen.
Grand Prix Kampanjat-sarjassa: Mannerheimin lastensuojeluliitto
Grand Prix -palkinnon Kampanjat-sarjassa voitti Mannerheimin lastensuojeluliitto Vaaralliset somehaasteet -kampanjallaan. Kampanjan tekijät ovat TBWA\Helsinki ja Inuits.
“Tässä kampanjassa oli kaikki kohdillaan. Ajankohtainen, todellinen ongelma, jota lähdettiin ratkomaan. Oivaltava, ja samalla niin itsestään selvä luova idea. Toteutus, johon halusivat tarttua niin mediat kuin vaikuttajat. Ja tulokset, jotka eivät jää vain mediahälyksi, vaan kertovat todellisesta muutoksesta. Tällä kampanjalla on autettu niin lapsia kuin vanhempia suhtautumaan ja varautumaan somen vaaroihin.”
- Katariina Harteela, päätuomari, Kampanjat
Grand Prix Palvelut-sarjassa: Kespro
Palvelut-sarjassa Grand Prix -palkinnon voitti Kespron Better profitability for restaurants with the Recipes service. Tekijät ovat Futurice, United Imaginations ja Columbia Road.
“Voittaja yhdistää liiketoiminnallisen vaikuttavuuden ja käyttäjien toiminnalliset tarpeet tavalla, joka ei ainoastaan tehosta prosesseja, vaan myös luo kestäviä muutoksia koko toimialalle. Kehitystyö on tehty tiiviissä yhteistyössä loppuasiakkaiden kanssa, jotta se vastaa tarkasti asiakastarpeisiin ja arjen haasteisiin tuottaen merkittävää lisäarvoa sekä palveluntarjoajalle että sen erilaisille käyttäjäryhmille.
Älykkäät työkalut ja dataohjautuva lähestymistapa vahvistavat päätöksentekoa. Lopputulos tukee liiketoiminnallista muutosta ja kannattavuutta, resurssien optimointia ja kestävää kehitystä. Sen arvo syntyy käytännön hyödystä ja mitattavista tuloksista, jotka mahdollistavat pitkän aikavälin kehityksen ja kasvun toimialan muutoksessa. Erinomainen esimerkki liiketoiminnallisesta ja strategisesta muotoilusta.”
- Eliisa Sarkkinen, päätuomari, Palvelut
Vuoden yritys: OP Ryhmä
Vuoden yrityksenä palkittiin OP Ryhmä.
“Yritys on panostanut digitaalisuuteen, muotoiluun ja asiakaskokemukseen jo pitkään, ja olemme iloisia, että tämän vuoden kisassa päästiin näkemään monta loistavaa casea, joissa tämä panostus näkyy. Erityistä kiitosta haluamme antaa kohderyhmäymmärryksestä. Erityyppiset asiakkaat ja käyttäjät on huomioitu suunnittelussa niin palveluiden kuin kampanjoiden osalta, saavutettavuutta unohtamatta. Tämä yritys on oivallinen esimerkki siitä, kuinka uusia teknologioita voidaan hyödyntää unohtamatta ihmistä – vaan laittamalla ihminen keskiöön”, Katariina Harteela ja Eliisa Sarkkinen perustelevat.
Paras verkkomainos: Kia
Sanoma Ad Manager sponsoroi Paras verkkomainos -kategoriaa. Sanoma luovutti voittajalle lisäpalkintona 10 000 euron lahjakortin digimarkkinoinnin itseostokanava Sanoma Ad Managerissa käytettäväksi.
Paras verkkomainos -kategorian voitti Kia Astara Auto Finlandin Kia EV3 – Vastavoima statusmerkeille.
Tekijät ovat Folk Finland, Modern Marketing, Nanoverse, San Francisco, Toast Post ja ToinenPHD.
”Nerokas idea, joka ammentaa oivalluksensa digitaalisesta maailmasta. Laittaa aivot töihin kiinnittäen samalla myös kilpailevista brändeistä kiinnostuneiden huomion”, tuomariston perustelu kuuluu.
Onnittelut voittajille! Kaikki voittajat löytyvät Grand Onen sivuilta:
Tutustu tarkemmin voittajatöihin:
Grand One -kilpailun voittajatöissä tuetaan vanhemmuutta ja ratkaistaan liiketoiminnan haasteita