Sanoma brändää sisältömarkkinointipalvelunsa Sanoma Content Studioksi
Sanoma Content Studio tarjoaa strategista sisältömarkkinoinnin suunnittelua sekä sisällöntuotantoa kaikkiin kanaviin ja kaikissa formaateissa asiakkaan omat kanavat edellä. Tiimissä työskentelee 70 sisältöosaajaa, jotka auttavat asiakkaita menestymään tiedolla johdetun sisältömarkkinoinnin avulla.
”Meillä on iso joukko ansioituneita sisältömarkkinoinnin asiantuntijoita, jotka ovat keränneet useita kansainvälisiä palkintoja ja ennen kaikkea tehneet asiakkaillemme tuloksellista sisältöä. Nyt nämä ammattilaiset löytyvät integroidummin asiakkaidemme hyväksi Sanoma Content Studio -nimen alta”, Sanoma B2B:n kaupallinen johtaja Tuomas Airisto sanoo.
Sanoma Content Studion vahvuus on datan ja luovuuden yhdistelmä. Markkinoinnin suunnittelua johdetaan tiedon avulla. Sanomalla on suomalaisten mediankäytöstä ja kiinnostuksenkohteista ylivertaista dataa.
”Tunnemme asiakkaamme asiakkaat usein paremmin kuin he itse. Tätä dataa käytämme esimerkiksi sisällön suunnittelussa ja kohderyhmien asenteiden ja käyttäytymisen tunnistamisessa”, Sanoma Content Studion johtaja Tuomas Vuori sanoo.
Monille asiakkaille luodaan ensin sisältöstrategia, jota sitten saumattomasti toteutetaan. Videon kulutus kasvaa, ja jo 43 prosenttia mediaan käytetystä ajasta vietetään Suomessa liikkuvan kuvan parissa*. Sanoma Content Studion video-osaaminen on markkinoiden huippua – Sanoma osti alan johtavan Videolle-toimiston vuonna 2022. Tiimissä on vankkaa osaamista myös esimerkiksi somesisältöjen, asiakaslehtien ja asiakkaan monikanavaisten digitaalisten sisältöjen tekemisestä.
”Moni asiakkaamme yllättyy, että Sanoman kanavissa ilmestyvien tv- ja audiototeutusten ja medioissamme ilmestyvien natiiviratkaisujen lisäksi tuotamme lukuisille asiakkaille sisältöjä heidän omiin ja ansaittuihin kanaviinsa”, kertoo Tuomas Vuori. ”Ratkaisuihimme kuuluvat myös yhteistyöt Sanoman tähtivaikuttajien kanssa.”
* Lähde: Kantar Mind Kuluttaja, H1/2023