Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

Koite Health Oy on nopeasti kasvava terveysteknologian yritys ja innovaattori, joka kehittää valolla aktivoituvia antibakteerisia ratkaisuja suun sairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Kesällä 2020 se toi markkinoille ensimmäisen tuotteensa – Lumoralin.
Valoaktivoitavalla teknologialla voidaan hoitaa paikallisia bakteerien aiheuttamia infektioita. Koitea Healthin tavoitteena on vähentää antibioottien tarvetta terveydenhuollossa.
“Suun sairaudet ovat merkittävä kansanterveydellinen uhka, mutta ne ovat ennaltaehkäistävissä. Siksi halusimme keskittyä ensiksi juuri suun sairauksiin ja kehitimme Lumoralin”, kertoo Koite Healthin markkinointipäällikkö Nina Aspinen.
Lumoralin mainonnan pääviesti on, että parhainkin hampaiden harjaus poistaa vain noin 60 % plakista. Plakin bakteerit ovat merkittävä tekijä hammas- ja suusairauksien synnyssä, ja nämä suun sairaudet taas ovat yhteydessä noin kahteensataan yleissairauteen.
“Siksi kampanjan pääviestin kertoo innovaation kehittäjä, sydänkirurgi Tommi Pätilä. Sydämen tulehdus voi olla suusta peräisin. Tämä havainto on Lumoral-innovaation alkupiste”, Aspinen lisää.
Lumoral ei ole valkaisulaite, vaikka se siltä erehdyttävästi näyttääkin. Siksi myös mainonnan viestin on oltava selkeä ja sen on erotuttava muiden, samannäköisten markkinoilla olevien laitteiden mainonnasta.
“Terveysmarkkinoinnin pitää aina perustua tutkittuun tietoon, erityisesti silloin kun kyse on innovaatioista”, Aspinen toteaa.
“Viestimme painottaa tutkimustyötä ja innovaation kehittäjän roolia vaativassa terveydenhuollossa. Tavoitteena on puhutella yleisöä niin, että viesti vetoaa sekä kuluttajaan että terveydenhuollon ammattilaiseen. Mielestämme onnistuimme tässä”, hän jatkaa.
Hesarin etusivukampanja moninkertaisti myynnin
Koite Health päätti osana suurempaa kampanjakokonaisuuttaan hyödyntää Helsingin Sanomien monikanavaista etusivua. Kokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien printtilehden etusivun natiivimainos sekä HS.fi digikokosivu. HS.fi-sivustolle tultaessa mainos näkyi kerran ja mobiilisovelluksien kautta tulleille millä tahansa sivulla. Mainos ajettiin näyttöpohjaisesti.
“Helsingin Sanomat on luotettava, arvostettu ja kotimainen media. Halusimme tehdä tämän yhteistyön etusivun vaikuttavuuden vuoksi”, Aspinen kertoo.
Koite Health lisäsi Lumoralin HS etusivun printtimainokseen QR-koodin saadakseen näkemystä mainoksen toimivuudesta. Tiedossa oli, että mainos tavoittaa painetun lehden kautta noin 670 000 ihmistä.
“Erityisesti terveydenhuollon ammattilaiset havaitsivat mainoksen. Ja nyt myös lääkärikunta on hyvin kiinnostunut Lumoralista. Se on siis tukenut tekemäämme työtä ammattilaiskentässä ja lisännyt ammattilaisten tietoisuutta aiheesta.”
Mainos lokakuisessa perjantain Helsingin Sanomissa tavoitti monikanavaisesti lähes miljoona ihmistä. Heistä yli 280 000 tavoitettiin digikokosivun kautta.
Sinä päivänä, kun mainos oli lehdessä, myyntimme 14-kertaistui normaaliin myyntiin verrattuna. Merkitys on sitäkin laajempi, koska mainos pysyy myös ihmisten mielissä ja asettaa sen tiettyyn kategoriaan – lisää myös uskottavuutta.
Oikea kanava = oikea kohderyhmä
Kampanjan tavoitteena oli nostaa Lumoralin tietoisuus ja myynti uudelle tasolle. Nämä tavoitteet täyttyivät Nina Aspisen mukaan erinomaisesti.
“Hesarin etusivun printtinatiivi on todella uskottava ja vaikuttava. Kiinnostus, jota mainoksella saimme, oli oikeanlaista. Sen myötä olemme saaneet paljon yhteydenottoja hammaslääkäriklinikoilta, jotka toivovat, että tulisimme kouluttamaan heitä ja kertomaan Lumoralista. Järjestämme koulutuksia klinikoilla muutenkin, mutta nyt kiinnostus nousi vahvasti mainoksen myötä.”
Koite Health Oy on tehnyt koko Lumoralin olemassaolon aikana useita kampanjoita Sanoman kanssa. Yhteistyössä on tehty mm. digikampanjoita diabetes-kärjellä ja mainostettu Helsingin Sanomien liitteissä, mutta HS etusivu on ollut kaikista kampanjoista yritykselle mieleenpainuvin.
“Yhteistyö on todella sujuvaa, Sanoman puolelta aina proaktiivista ja tarvittaessa joustavaa. Olemme olleet äärimmäisen tyytyväisiä. Kun toivomme jotakin, siihen vastataan. On ollut mukavaa tehdä yhteistyötä asiakaspäällikkö Harri Nirosen ja Sanoman kanssa”, Aspinen kiittää.
Kiinnostuitko mainostamaan Helsingin Sanomissa?
Monikanavaisen HS etusivun hinta ja muut tiedot löytyvät täältä:
Helsingin Sanomien mediatiedot
Uutismedian etusivu tarjoaa valtakunnallista ja alueellista vaikuttavuutta.