Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 
7.2.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Koite Health Oy on nopeasti kasvava terveysteknologian yritys ja innovaattori, joka kehittää valolla aktivoituvia antibakteerisia ratkaisuja suun sairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Kesällä 2020 se toi markkinoille ensimmäisen tuotteensa – Lumoralin. 

Valoaktivoitavalla teknologialla voidaan hoitaa paikallisia bakteerien aiheuttamia infektioita. Koitea Healthin tavoitteena on vähentää antibioottien tarvetta terveydenhuollossa.

“Suun sairaudet ovat merkittävä kansanterveydellinen uhka, mutta ne ovat ennaltaehkäistävissä. Siksi halusimme keskittyä ensiksi juuri suun sairauksiin ja kehitimme Lumoralin”, kertoo Koite Healthin markkinointipäällikkö Nina Aspinen.

Lumoralin mainonnan pääviesti on, että parhainkin hampaiden harjaus poistaa vain noin 60 % plakista. Plakin bakteerit ovat merkittävä tekijä hammas- ja suusairauksien synnyssä, ja nämä suun sairaudet taas ovat yhteydessä noin kahteensataan yleissairauteen.

“Siksi kampanjan pääviestin kertoo innovaation kehittäjä, sydänkirurgi Tommi Pätilä. Sydämen tulehdus voi olla suusta peräisin. Tämä havainto on Lumoral-innovaation alkupiste”, Aspinen lisää.

Lumoral ei ole valkaisulaite, vaikka se siltä erehdyttävästi näyttääkin. Siksi myös mainonnan viestin on oltava selkeä ja sen on erotuttava muiden, samannäköisten markkinoilla olevien laitteiden mainonnasta. 

“Terveysmarkkinoinnin pitää aina perustua tutkittuun tietoon, erityisesti silloin kun kyse on innovaatioista”, Aspinen toteaa.

“Viestimme painottaa tutkimustyötä ja innovaation kehittäjän roolia vaativassa terveydenhuollossa. Tavoitteena on puhutella yleisöä niin, että viesti vetoaa sekä kuluttajaan että terveydenhuollon ammattilaiseen. Mielestämme onnistuimme tässä”, hän jatkaa.

Hesarin etusivukampanja moninkertaisti myynnin

Koite Health päätti osana suurempaa kampanjakokonaisuuttaan hyödyntää Helsingin Sanomien monikanavaista etusivua. Kokonaisuuteen kuului Helsingin Sanomien printtilehden etusivun natiivimainos sekä HS.fi digikokosivu. HS.fi-sivustolle tultaessa mainos näkyi kerran ja mobiilisovelluksien kautta tulleille millä tahansa sivulla. Mainos ajettiin näyttöpohjaisesti.

“Helsingin Sanomat on luotettava, arvostettu ja kotimainen media.  Halusimme tehdä tämän yhteistyön etusivun vaikuttavuuden vuoksi”, Aspinen kertoo.

Koite Health lisäsi Lumoralin HS etusivun printtimainokseen QR-koodin saadakseen näkemystä mainoksen toimivuudesta. Tiedossa oli, että mainos tavoittaa painetun lehden kautta noin 670 000 ihmistä. 

“Erityisesti terveydenhuollon ammattilaiset havaitsivat mainoksen. Ja nyt myös lääkärikunta on hyvin kiinnostunut Lumoralista. Se on siis tukenut tekemäämme työtä ammattilaiskentässä ja lisännyt ammattilaisten tietoisuutta aiheesta.”

Mainos lokakuisessa perjantain Helsingin Sanomissa  tavoitti monikanavaisesti lähes miljoona ihmistä. Heistä yli 280 000 tavoitettiin digikokosivun kautta.

Sinä päivänä, kun mainos oli lehdessä, myyntimme 14-kertaistui normaaliin myyntiin verrattuna. Merkitys on sitäkin laajempi, koska mainos pysyy myös ihmisten mielissä ja asettaa sen tiettyyn kategoriaan – lisää myös uskottavuutta.

 

Nina Aspinen
Markkinointipäällikkö
Koite Health

Oikea kanava = oikea kohderyhmä

Kampanjan tavoitteena oli nostaa Lumoralin tietoisuus ja myynti uudelle tasolle. Nämä tavoitteet täyttyivät Nina Aspisen mukaan erinomaisesti.

“Hesarin etusivun printtinatiivi on todella uskottava ja vaikuttava. Kiinnostus, jota mainoksella saimme, oli oikeanlaista. Sen myötä olemme saaneet paljon yhteydenottoja hammaslääkäriklinikoilta, jotka toivovat, että tulisimme kouluttamaan heitä ja kertomaan Lumoralista. Järjestämme koulutuksia klinikoilla muutenkin, mutta nyt kiinnostus nousi vahvasti mainoksen myötä.”

Koite Health Oy on tehnyt koko Lumoralin olemassaolon aikana useita kampanjoita Sanoman kanssa. Yhteistyössä on tehty mm. digikampanjoita diabetes-kärjellä ja mainostettu Helsingin Sanomien liitteissä, mutta HS etusivu on ollut kaikista kampanjoista yritykselle mieleenpainuvin. 

“Yhteistyö on todella sujuvaa, Sanoman puolelta aina proaktiivista ja tarvittaessa joustavaa. Olemme olleet äärimmäisen tyytyväisiä. Kun toivomme jotakin, siihen vastataan. On ollut mukavaa tehdä yhteistyötä asiakaspäällikkö Harri Nirosen ja Sanoman kanssa”, Aspinen kiittää.

Kiinnostuitko mainostamaan Helsingin Sanomissa?

Monikanavaisen HS etusivun hinta ja muut tiedot löytyvät täältä: 

Helsingin Sanomien mediatiedot

Uutismedian etusivu tarjoaa valtakunnallista ja alueellista vaikuttavuutta. 

Näin asiakkaamme onnistuivat etusivujen avulla

Sanoman uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Julkaistu
    13.2.2023

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Lue asiakastarina
  • Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

    Julkaistu
    26.1.2023

    Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan tarinankerronnalla.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland