Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kasvupalvelu sai Pellavaputiikin liiketoiminnan huimaan kasvuun: ”Kaikki tavoitteet on nyt saavutettu”

Marianne Heiskala halusi kasvattaa Pellavaputiikki-verkkokauppansa liiketoimintaa. Kasvupalvelun avulla tuloksia saavutettiin ällistyttävän nopeasti, myös kivijalkakauppaan on saatu lisää myyntiä.
20.6.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Loppuvuonna 2023 Pellavaputiikin yrittäjällä Marianne Heiskalalla oli tukala tilanne. Heiskala oli aikaisemmin samana vuonna perustanut Nokialle kivijalkakaupan, joka myy pääasiassa pellavavaatteita. Kun myynti kivijalassa kesän jälkeen hiipui, Heiskala päätti laittaa pystyyn myös verkkokaupan.  

Asiakkaat eivät kuitenkaan löytäneet verkkokauppaa. Vaikka Heiskala käytti runsaasti työtunteja somepostauksiin, asiakasvirta oli hänen omien sanojensa mukaan mitätöntä.  

”Tajusin, että tarvitsen avukseni ammattilaisen. En voi eikä minun tarvitse osata kaikkea itse”, Heiskala sanoo.

Hän alkoi googlailla, mikä taho voisi auttaa Pellavaputiikkia liiketoiminnan kasvattamisessa. Heiskala ehti pyytää muutamia tarjouksia, kunnes törmäsi tietoon siitä, että myös Sanoma tarjoaa liiketoiminnan kasvuun liittyviä palveluita.  

Heiskalaa epäilytti. Hänellä oli sellainen käsitys, että Sanoma tekee markkinointia vain suurille asiakkaille – ja kalliilla hinnalla. Heiskalan ennakkoluulot saivat kuitenkin nopeasti kyytiä, kun hän istui ensimmäiseen palaveriinsa Sanoman asiakaspäällikön Milla Malisen kanssa.  

”Minulle tuli heti luottavainen olo. Sanoin tyttärelleni, että Sanoma on Suomen suurin mediatalo. Jos siellä ei pystytä meitä auttamaan, niin sitten ei missään.”  

Tavoitteet rikki verkossa, lisää myyntiä kivijalkaan

Kun Heiskala aloitti yhteistyön Sanoman kanssa maaliskuun 2024 alussa, oli selvää, että tavoitteena oli verkkokaupan liiketoiminnan kasvatus. Pellavaputiikin verkkomyynti haluttiin nostaa ensimmäisen kerran yli tuhannen euron kuukaudessa ja tulosta kasvattaa systemaattisesti niin, että Pellavaputiikista tulisi kannattava verkkokauppa.  

Heiskala solmi Sanoman kanssa puolen vuoden mittaisen sopimuksen. Pellavaputiikki-verkkokauppaa lähdettiin kasvattamaan Sanoman Kasvupalvelulla, jota Malinen ehdotti kuunneltuaan Heiskalan haasteita.

Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, jonka tavoitteena on tuottaa liiketoiminnalle merkityksellisiä, konkreettisia tuloksia. Palvelussa keskitytään esimerkiksi myynnin ja tarjouspyyntöjen määrän kasvuun, ei niinkään klikkeihin, näyttökertoihin tai mainonnan tyypillisiin mittareihin.

Heiskala sanoo uskoneensa koko ajan siihen, että asetettuihin tavoitteisiin päästään. Sitä hän ei kuitenkaan osannut ennustaa, että tuhannen euron kuukausimyynti ylitettäisiin heti ensimmäisenä kampanjakuukautena.

”Nyt verkkokaupan myynti haastaa jo kivijalkakauppaa. Toukokuu oli myynnillisesti todella hyvä, kesäkuu sensaatiomaisen hyvä. Verkkokaupan myynti meni ensimmäistä kertaa ohi kivijalan.”

Kattava markkinoinnin kokonaisuus samalta luukulta

Tuloksiin päästiin tekemällä Pellavaputiikille some- ja Google-mainontaa sekä bannerimainontaa Sanoman kanavissa. Kokonaisbudjetiksi määriteltiin 1 400 euroa kuukaudessa. Siitä mediatilan osuus on 800 euroa ja kampanjamateriaalien tuotannon osuus 600 euroa.  

”Meillä oli valmiina vain tuotekuvia, ja Sanoman tuotantotiimi hoiti niiden pohjalta bannereiden ja muiden materiaalien tuotannon”, Heiskala kertoo.

Kampanjointi on saanut aikaiseksi kuhinaa paitsi Pellavaputiikin verkkokauppaan lisännyt myös kivijalkakaupan myyntiä.

”Meillä käy paljon asiakkaita, jotka ovat törmänneet mainoksiimme verkossa. He ovat löytäneet verkkokaupasta jotain mieleistä, ja tulevat sitten myymälään sovittamaan sitä”, Heiskala kertoo.

Varmaa vastinetta markkinointirahoille

Kesällä Heiskala aikoo panostaa Pellavaputiikin yksivuotissynttäreihin. Luvassa on kampanja, johon tehdään digimainoksien lisäksi radiomainos ja paikallista printtimainontaa. Nekin hoituvat Kasvupalvelun kautta.

”Olen suunnitellut synttäriviikolle alekampanjaa, arvontaa ja muuta kivaa. Samalla kerään sähköpostiosoitteita uutiskirjelistallemme”, Heiskala kertoo.

Hän jatkaa Kasvupalvelu-yhteistyötä Sanoman kanssa kesän jälkeenkin. Silloin tavoitteena on jatkaa myynnin kasvatusta sekä verkko- että kivijalkakaupassa.

”En osaa tätä hommaa itse, eikä minulla riitä aikaa markkinointiin. Tiedän, että saan rahoilleni varmasti vastinetta. En minä hyvästä irti päästä.”

Heiskala suosittelee Kasvupalvelua lämpimästi muillekin pienille ja keskisuurille yrityksille.

”Me olemme tavoittaneet nyt aika pitkälti koko Suomen Sodankylää myöten ja saavuttaneet tavoitteita, joista on hyvä jatkaa eteenpäin.”

Kiinnostuitko? 

Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu. Palvelu sisältää mainontaa Googlessa, somessa sekä Sanoman medioissa ja markkinoinnin tuottoa liiketoiminnalle seurataan reaaliajassa päivittyvältä kasvuraportilta.

Tutustu Kasvupalveluun

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland