Kierrättäminen tajuntaan ja teoiksi tarinoilla
Keräämöllä oli haaste: miten viestiä kierrätyksen lakimuutoksista kiinnostavasti laajalle yleisölle.
”Meillä oli paljon asiaa. Natiivimainonnalla saimme oman äänen kuuluviin ja vieläpä mielenkiintoisella tavalla”, sanoo Keräämön viestintäpäällikkö Paula Kangasniemi.
Keräämö hoitaa kunnan vastuulla olevien jätehuollon palveluiden käytännön järjestelyt alueensa 120 000 asukkaalle Satakunnassa. Artikkelien sarjalla alueen maakuntamediassa lisättiin ymmärrystä biojätteen erilliskeräyksen syistä ja kerrottiin biojätekeräyksen käytännön vinkeistä. Tarinankerronta puri yleisöön.
”Asia pysyi asiana, mutta se kerrottiin kansankielellä. Tekijät saivat aina hämmästyttävän helposti kiinni siitä, mitä haluttiin viestiä. Erityismaininta kivoille otsikoinneille ja upeille kuville.”
Yli 25 000 sivunäyttöä
Natiiviartikkelit ilmestyivät Satakunnan Kansa Länsi-Suomen uutisvirrassa. Digiä tuettiin natiivimainoksilla printtilehdissä.
”Printtien hyvät sisällöt ajateltiin ja toteutettiin meille valmiiksi. Ne huomattiin, sillä asiakkaat kertoivat lukeneensa jutun.
Natiivimainonnalla oli haluttu vaikutus kierrätystietoisuuden kasvattamisessa.
”Artikkeleista on tullut kiitosta. Ne luettuaan ihmiset ovat sanoneet ymmärtäneensä, miksi biojäte kuuluu kerätä.”
Kiertotaloussuunnittelija Maija Nuotio laittoi muiden keräämöläisten kanssa itsensä likoon ja antoi Keräämölle kasvot. Asiantuntijoiden voimakas läsnäolo teki brändiä tutuksi ja toi Keräämöä lähemmäs kierrättäviä kuluttaja-asiakkaita.
”Meillä oli tuotannoissa hauskaa! Haastatteluiden ja kuvausten jälkeen on aina ollut energinen olo. Teidän kanssanne oli kiva tehdä töitä”, Nuotio kiittää Sanoman tuotantotiimiä.
Jutun pääkuva: Paula Kangasniemi ja Maija Nuotio kiittävät Sanoman tuotantotiimiä rennoista kuvauksista ja haastatteluista.
Asia pysyi asiana, mutta se kerrottiin kansankielellä. Tekijät saivat aina hämmästyttävän helposti kiinni siitä, mitä haluttiin viestiä.
Kiinnostuitko?
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.