Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Laadukkuus ja laaja tavoittavuus ratkaisivat – HS:n etusivu herätti kiinnostusta Lantmänneniä kohtaan

Lantmännen viesti Ilmasto & Luonto -viljelyohjelmastaan HS:n monikanavaisella etusivulla. Informatiivinen ja mielenkiintoinen mainos erottui hyvin muusta mainonnasta.
Case Lantmännen hero
13.12.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Lantmännenin monikanavaisen HS etusivun tavoitteena oli rakentaa maatalousosuuskunnan Ilmasto & Luonto -viljelyohjelman tunnettuutta. Kohderyhmänä oli viljelijöiden lisäksi suuri yleisö.

Lantmännen kuuluu Pohjoismaiden suurimpiin maatalous- ja elintarvikealan yhtiöihin ja omistaa Suomessa maatalousalalla toimivan Lantmännen Agron sekä leipomoalan yhtiöt Lantmännen Cerealian, Lantmännen Unibake Finlandin ja Vaasan Oy:n.

Uskottava ja luotettava konteksti

”Halusimme käyttöön arvostetun ja mahdollisimman laajasti tavoittavan mediapinnan. Monikanavaisella printillä ja digillä saimme kuluttajat tehokkaasti kiinni”, kertoo Vaasan Oy:n Media Manager Lotta Castrén.

HS etusivua käytettiin osana Lantmännenin viljelyohjelman lanseerausta.

”Meillä oli teemana kestävä viljely, joten kontekstin pitää olla uskottava ja luotettava. Haluamme tavoittaa valtakunnallisella viljelyohjelmalla mahdollisimman laajasti suurta yleisöä”, kertoo Lantmännen Unibaken Suomen ja Baltian tuoreleipäliiketoiminnan viestintäjohtaja Mari Dunderfelt.

Ohjelma tulee jatkumaan useamman vuoden ajan.

”Mietimme jatkuvasti keinoja siihen, miten pystymme konkreettisesti ja kiinnostavalla tavalla kertomaan ohjelman näkymisen ruokapöydissä sitten kun kestävästi tuotettu vilja on leivottu leiväksi asti”, Dunderfelt sanoo.

Case Lantmännen kollaasi

Kun on tärkeää kerrottavaa, HS etusivu on oiva valinta

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen vastauksissa korostuivat toivotut viestit.

Ilmoitus onnistui kiinnittämään lukijoiden huomion. Yli kahdeksan kymmenestä vastaajasta muisti nähneensä mainoksen. Valtaosan mielestä mainos oli heille relevantti, ja mainoksen pääviestit välittyivät vastaanottajille hyvin.

Mainosta pidettiin informatiivisena, mielenkiintoisena ja muusta mainonnasta erottuvana. Kiinnostus mainostajaa kohtaan heräsi, ja yli kolmannes vastaajista aikoi etsiä lisää tietoa aiheesta mainonnan perusteella.

”Tulokset olivat hyvät ja huomioarvo todella korkea, kun sitä verrattiin elintarvikealaan ja muihin Hesarin etusivuihin. Halutut attribuutit välittyivät, ja ilmoitus sisälsi kuluttajien mielestä paljon kiinnostavaa tietoa”, Lotta Castrén kertoo.

Vaasan ja Lantmännen hyödyntävät HS etusivua silloin, kun on tärkeätä kerrottavaa.

”Valinnassa korostuu mediaympäristön vastuullisuus ja laadukkuus. Hesarin etusivulla emme ole esillä väärässä kontekstissa”, Castrén toteaa.

Meillä oli teemana kestävä viljely, joten kamapanjan kontekstin pitää olla uskottava ja luotettava. Haluamme tavoittaa valtakunnallisella ohjelmalla mahdollisimman laajasti suurta yleisöä. Se onnistuu HS:n monikanavaisella etusivulla. 

Mari Dunderfelt
Viestintäjohtaja
Lantmännen Unibaken Suomen ja Baltian tuoreleipäliiketoiminta

Kiinnostuitko?

Mainosta Suomen suosituimmissa sanoma- ja aikakauslehdissä monikanavaisesti

Tutustu printtimainonnan ratkaisuihin

Tutustu uutismedian etusivuun

Tagit

Printtiratkaisut Digiratkaisut Uutismedia Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland