Markkinointitoimisto Kuuki tekee tulosta asiakkailleen Sanoma Ad Managerin avulla

Kuuki on täyden palvelun markkinointitoimisto, joka suunnittelee ja tekee asiakkailleen markkinointia ja mainontaa yhden luukun periaatteella: tarjolla on kattaus palveluita aina strategisesta kokonaiskumppanuudesta verkkosivustoihin ja somemainontaan. Töitä tehdään kunnianhimoisella otteella ja yhteistyötä korostavalla asenteella “kun asiakas menestyy, mekin menestymme”.
Yrityksen kaupallinen johtaja Ville Rantanen kertoo, että Kuukilla kuultiin mainonnan itseostokanava Ad Managerista toimiston oman Sanoma-yhteyshenkilön Satu Raatikaisen kautta.
“Saimme olla ensimmäisten joukossa kokeilemassa Ad Manageria, kun järjestelmä lanseerattiin”.
Kuukin asiakasvalikoimasta löytyy yrityksiä ja organisaatioita laidasta laitaan. Ad Managerin kautta on tehty kampanjoita kaikenkokoisille asiakkaille sekä B2B- että B2C-puolelta.
“Olemme toimialasta riippumatta saaneet aikaan hyviä tuloksia,” toteaa Kuukin Digital Lead Valtteri Mikkonen. “Käytämme Ad Manageria pääosin asiakkaidemme taktiseen mainontaan, mutta olemme tehneet sillä myös itsellemme brändillisemmän kampanjan. Kohdensimme oman kamppiksemme tarkasti rajatulle B2B-asiakkaiden kohderyhmälle, ja se toimi oikein hyvin.”
Joustavaa mainontaa Sanoman verkostossa
Ad Manager on tuonut hyvien tulosten lisäksi joustavuutta ja helppoutta Sanoman verkostossa mainostamiseen.
“Emme tehneet aiemmin näin paljon mainontaa Sanoman digimedioissa. Sen jälkeen, kun järjestelmä on tullut tutuksi, on ollut matalampi kynnys laittaa mainonta pyörimään somejättien lisäksi myös Sanoman verkostoon, kun kaiken voi tehdä alusta loppuun itse,” Mikkonen kertoo.
Ville Rantanen kertoo suosivansa mielellään kotimaista mediaa mainosalustana.
Kohderyhmät ovat laadukkaita ja Sanoma on bränditurvallinen ympäristö: tiedämme, minkälaisissa yhteyksissä mainokset näkyvät.
Kaikkein tärkeintä on tehdä asiakkaan näkökulmasta paras mahdollinen lopputulos.
“Nyt kun olemme huomanneet, että Ad Managerilla tehdyt kampanjat ovat onnistuneet hyvin, on helppo suositella Sanoman verkostossa mainostamista asiakkaillemme,” Rantanen toteaa.
Digisuunnittelijatiiminsä kanssa järjestelmää paljon käyttävä Mikkonen mainitsee olevansa tyytyväinen etenkin kohdennusvaihtoehtoihin ja tarjolla oleviin mainosmuotoihin.
“Esimerkiksi somenosto on mielenkiintoisen oloinen tuote, ja sitä ajattelimmekin testata tulevaisuudessa. Komppaan Villeä myös bränditurvallisen ympäristön merkityksellisyydessä: asiakkaamme arvostavat, kun oman mainoksen saa pyörimään esimerkiksi Hesariin.”
Läpinäkyvyyttä mainontaan
Mikkonen kertoo arvostavansa Ad Managerissa erityisesti sitä, että palvelusta saa läpinäkyvän kuva siitä, mitä on ostamassa ja miten mainontaa voi kohdentaa.
“Kampanjoiden buukkaus ja seuranta ovat samassa paketissa ja kampanjoita voi seurata niiden edetessä. Järjestelmästä näkee myös inventaarin ja siellä voi pyöritellä erilaisia vaihtoehtoja ja katsoa, minkälaista näkyvyyttä olisi saatavilla erikokoisilla budjeteilla,” hän toteaa.
Meillä muutama ihminen käyttää Ad Manageria aktiivisesti ja kaikilla on fiilis, että sieltä on helppo buukata kampanjoita.
Myös keväällä uudistunut käyttöliittymä saa kehuja.
“Nyt on menty enemmän muiden tämäntyyppisten palveluiden käyttöliittymien suuntaan. Järjestelmä tuntuu helppokäyttöiseltä, ja on ainakin omaan silmään selkeä ja intuitiivinen,” Mikkonen kuvailee.
Kokonaisvaltaista apua markkinoinnin suunnitteluun
Kuukin ja Sanoman yhteistyöhön kuuluu olennaisena osana myös sparrailu.
“Saamme Sanomalta ja erityisesti Sadulta näkemyksiä ja tutkimustietoa asiakasymmärryksen tueksi. Pidämme säännöllisesti palavereita, joista saamme uusia ideoita ja apua,” Rantanen toteaa.
Raatikainen kertoo, että hänelle onkin erityisen tärkeää ajatella aina mahdollisimman laajasti, missä toimistoa voitaisiin auttaa onnistumaan.
“Mietimme yhdessä esimerkiksi mainonnan kohdennuksia ja kanavia. Teen yhteistyötä myös Sanoman insight-tiimin kanssa. On ollut ilahduttavaa huomata, miten Kuukilla on hoksattu, että aina saa kysyä. Kumppanuus toimii ja kommunikaatio on avointa ja helppoa molemmin puolin.”
Mikkonen kertoo Kuukin hyödyntäneen myös Ad Managerin asiakaspalvelu-chatia. “On kiva, että chatin lisäksi olemme aina saaneet myös henkilökohtaista apua ongelmatilanteissa.”
Raatikainen kehottaa muitakin toimistoja olemaan matalalla kynnyksellä yhteydessä.
“Minulta saa kysyä Ad Managerin lisäksi mistä vain. Autamme tekemään vaikkapa mediasuunnittelua, radiomainontaa tai kohderyhmäanalyysejä. Aina saa olla yhteyksissä!”