Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Rekisteröidy

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Osta mainontaa

Sanoma Ad Manager

Suunnittele ja osta itse display-mainontaa helposti mainonnan ostoalustan avulla.

Rekisteröidy

Digimainostajan kotimainen valinta

Mikä on Sanoma Ad Manager?

Sanoma Ad Manager on mainonnan ostoalusta, jolla voit itse ostaa mainontaa Sanoman digimedioihin, kuten Helsingin Sanomiin, Ilta-Sanomiin, Aamulehteen ja Satakunnan Kansaan. Voit kohdentaa mainontaa palvelussa niin alueellisten kuin demografistenkin tekijöiden perusteella.

Kenelle Sanoma Ad Manager on tarkoitettu?

Sanoma Ad Managerilla voivat mainostaa kaikki yritykset, joilla on suomalainen y-tunnus. Mainoskampanjan luonti on helppoa ja nopeaa: tarvitset vain kuvan ja tekstin.

Tutustu Ad Managerin mainosmuotoihin

Hyödynnä uuden asiakkaan alennus!

Uuden asiakkaan etuna saat nyt 195 euron alennuksen Sanoma Ad Managerista ostettuun mainoskampanjaan koodilla NRDN

Rekisteröidy ja lunasta koodi

Alennuskoodin hyödyntäminen vaatii rekisteröitymisen palveluun, ja sen voi käyttää vain kerran y-tunnusta kohden. Alennuskampanjasta tulee aina maksettavaksi vähintään 5 € (+ alv). Koodi on voimassa 30.6.2023 asti.

Ajankohtaista Sanoma Ad Managerista

  • Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

    Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    17.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma Ad Managerin uudet ominaisuudet palvelevat nyt entistäkin paremmin digimarkkinoijien tarpeita

    Mainonnan itseostopalvelu Sanoma Ad Manager helpottaa nyt entistäkin tehokkaammin digimainostajien arkea.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • Case Kivra – Sanoma Ad Managerin vahvuuksina alueellisuus ja helppokäyttöisyys

    Kivra käytti Sanoma Ad Manageria osana laajempaa alueellista kampanjaa. Palvelun helppokäyttöisyys ja alueelliset kohdennusmahdollisuudet helpottivat Kivran kampanjatyötä.

    Tagit

    Ad Manager Case Digiratkaisut
    Julkaistu
    18.11.2022
    Lue lisää
    Ad Manager case Kivra artikkelikuva
  • Kohdennusmahdollisuudet Sanoma Ad Managerissa

    Sanoman verkosto tavoittaa 3,2 miljoonaa suomalaista viikoittain. Löydät heistä sinulle oikeat asiakkaat, kun kohdennat mainoksesi oikein.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    8.11.2022
    Lue lisää
    Ad Manager kohdennus artikkelikuva
  • Mitä tuloksia kannattaa seurata Sanoma Ad Managerissa?

    Sanoma Ad Managerista voit seurata reaaliajassa, saavuttaako mainoksesi toivotut tavoitteet. Avaamme tässä vinkkiblogissa kolme mittaria, joita kannattaa pitää silmällä mainoskampanjasi aikana ja sen jälkeen. Kerromme myös, miten mittareita kannattaa tulkita ja mitä niistä voi oppia.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
    Julkaistu
    24.10.2022
    Lue lisää
    Tulosten tulkitseminen Ad Manager artikkelikuva
  • Viisi syytä, miksi kannattaa valita Sanoma Ad Manager mainosalustaksi

    Digimainontaa varten on vaihtoehtoja, onneksi! Kaikki tuntevat suuret, globaalit mainosalustat, joiden käyttö on arkipäivää. Jos kuitenkin haluat tavoittaa kotimaan asiakkaat lempimedioidensa parista, on Sanoma Ad Manager erinomainen vaihtoehto. Tässä viisi parasta syytä valita Ad Manager mainosalustaksi.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
    Julkaistu
    20.10.2022
    Lue lisää
    5 syytä valita Ad Manager
  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Kotisivut Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    17.10.2022
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
  • Neljä vinkkiä parempiin mainostuloksiin Sanoma Ad Managerissa

    Kuinka pitkään mainoskampanjan kannattaa pyöriä? Miksi sesongin ajattelu kannattaa? Entä miten raportit auttavat tulevien kampanjoiden suunnittelussa? Sanoma Ad Managerin väki auttaa kampanjaasi menestymään – ota vinkit talteen.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tuotetietoa
    Julkaistu
    7.7.2022
    Lue lisää
    Ad Manager nelja vinkkia artikkeli.jpg
  • Kannattaako kohdentaminen?

    Sanoma Ad Managerissa kohdentamalla saat mainoksesi näkymään haluamallesi asiakaskunnalle. Tässä jutussa kerromme, miten voit kohdentaa mainoksia Ad Managerissa ja missä tilanteissa voit jättää kohdentamisen jopa kokonaan pois.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    7.7.2022
    Lue lisää
    Ad Manager kannattaako kohdentaminen artikkeli.jpg
  • Digimainonnan 5 myyttiä ja väärinkäsitystä

    Digimainonnan kenttä on täynnä mielikuvia ja mutua. Väärä tieto johtaa huonoihin päätöksiin ja tehottomiin kampanjoihin. Siksi tässä artikkelissa oikaisemme yleisimmät väärinkäsitykset joita digimainonnasta liikkuu.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Tutkittua
    Julkaistu
    11.3.2022
    Lue lisää
    vaarinkasityksia_digimainonnasta.jpg
  • Faksiajasta itseostokanavaan

    Sanoma Ad Manager tekee ostamisesta helppoa, Head of Digital Platform Tuomas Waris lupaa.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Digiratkaisut
    Julkaistu
    28.10.2020
    Lue lisää
    Tuomas Waris

    Erottuvaa ja vaikuttavaa mainontaa Sanoma Ad Managerin avulla

    Täyden palvelun markkinointitoimisto Julkee x Lempee haluaa tehdä asiakkailleen markkinointia, joka erottuu ja puhuttelee. Sanoma Ad Managerin avulla yritys on tehnyt kaikenkokoisille asiakkailleen mainontaa erinomaisin tuloksin.

    Tutustu asiakastarinaan

    Sanoma Ad Managerista ostettavat mainosmuodot

    UUTUUS

    Natiivinosto (CPM)

    Ohjaa tehokkaasti liikennettä artikkelimuotoiseen sisältöön.

    Natiiviartikkeli voi sijaita Sanoman mediassa tai mainostajan omalla sivustolla. Mainos rakentuu yhdestä kuvasta ja ohjaa artikkelisisältöön.

    Lue lisää

    UUTUUS

    Pystyvideo (CPM)

    Tavoita asiakkaasi huomiota herättävällä ja kustannustehokkaalla tavalla.

    Artikkelin yhteydessä pyörivä pystysuuntainen videomainos käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja pysähtyy loppuruutuun. Videon maksimipituus on 30 sekuntia ja formaatti MP4. Videon koko 1080 x 1920 px (kuvasuhde 9:16), tiedoston koko max. 3,5 mb.

    Lue lisää

    UUTUUS

    Digikokosivu (CPM)

    Varmista huomioarvo ja vaikuttavuus niin brändillisissä kuin taktisemmissakin kampanjoissa.

    Mainos koostuu yhdestä kuvasta, jonka minimikoko 620 x 891 px (.jpg tai .png), tiedoston maksimikoko on 300 kt.

    Lue lisää

    UUTUUS

    Paraati (CPM)

    Paraatilla tavoitat asiakkaasi päivän aikana usean kosketuspinnan kautta. Tämä lisää toistoa ja parantaa yrityksesi tunnettuutta.

    Paraati koostuu kahdesta valmiista bannerista, joiden minimikoot ovat: desktop 980 x 400 px (jpg tai png), tiedoston maksimikoko 300 kt, ja mobiili 300 x 300 px (jpg tai png), tiedoston maksimikoko 300 kt.

    Lue lisää

    UUTUUS

    Pystyparaati (CPM)

    Pystyparaati näkyy desktopissa uutissisällön vieressä näkyvällä paikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä.

    Mainos rakentuu yhdestä kuvasta, jonka minimikoko 300 x 600 px (.jpg tai .png), tiedoston maksimikoko on 300 kt.

    Lue lisää

    UUTUUS

    Paraati + tapetti (CPM)

    Paraati + tapetti -mainosmuodolla näyt desktopissa mahdollisimman laajasti ja tavoitat kohderyhmäsi tehokkaasti.

    Paraatin minimikoko 980 x 400 px (jpg tai png) ja tapetin minimikoko 1600 x 1200 px (jpg tai png). Tiedostojen maksimiyhteiskoko on 300 kt. Tapetti keskitetään sivulle ja se ei skaalaudu näyttöresoluution mukaan, joten pienemmissä näytöissä osa sisällöstä voi jäädä näkymättä.

    Lue lisää

    Somenosto kuvalla tai karusellilla (CPC)

    Laajenna hyvin toiminut somemainoksesi kotimaiseen uutismediaan ja ohjaa sivustollesi liikennettä.

    Somenostoon tarvitset vain aineiston, otsikon sekä CTA- tai linkkitekstin.

    • kuva: (1.91:1 tai 1:1)

    • karuselli: 1–5 kuvaa (1.91:1 tai 1:1)

    Lue lisää

    Nettonosto (CPM)

    Kohdenna mainontaa tarkasti kohderyhmän kiinnostuksen mukaan ja kasvata tuotteiden ja palvelujesi tunnettuutta.

    CPM Nettonoston aineisto-ohjeistus on muuten sama kuin Tuotenostossa, paitsi CTA on valinnainen.

    Lue lisää

    CPC-paketti (CPC)

    Hanki tehokkaasti lisää verkkosivukävijöitä ja maksa vain klikeistä.

    CPC-paketti on edullinen mainosratkaisu, jossa käytetään omia bannereita. Mainos muodostuu kolmesta valmiista bannerista (600 x 500 px, 200 x 600 px sekä 468 x 400 px), eikä muita tekstejä tarvita.

    Lue lisää

    Tuotenosto (CPC)

    Ohjaa asiakkaasi tuote- tai tilaussivullesi helpon, taktisen mainosratkaisun avulla.

    Tuotenostoon tarvitset kuvan (600 x 314 px), otsikkotekstin, tuotekuvauksen sekä CTA-napin tekstin.

    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland