Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Virheviesti

Could not retrieve the oEmbed resource.

Natiivikampanjalla uutta voimaa Genelecin The Voice of Finland -yhteistyöhön

Genelec on ollut mukana The Voice of Finlandissa neljä kautta. Yhteistyö on joka vuosi tuonut selkeästi lisää liikennettä myymälöihin ja digitaalisiin kanaviin sekä näkynyt myös myynnissä.
Case Genelec
8.10.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

”Genelec on kotimainen äänialan perheyritys . Kun The Voice of Finland alkoi Suomessa mietimme, että tuohan voisi olla meidän sloganimme. Samoin ääni ratkaisee -osio istuu täydellisesti arvoihimme”, Genelecin business manager Sami Mäkinen toteaa.

Genelec on ollut alusta asti tarkka siitä, että yhteistyö ei jää pelkkään tv-näkyvyyteen, vaan kumppanuutta on pyritty hyödyntämään jälleenmyyjäverkoston ja käyttäjien kanssa. 

”Suomessa on televisiomarkkinoilla edelleen valtava voima. Tavoitteenamme tälle yhteistyölle on ollut lisätä brändin tunnettuutta ja tavallisten kotikäyttäjien kiinnostusta yritystä ja sen tuotteita kohtaan”, Mäkinen toteaa.  

Genelec on ollut mukana The Voice of Finlandissa neljä kautta. Yhteistyö on joka vuosi tuonut selkeästi lisää liikennettä myymälöihin ja digitaalisiin kanaviin sekä näkynyt myös myynnissä.

Ilmiöohjelmissa on tarjolla laaja paletti mahdollisuuksia aina tuotesijoittelusta tv-spottiin ja persoonien hyödyntämiseen.

”Yhteistyö on toiminut aivan erinomaisesti. Tuntuu aidosti siltä, että joka vuosi on saatu kehitettyä jotain uutta. Viimeisimmälle kaudelle tuli mukaan natiivimarkkinointi”, Mäkinen kertoo.

Natiivimainonnan lisäys yhteistyöhön osoittautui erinomaiseksi ratkaisuksi.

”Saimme Sanomalta aika valmiin sapluunan, jonka pohjalta lähdimme miettimään, mitä kaikkea siihen voisi sisällyttää. Nyt jälkeenpäin voi sanoa, että natiivimainonta oli yksi onnistuneimmista lisäyksistä yhteistyöhön”, Mäkinen sanoo. 

”Genelec toivoi aluksi tuotelähtöisempää lähestymistapaa. Ihmisläheiset tarinat toimivat kuitenkin meidän medioissamme parhaiten. Genelec luotti ammattitaitoomme, ja saimme heiltä hyvät asiantuntijat haastatteluihin. Saimme tehtyä laadukasta sisältöä, joka kiinnosti ja tarjosi tietoa. Sitä kautta tästä tuli todella menestynyt case”, luova tuottaja Suvi Laine kertoo.

”TV:n tuomalla massanäkyvyydellä saadaan kiinni isoja joukkoja. TV-näkyvyyden kylkeen tuodulla natiivikampanjalla saimme kasvatettua ja syvennettyä tunnettuutta. Jokaista neljää artikkelia luettiin reippaasti yli tavoitteen”, Genelecin asiakkuudesta Sanomalla vastaava client manager Juuso Rönkkö toteaa. 

Kun ohjelmayhteistyötä jatketaan brändille sopivassa muodossa, saadaan tulokset kasvamaan varioinnin myötä.  

”Yhteistyö on antanut myös ideoita omiin markkinointitoimiimme. Ohjelman kautta olemme saaneet lisää sisältöä sosiaalisen median kanaviimme.  Joka vuosi on saatu uutta kulmaa, ja ensi kaudella keksitään taas jotain muuta. Uudelle kaudelle tuli niin toimiva ehdotus, että meidän kannattaa jatkaa tätä hyväksi havaittua reittiä”, Mäkinen summaa.    

Tavoite

Genelec haki uutta luovaa  kulmaa menestyksekkään The Voice of Finland  –yhteistyön jatkamiseen. Tavoite oli kasvattaa edelleen brändin tunnettuutta sekä kommunikoida tuotteen kotimaisuutta ja laatua.  

Toteutus

Toteutuksessa hyödynnettiin sekä liikkuvaa kuvaa että natiivisisältöjä. 

The Voice of Finland -ohjelman yhteydessä Genelecillä oli jatkuu-tunnisteet. Lisäksi IS.fi:n  ”Laadukkaan äänen salaisuus” -kumppaniosiossa julkaistiin neljä natiiviartikkelia:

  • Ulkomaiset vieraat ihmeissään Savossa: ”Tehdas järvinäköalalla?”
  • Arvostatko laadukasta äänentoistoa? Tällaiset kaiuttimet sopivat sinulle
  • Harmittaako huono äänentoisto? Sijoita kaiutin kotona näin
  • Toni Wirtasen kotistudiossa syntyy Apulannan uusi soundi

Ohjaukset artikkeleihin:

  • 1 päivän nosto IS.fi etusivulla + 7 päivän nosto IS Viihde -osiossa
  • Cross-screen paraati, kohdennus artikkelisivujen kävijöille

Kaksi somepostausta The Voice of Finlandin somekanavissa

Tulokset

Case Genelec kooste

Jatkuu-tunnisteet The Voice of Finland -ohjelman katkoilla toivat Genelecille  vahvan huomioarvon. Tuotesijoittelunäkyvyys luontevassa  ja profiloivassa sisällössä toi mainontaan  erottuvuutta ja kommunikoi Genelecin kaiuttimien käyttötarkoitusta.

Natiivimainonta kertoi tuotteen laadusta ja brändin kotimaisuudesta ja puhutteli sekä ammattilaisia että kotikuluttajia.

Vahva digitaalinen haltuunotto Sanoman verkostossa lisäsi kampanjan vaikuttavuutta.

Sosiaalisen median postaukset linkittivät brändin ohjelman sisältöihin ja hyödynsivät vaikuttajamarkkinointiyhteistyötä.

The Voice of Finland keräsi Nelosella keskimäärin 815 000 katsojaa (10+) viikoittain.  Mukaan on laskettu ensiesitys ja uusinnat (Lähde: Finnpanel / 10+). Jatkuu-tunniste tavoitti 7 202 000 kontaktia

Artikkelit keräsivät yhteensä huimat 290 000 sivulatausta. Artikkelit keräsivät huomattavasti keskimääräistä korkeampia sivulataus- ja kävijämääriä. Myös lukuajat olivat huomattavasti keskimääräistä pidempiä. Artikkelien parissa siis viihdyttiin. Toisen artikkelin sisältämä testi tehtiin lähes 23 000 kertaa ja liidejä saatiin huikeat 12 600.

Artikkelit aktivoivat erittäin hyvin myös Facebookin puolella. Ensimmäistä artikkelia jaettiin 132 kertaa ja erilaisia reagointeja kertyi melkein 1 500. Artikkelin liikenteestä noin 4 700 sivulatausta tuli Facebookin kautta.

Artikkeleilla tavoitettiin hyvin eri ikäryhmiä, erityisesti 34-vuotiaista ylöspäin. Lukijat jakautuivat melko tasaisesti sekä nais- että mieslukijoihin.

The Voice of Finland -yhteistyö on toiminut aivan erinomaisesti. Tuntuu aidosti siltä, että joka vuosi on saatu kehitettyä jotain uutta. Natiivimainonta oli yksi onnistuneimmista lisäyksistä yhteistyöhön.

Sami Mäkinen
business manager
Genelec

Genelec on kotimainen, äänialan ammattikäyttöön suunniteltujen tuotteiden kansainvälisesti johtava perheyritys. Genelec suunnittelee tuotteita vaativaan käyttöön ammattilaisille, koteihin sekä erilaisiin AV-asennuksiin. 

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland