Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ohjelmayhteistyö monipuolisti Vepsäläisen brändimielikuvaa

”Laatua, vastuullisuutta ja mielenkiintoisia tuotteita” – Vepsäläisen koettiin sopivan erinomaisesti Remppa vai muutto Suomen yhteistyökumppaniksi.
Vepsäläinen Remppa vai muutto artikkelikuva
18.1.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Kun Vepsäläiselle ehdotettiin kumppanuutta Remppa vai muutto Suomi -sarjassa, oli helppoa vastata kyllä.

”Historiamme on kotien kalustamisessa, ja vaikka tarjoamme nykyisin kattavat palvelut myös yrityksille, kodeissa operoimme edelleen eniten. Läsnäolomme kymmenessä eri kotikohteessa oli tosi houkuttelevaa ja brändillemme luontevaa”, kertoo Vepsälaisen markkinointijohtaja Outi Lahtinen.

"Sarjan muut pääyhteistyökumppanit olivat Bo LKV ja Nordea, jonka kanssa teemme yhteistyötä muutenkin, joten asia oli sitä myöten selvä. Koimme myös, että me kolme sovimme kumppaneina hyvin yhteen."

”Vepsäläisellä on vahva imago, johon yhdistyy laatu, tyylikkyys, turvallisuus, pitkäikäisyys ja design. Ihmisillä saattaa olla designista yksiulotteinen kuva. Sarja tarjosi meille loistavan mahdollisuuden päästä kymmenen erilaisen kohteen kautta tuomaan esiin erilaisia puolia Vepsäläisen tarjonnasta.”

Kumppanuuden päätavoite oli tuoda Vepsäläinen lähemmäs asiakasta kymmenen erilaisen kodin kautta.

”Design kuuluu kaikille ja arkeen, myös lapsiperheisiin. Designhuonekalut eivät ole näyttelyesineitä, vaan ne tekevät arjesta mukavampaa ja parempaa. Tämä sarja oli hyvä tilaisuus näyttää, mitä se käytännössä tarkoittaa.”

Tavoite

Ohjelmayhteistyön tavoitteena oli tuoda Vepsäläistä lähemmäs suomalaista kuluttajaa. Ohjelmassa haluttiin tuoda esiin Vepsäläisen monipuolista ja laadukasta valikoimaa.

Ratkaisu

Ohjelmayhteistyö Remppa vai muutto Suomi -ohjelman kanssa Nelosella ja Ruudussa 26.8.–3.11.2021.

Kokonaisuus sisälsi TV-tunnisteen ohjelmassa ja mainoskatkolla ensiesitysten yhteydessä, Ruutu-tunnisteen lyhyiden klippien alussa, Ruutu-spotin, cross screen -paraatin sekä Sisustamoextra -spin-off -sarjan Ruudussa ja Livillä.

Case Vepsäläinen Remppa vai muutto kollaasi

Remppa vai muutto Suomi oli yksi menestyneimmistä syksyn ohjelmista ja ylitti katsojatavoitteet moninkertaisesti. Ohjelma tavoitti viikoittain keskimäärin 976 000 katsojaa (4+) Nelosella, Livillä ja Ruudussa. Ruudussa sisältöjä käynnistettiin 2,2 miljoonaa kertaa (jaksot ja klipit, elo-marraskuu 2021). TV:n puolella katsojaprofiili painottui 45‒64-vuotiaisiin, Ruudussa 25‒44-vuotiaisiin.

Sisustamoextra tavoitti 91 000 katsojaa (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-tutkimus, AdEdge VOD 26.8.-5.12.2021 Liv ja Ruutu).

Ohjelmayhteistyö paransi tutkimuksen mukaan Vepsäläisen brändimielikuvaa monella tavalla. Yritys ja sen valikoima tulivat tunnetummaksi, ohjelma antoi kuluttajille ideoita ja inspiraatiota ja vahvisti mielikuvaa laadukkuudesta.

Remppa vai muutto -ohjelmassa remonttikohteiden sisustamisella on oma vahva roolinsa. Suomitutka-paneelissa tehdyssä kyselyssä Vepsäläistä kuvaaviksi tekijöiksi koettiin esimerkiksi kotimaisuus, laadukkuus, tyylikäs ja laaja valikoima sekä ajattomat ja pitkäikäiset sisustusratkaisut.

Ohjelman tekeminen rikkoi raja-aitoja monella tavalla ja yhdisti eri tahoja.  

”Istuimme muiden pääyhteistyökumppaneiden, Bo LKV:n ja Nordean, kanssa samaan pöytään ja sparrailimme keskenämme. Olimme jokainen avoimia kohtaamistamme haasteista, tuimme ja autoimme toisiamme. Ohjasimme esimerkiksi liikennettä ristiin toistemme Remppa vai muutto Suomi -aiheisiin sisältöihin.”

Kiinnostus ohjelmaa kohtaan näkyi myös Google-hauissa ja Vepsäläisen asiakaspalvelun chatissa, jossa asiakkaat mainitsevat useaan kertaan Rempan vai muuton.

Kumppanuuteen kuului myös Ruudun spin of -sarja Sisustamoextra.

”Pyrimme tekemään sisällöt niin, että ne toimivat myös itsenäisinä, vaikka ne syventävät Rempan vai muuton jaksoissa nähtyä. Sisustamoextrassa puhutaan erilaisista tyyleistä tai trendeistä ja yhtä lailla annetaan ohjeita siihen, miten voit käyttää värejä tai miten valitset hyvän sohvan. Sisältö ei vanhene ja tarjoaa viihteen lisäksi hyviä vinkkejä.”

Outi Lahtisen mukaan Sanoman vahvuus on ehdottomasti monimediallisuus.

”Kaikki mediat voi asiakkaan näkökulmasta ostaa yhdeltä luukulta. Toiminta on saumatonta yhteistyöehdotuksesta ja tarjouksesta loppuun saakka.”

Ohjelmayhteistyöllä oli toivotunlaiset tulokset mielikuvaamme. Monet tavoitteistamme toteutuivat: muun muassa mielikuva valikoimasta monipuolistui, ja ihmiset kokivat, että olimme luonteva ja hyvä kumppani ohjelmasisältöön.

Outi Lahtinen
Markkinointijohtaja
Vepsäläinen

Kiinnostuitko?

Tutustu tv:n ja videon erikoisratkaisuihin

Tagit

Natiivimainonta TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland