Pirkka vangitsi uusien kohderyhmien huomion tähtiyhteistyöllä
Jukka Hildén, Keskon markkinointipäällikkö Merja Ylitalo ja Sanoman Head of Talents Simge Arikan kertovat yhteistyöstä videolla.
Tavoitteena vaikuttaminen brändi-imagoon
”Halusimme lähteä nuorentamaan Pirkan brändi-imagoa ja tavoitella uutta kohderyhmää, tuoda Pirkan lähelle arkea ja tekemisen meininkiä”, kertoo markkinointipäällikkö Merja Ylitalo Keskolta.
Sanoman tähdistä Pirkan brändilähettilääksi valikoitui Duudsoneista tuttu Jukka Hildén.
”Jukan kautta olemme saaneet Pirkka-brändiin rentoutta. Yhteistyöstä on tullut positiivista palautetta, ja erityisesti somevideot ovat toimineet jopa yli odotusten. Lähdimme liikkeelle somen perustekemisellä, josta kumppanuus on uinut laajemmin muuhun kaupalliseen tekemiseen. Esimerkiksi Tampereella järjestettiin K-Marketin ja Koripalloliiton kanssa yhteinen tapahtuma, jossa Jukka oli mukana”, Ylitalo kertoo.
Sometekemisen ja tapahtumien lisäksi Jukka oli mukana Pirkka-fanituotteiden lanseerauksessa. Jukka vieraili Suomipopilla juttelemassa Juho Keskitalon kanssa esitellen radiopromossa lastensa tuunaamia Pirkka-lenkkareita. Jukkaa kuullaan myös Pirkan radio- ja tv-kampanjoiden äänenä, ja hän toimi Pirkan 50-vuotisniksikisan tuomaristossa.
”Jukka on ihanan positiivinen ja innostunut. Hänen kanssaan on superhelppoa tehdä yhteistyötä”, Ylitalo kiittää.
Uusia kohderyhmiä haaviin
Tähtiyhteistyön kautta on tavoitettu eri kohderyhmiä kuin perinteisen mainonnan keinoin.
Somepostauksissa nähdään Pirkan uutuustuotteita, jotka sopivat Jukan seuraajille ja perheille. Perhe on Jukan sometekemisessä kiinteästi mukana.
”Postaukset ja videot kaikki Jukan näköisiä, tekeminen on luontevaa ja silloin myös uskottavaa”, Ylitalo sanoo.
”Me ollaan saatu Pirkan kanssa iloinen tekemisen taika tähän kamppikseen. Se on tullut sitä kautta, että on yhteisiä arvoja ja yhteinen luottamus, ja lähdetty sitä kautta rohkeasti kokeilemaan ja tekemään”, Jukka Hildén kertoo.
Tähtikumppanuus on tehokas tapa tuoda esiin arvomaailmaa ja luoda aitoa sisältöä.
”Se auttaa heimouttamaan kuluttajia brändin äärelle. Sillä pystytään saamaan merkittäviä tuloksia, jotka ovat myös hyvin mitattavissa”, Simge Arikan sanoo.
Kumppanuudessa osuttiin kultasuoneen
Keskossa tehdään K-brand tracker -tutkimus kolme kertaa vuodessa. Pirkan brändin tunnettuus on kasvanut viimeisen vuoden aikana.
”Kumppanuus Jukan kanssa on luonut kiinnostusta ja innostusta. Myös omalle henkilökunnalle ja K-kauppiaille tulee markkinoida. Olemme saaneet talon sisältä todella hyvää palautetta. Tämän tekemisen on koettu olevan juuri oikeanlaista”, Ylitalo kertoo.
Kultasuoneen on osuttu, eikä startti voisi olla parempi.
Tämä meille uudenlainen tekeminen on ollut joustavaa ja helppoa. Löysimme heti oikean kumppanin, ja yhteistyö on laajentunut tilanteen ja tarpeen mukaan. Olemme oppineet paljon ja löytäneet toimivan tavan kumppanuuden hyödyntämiseen. Sanoman rooli on ollut iso. Ei ole tarvinnut olla yksin miettimässä ja suunnittelemassa. Olemme saaneet enemmän, mitä vuosi sitten uskalsimme toivoa.
Tuloksia
Yli 10 miljoonaa
Jukan Pirkka-postausten kokonaistavoittavuus.
Yli miljoona näyttökertaa
suosituimmilla videoilla TikTokissa.
Kiinnostuitko?
Kumppanuus tähtivaikuttajan kanssa luo syvempää merkityksellisyyttä ja tarjoaa mahdollisuuden tunteisiin vetoavan muistijäljen luomiseen.