Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pirkka vangitsi uusien kohderyhmien huomion tähtiyhteistyöllä

Sanoman tähtikaartiin kuuluva Pirkka-lähettiläs Jukka Hildén on tuonut Pirkka-brändiin uudenlaista rentoutta ja tekemisen meininkiä.
13.11.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Jukka Hildén, Keskon markkinointipäällikkö Merja Ylitalo ja Sanoman Head of Talents Simge Arikan kertovat yhteistyöstä videolla. 

 


Tavoitteena vaikuttaminen brändi-imagoon

”Halusimme lähteä nuorentamaan Pirkan brändi-imagoa ja tavoitella uutta kohderyhmää, tuoda Pirkan lähelle arkea ja tekemisen meininkiä”, kertoo markkinointipäällikkö Merja Ylitalo Keskolta.  

Sanoman tähdistä Pirkan brändilähettilääksi valikoitui Duudsoneista tuttu Jukka Hildén.

”Jukan kautta olemme saaneet Pirkka-brändiin rentoutta. Yhteistyöstä on tullut positiivista palautetta, ja erityisesti somevideot ovat toimineet jopa yli odotusten. Lähdimme liikkeelle somen perustekemisellä, josta kumppanuus on uinut laajemmin muuhun kaupalliseen tekemiseen. Esimerkiksi Tampereella järjestettiin K-Marketin ja Koripalloliiton kanssa yhteinen tapahtuma, jossa Jukka oli mukana”, Ylitalo kertoo. 

Sometekemisen ja tapahtumien lisäksi Jukka oli mukana Pirkka-fanituotteiden lanseerauksessa. Jukka vieraili Suomipopilla juttelemassa Juho Keskitalon kanssa esitellen radiopromossa lastensa tuunaamia Pirkka-lenkkareita. Jukkaa kuullaan myös Pirkan radio- ja tv-kampanjoiden äänenä, ja hän toimi Pirkan 50-vuotisniksikisan tuomaristossa. 

”Jukka on ihanan positiivinen ja innostunut. Hänen kanssaan on superhelppoa tehdä yhteistyötä”, Ylitalo kiittää. 

Uusia kohderyhmiä haaviin 

Tähtiyhteistyön kautta on tavoitettu eri kohderyhmiä kuin perinteisen mainonnan keinoin.

Somepostauksissa nähdään Pirkan uutuustuotteita, jotka sopivat Jukan seuraajille ja perheille. Perhe on Jukan sometekemisessä kiinteästi mukana. 

”Postaukset ja videot kaikki Jukan näköisiä, tekeminen on luontevaa ja silloin myös uskottavaa”, Ylitalo sanoo. 

”Me ollaan saatu Pirkan kanssa iloinen tekemisen taika tähän kamppikseen. Se on tullut sitä kautta, että on yhteisiä arvoja ja yhteinen luottamus, ja lähdetty sitä kautta rohkeasti kokeilemaan ja tekemään”, Jukka Hildén kertoo.  

Tähtikumppanuus on tehokas tapa tuoda esiin arvomaailmaa ja luoda aitoa sisältöä. 

”Se auttaa heimouttamaan kuluttajia brändin äärelle. Sillä pystytään saamaan merkittäviä tuloksia, jotka ovat myös hyvin mitattavissa”, Simge Arikan sanoo. 

Kumppanuudessa osuttiin kultasuoneen

Keskossa tehdään K-brand tracker -tutkimus kolme kertaa vuodessa. Pirkan brändin tunnettuus on kasvanut viimeisen vuoden aikana. 

”Kumppanuus Jukan kanssa on luonut kiinnostusta ja innostusta. Myös omalle henkilökunnalle ja K-kauppiaille tulee markkinoida. Olemme saaneet talon sisältä todella hyvää palautetta. Tämän tekemisen on koettu olevan juuri oikeanlaista”, Ylitalo kertoo. 

Kultasuoneen on osuttu, eikä startti voisi olla parempi. 

 

Tämä meille uudenlainen tekeminen on ollut joustavaa ja helppoa. Löysimme heti oikean kumppanin, ja yhteistyö on laajentunut tilanteen ja tarpeen mukaan. Olemme oppineet paljon ja löytäneet toimivan tavan kumppanuuden hyödyntämiseen. Sanoman rooli on ollut iso. Ei ole tarvinnut olla yksin miettimässä ja suunnittelemassa. Olemme saaneet enemmän, mitä vuosi sitten uskalsimme toivoa.

Merja Ylitalo
Markkinointipäällikkö
Kesko

Tuloksia

Yli 10 miljoonaa 

Jukan Pirkka-postausten kokonaistavoittavuus.

Yli miljoona näyttökertaa

suosituimmilla videoilla TikTokissa.

Kiinnostuitko? 

Kumppanuus tähtivaikuttajan kanssa luo syvempää merkityksellisyyttä ja tarjoaa mahdollisuuden tunteisiin vetoavan muistijäljen luomiseen.

Lue lisää

Tagit

Tähdet

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • Älyvapaapäivä oli yksi DNA:n vuoden onnistuneimpia kampanjoita myös kaupallisesti

    Julkaistu
    7.2.2025
    Kampanja erottui edukseen, herätti positiivisia ajatuksia ja tunteen, että DNA pitää huolta ja välittää asiakkaistaan.
    Lue asiakastarina
  • S-market löysi Vain elämää -sarjasta täydellisen brand matchin

    Julkaistu
    13.6.2024
    Elämä on ruokaa -video- ja artikkelisarja vaikutti positiivisesti S-marketin brändimittareihin.
    Lue asiakastarina
  • Ranuan Tarvikekeskus sai natiivikampanjalla ostoaikeen ja tunnettuuden huikeaan kasvuun

    Julkaistu
    19.3.2024
    Natiiviartikkeleja ja videoita yhdistänyt kokonaisuus tavoitti tehokkaasti kohdeyleisön.
    Lue asiakastarina
  • Vakuutusyhtiö Turva piti otteessaan haastavan kohderyhmän

    Julkaistu
    18.3.2024
    Turvallaan-podcastin parissa vietettiin aikaa yli 1700 tuntia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland