Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Vakuutusyhtiö Turva piti otteessaan haastavan kohderyhmän

Turvallaan-podcastin parissa vietettiin aikaa yli 1700 tuntia.
18.3.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Lokakuun ensimmäisenä perjantaina vietetään kansainvälistä hymypäivää. Vakuutusyhtiö Turva on useampana vuonna toteuttanut päivän ympärille jonkin hymyyn liittyvän kampanjan tai tapahtuman.

”Brändimme ydin on: Hymyile, olet Turvassa. Viime vuonna mietimme, että hymypäivän ympärille pitäisi tehdä jotain uutta ja erilaista. Syntyi idea tarinoista, kaikenlaisista sattumuksista ja kommelluksista. Aihe oli herkullinen ohjelmayhteistyölle. Tarinat sopivat radioon, jos jonnekin”, kertoo Turvan markkinointipäällikkö Janica Lamberg.

Kun hymyilyttäviä tarinoita lähdettiin keräämään, pohdittiin että niitä voisi hyödyntää jotenkin muutenkin. Tarinoiden ympärille ideoitiin podcast.

”Ohjelmayhteistyössä saimme tuotua esiin brändiämme ja osallistettua ihmisiä tarinoiden kerrontaan. Kampanja huipentui siihen, että pääsimme tuomaan tarinoita podcastissa paremmin esiin ja kytkettyä ne vakuuttamisen maailmaan.”

Turva ei halunnut tehdä jäykkää yrityspodcastia, jossa on tiukkaa asiaa ja pönöttäviä asiantuntijoita, vaan tarjota viihdyttävää sisältöä sekä nykyisille että potentiaalisille asiakkailleen. 

”Halusimme tehdä tämän kokonaisuuden erityisesti Suomipopin kanssa. Juuso ja Tinni puhuttelivat meitä vaikuttajapersoonina”, Lamberg kertoo. 

”Vakuutukset mielletään lähtökohtaisesti hyvin kuivakkaiksi asioiksi. Kun ne tuodaan esiin viihteellisesti ja tarinoiden kautta, olemme pystyneet oivalluttamaan ihmisiä siitä, mitä varten vakuutukset ovat ja missä tilanteissa niistä on hyötyä.”

Odotukset ylittyivät 

”Podcastista tuli parempi, kun sitä suunniteltaessa uskalsimme edes toivoa. Kuuntelukerrat ovat olleet tuhansissa”, Lamberg iloitsee. 

Podcast onnistui puhuttelemaan laajasti eri-ikäisiä suomalaisia. 

”Juuso ja Tinni ovat tarinankerronnan, huumorin ja viihteen ammattilaisia. Minua yllätti, miten hyvin he osasivat auttaa asiantuntijoitamme heittäytymään tilanteeseen. Viimeinenkin jännitys suli, kun asiantuntijamme pääsivät Juuson ja Tinnin kanssa studioon. Juontajakaksikko osasi kysyä sellaisia kysymyksiä, jotka varmasti ovat mietityttäneet muitakin. Se, että vakuutuksista puhuttiin ymmärrettävästi ja kuin kavereina, onnistui podcastissa erityisen hyvin.” 

Eniten Lamberg yllättyi siitä, miten paljon pitkään podcastin parissa viihdyttiin. 

”Podcastia kuunneltu yhteensä yli 1700 tuntia. Minkä muun brändisisällön kanssa vietetään niin paljon aikaa?”

Alun perin tavoitteena oli tuhat kuuntelua per jakso.

”Vähiten kuunnellulla jaksolla on Suplassa ja Spotifyssa yhteensä yli 1600 kuuntelua, eniten kuunnellulla 4700 ja yhteensä kuuntelukertoja viidellä jaksolla yli 15 000. Käytännössä kolminkertaistimme tavoitteemme.”

Voin lämpimästi ja aidon oikeasti suositella Sanoman tiimiä podcastin toteuttajaksi. Meitä olivat luotsaamassa todella ammattilaiset sisällöntekijät. Prosessista oli koko ajan luottavainen olo. Saimme timanttisen tuotoksen aikamoisella vauhdilla ulos.

Janica Lamberg
Markkinointipäällikkö
Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva

Kampanjan hienoin anti Lambergin mukaan todella hyvä ja onnistunut kokonaisuus. 

Viiteen jaksoon saatiin tuotua Turvan liiketoiminnalliset näkökulmat. 

”Sanoman vahvuutena on kokonaisuuden hallinta. Kampanjaan pystyy yhdistämään perinteisempää mediaa, radion ohjelmayhteistyötä ja sisällöntuotantoa. Kokonaisuus toimi todella hyvin ideasta ja aikataulutuksesta käsikirjoitukseen ja markkinointimateriaalin tuotannosta podcastin pariin tehtyihin ohjauksiin. Olin todella tyytyväinen siihen, miltä mainonta näytti. Visuaalinen puoli oli kivalla tavalla erilaista, mutta siinä kuitenkin kunnioitettiin Turvan brändiä ja visuaalista ilmettä. Yhteydenpito ja yhteistyö oli mutkatonta ja helppoa. Kaikki sujui joustavasti, nopeasti ja aikataulussa”, Lamberg kiittää.

Kampanjakokonaisuus

Tavoite

Vakuutusyhtiö Turvan tavoitteena brändimielikuvaan vaikuttaminen ja tunnettuuden kasvattaminen erityisesti kohderyhmänsä, yli 40-vuotiaiden ammattiliittojen jäsenten parissa. 

Turva halusi rakentaa brändiään sisältömarkkinoinnin keinoin tuottamalla kohderyhmää kiinnostavaa ja puhuttelevaa audiosisältöä.

Ratkaisu

”Sattumus, joka jo nyt hymyilyttää” -teeman ympärille kehitettiin kiinnostava radio-ohjelmayhtiö ja hyvänmielen sisältöä Radio Suomipopin aamuun. Juontajat ja promospotit aktivoivat kuulijat kertomaan oman uskomattomimman, jännittävimmän, pysäyttävimmän tai hauskimman tarinansa, joka hymyilyttää jälkikäteen. Kampanjan päätteeksi arvottiin huikea elämyspalkinto kaikkien tarinansa lähettäneiden kesken.

Aamulypsyn eloisalla ja hauskalla kaksikolla oli herkullisesta aiheesta omakohtaisiakin sattumuksia, jotka toimivat hyvänä introna ja sisältönä aiheen pyörittelyyn. Tarinat kerättiin ja niiden avulla toteutettiin hyvää mieltä hersyvä podcast. Sanoma tuotti podcastin viisi jaksoa avaimet käteen -periaatteella. Podcastin lisäksi kokonaisuuteen kuului kuva- ja videomateriaalia, juontajien some sekä podcastin pariin ohjaava markkinointikampanja.

Tulokset

Tavoitteena oli 1000 kuuntelua per jakso. Tavoite ylittyi kirkkaasti. Viittä jaksoa kuunneltiin yhteensä yli 15 000 kertaa ja sisältöjen parissa viettiin aikaa yli 1700 tuntia. 

yli 15 000

kuuntelukertaa

yli 1 700

sisältöjen parissa vietettyä tuntia

Esimerkkejä kampanjamateriaalista

Podcastin pariin ohjattiin videomainonnalla.

Rento ja värikäs kuvitus houkutteli kuuntelemaan.

Kansainvälisesti palkittu kampanja

Toteutus voitti pronssia erittäin kovatasoisessa International Content Marketing Awards -kilpailussa.

Kiinnostuitko?

Muuta maailmaa sisältöjen voimalla

Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan. Tarjoamme strategisia ja mitattavia sisältömarkkinoinnin palveluja, jotka räätälöidään yrityksesi tarpeisiin.. 

Lue lisää 

Tagit

Audio & radio Sisältömarkkinointi Tähdet

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland