Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

S-market löysi Vain elämää -sarjasta täydellisen brand matchin

Elämä on ruokaa -video- ja artikkelisarja vaikutti positiivisesti S-marketin brändimittareihin.
13.6.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

S-market lanseerasi vuonna 2022 Elämä on ruokaa -markkinointikonseptinsa, jonka avulla halutaan viestiä, että ruoka on enemmän kuin vain ruokaa. Se herättää tunteita ja muistoja ja on läsnä isoissa ja pienissä elämäntapahtumissa. S-market haluaa mukana juhlistamassa elämän kohokohtia yhdessä kuluttajien kanssa. 

Vain elämää -ohjelman ja S-marketin ohjelmayhteistyön tavoitteena oli laajan yleisön tavoittaminen ja vaikuttaminen S-marketin brändimielikuvaan. Vain elämää on S-marketille täydellinen brand match, sillä molemmissa ollaan elämän ja ruuan äärellä. 
Syksyllä 2023 ohjelmayhteistyötä haluttiin syventää ja saada siihen sitä kautta lisää vaikuttavuutta vahvistamalla S-marketin kuluttajasuhdetta.

SOK:n Lauri Toivonen ja Sanoman Tuomas Tarvajärvi kertovat videolla Elämä on ruokaa -video- ja artikkelisarjasta 

Ratkaisu

Ohjelmayhteistyön lisäelementiksi kehitettiin Elämä on ruokaa -artikkeli- ja videosarja, jossa Vain elämää -artistit Anna Puu, Gasellien Hätä-Miikka, Ellinoora ja Kotiteollisuuden Jouni Hynynen kokkasivat lempireseptejään yhdessä kokki Miikka Lindqvistin kanssa ja jakoivat katsojille omat ruokatarinansa reseptien takana. Yleisölle haluttiin tarjota kurkistus tähtien muistoihin ja tunteisiin. Myös kaikkien tuntemille tähdille ruoka on enemmän kuin pakollista polttoainetta.

Videoien ja artikkelien koti oli S-Marketin omissa kanavissa sekä Ilta-Sanomien kumppaniosiossa. Liikennettä generoitiin natiiviartikkeleilla ja videoista kuluttaja ohjattiin Yhteishyvän reseptisisältöjen pariin sekä suoraan S-Marketin verkkokauppaan. Ajatuksena oli, että yleisö voi valmistautua uuteen Vain elämää -jaksoon kokkaamalla juuri samaa ruokaa kuin mitä Satulinnassa kulloinkin oli tarjolla.

Tulokset

Natiiviartikkelit keräsivät yhteensä yli 232 000 sivulatausta ja tavoittivat 70 % enemmän lukijoita kuin vastaavat artikkelit keskimäärin. Eniten lukijoita kiinnosti artikkeli ja video Jouni Hynysestä, joka keräsi melkein puolet koko kampanjan kokonaissivulatausmäärästä. Lukuajat olivat pitkiä, joten sisältöjen parissa viihdyttiin hyvin. Videoiden startit olivat 280 % keskimääräisiä lukuja suuremmat, ja myös katsomisajat olivat keskimääräistä pidemmät. 

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan mainonnalle altistuneista vastaajista 84 % perehtyi artikkeliin tai videoon. Lisäksi valtaosa vastaajista koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään. Lukijat pitivät sisältöjä viihdyttävinä ja kiinnostavina, ja mainostaja oli myös helppo tunnistaa. Tärkein vaikuttavuusmittari, aikomus liikkeessä asiointiin, nousi yli keskiarvon. 

Vain elämää tavoitti syksyllä 2023 kokonaisuudessaan yli 3 miljoonaa katsojaa (10+, Nelonen, Liv ja Ruutu) S-marketin ohjelmayhteistyö-mainontaa muisti nähneensä peräti 85 % ohjelman säännöllisistä katsojista. Jopa 78 % ohjelmaa säännöllisesti seuraavista koki mainonnan sopivan sekä ohjelmaan että mainostajalle. Reilu viidennes mainontaa huomanneista koki sen parantaneen mielikuvaa S-marketista.

 

Saimme S-marketin bränditunnuslukuja entistä paremmiksi tämän yhteistyön kautta. Olimme kuluttajan näkökulmasta mahdollistamassa elämystä.

Lauri Toivonen
Senior Vice President Marketing
SOK

Yli 3 milj.

Vain elämää tavoitti syksyllä 2023 kokonaisuudessaan yli 3 miljoonaa katsojaa.

85 %

S-marketin ohjelmayhteistyö-mainontaa muisti nähneensä  85 % säännöllisistä katsojista.

232 000

Natiiviartikkelit keräsivät yhteensä yli 232 000 sivulatausta ja tavoittivat 70 % enemmän lukijoita kuin vastaavat artikkelit keskimäärin.


Kansainvälisesti palkittu markkinointikampanja

Elämä on ruokaa -video- ja artikkelisarja voitti kultaa kansainvälisen Native Adverting Awards -kilpailun Best Native Advertising Program B2C -sarjassa.

 

Toteutus voitti hopeaa erittäin kovatasoisessa International Content Marketing Awards -kilpailussa.

Kiinnostuitko?

Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat mielikuviin

Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.

Lue lisää

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Lue lisää

Tagit

Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Tähdet TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland