Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Syyskuun Kuukauden kamppis on Pohjola Vakuutuksen #tätäenjätätekemättä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Pohjola Vakuutuksen kampanja viestittää, että unelmista voi tehdä totta.
Kuukauden kamppis Pohjola Vakuutus artikkelikuva
10.11.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

OP Vakuutuksen nimi muuttui Pohjala Vakuutukseksi 2019.

”Teimme tuolloin uuden brändikonseptin ja määrittelimme brändilupauksemme uudestaan. Vakuutusyhtiöt ovat toimialana kaikki samanlaisessa tilanteessa: myymme tuotetta, jota ei voi nähdä eikä se konkretisoidu kuluttajalle kovin helposti. Haasteenamme on, että tuotteemme yhdistetään usein negatiiviseen asiaan. Vakuutusyhtiöt ovat olemassa ihmisten mielissä vain ja ainoastaan siltä varalta, että jokin menee vikaan. Ja kun tilanne ei joskus mene niin kuin asiakas toivoo, meidät saatetaan kokea kylmiksi, etäisiksi ja vaikeasti lähestyttäviksi”, kertoo Pohjola Vakuutuksen markkinointijohtaja Terhi Wimmer.

Uuden brändilupauksen myötä Pohjola Vakuutus halusi lähteä haastamaan konventionaalista ja heterogeenista markkinaa ja rakentamaan brändiä, joka aidosti erottuu ja vaikuttaa kuluttajien valintoihin positiivisella tavalla.

”Lähdimme tutkimaan, miten voisimme luoda raikkaan kulman markkinaan: uudistaa ja haastaa alaa ja saada ihmiset näkemään, että olemme aidosti heidän puolellaan. Halusimme osoittaa, että meillä on isompi syy olla olemassa ja vedota aktiivisiin ja eteenpäin pyrkiviin ihmisiin, joille elämä on joka päivä mahdollisuus tehdä jotain merkityksellistä. Pohjala Vakuutus haluaa olla vaihtoehto, joka edustaa positiivisuutta”, Wimmer kuvailee.

Uudelle mielikuvalle rakennettiin pohjaa vuosien 2019 ja 2020 aikana. Sitten iski korona.

”Korona laittoi monen haaveet jäähylle. Kun lähdimme miettimään tämän vuoden tekemistä ja kampanjoita, päätimme edetä sanoista tekoihin, eli lunastaa sen, mitä olemme julistaneet muutaman vuoden ajan. Olimme jo vuodesta 2019 alkaen halunneet inspiroida ja kannustaa ihmisiä toteuttamaan rohkeasti unelmiaan.”

Nykyaikainen markkinointiviestintä ei ole enää väittämistä, vaan monikanavaista osallistamista ja läsnäoloa ihmisten elämässä.

”Se on rohkeaa, erottuvaa ja alan konventioita rikkovaa. Siinä tuotetaan aitoa lisäarvoa ihmisille, eletään ajassa ja kiinnitytään ihmisille tärkeisiin asioihin”, Wimmer kuvailee.

”Mehän tiedämme kaikki, että markkinointiviestintä on tosi helppo ohittaa. Näimme, että meillä on erinomainen mahdollisuus vahvistaa brändiviestiämme uudenlaisella tavalla. Se vaatii meiltä rohkeutta ja panostusta.”

Pohjola Vakuutus teetti alkuvuodesta tutkimuksen, jossa selvitettiin suomalaisten tämän vuoden bucket-listoja eli sitä, mistä suomalaiset haaveilevat nyt.

Bucket-listalta poimittiin kaksi unelmaa, joista Super-Iiris on ensimmäinen.

”Iiris on hellyttävä tyttö, jonka unelmana oli olla päivä supersankarina. On tärkeää luoda tulevaisuuden uskoa lapsille ja nuorille. Haluamme osoittaa, että maailma on kaikesta huolimatta edelleen paikka, jossa voi unelmoida. Se on tärkeä brändiviestimme.”

Kampanja on pyörinyt vasta kuukauden, joten mitattuja tuloksia ei ole vielä saatavilla. Positiivinen havainto on, että videoiden katselijoista yli 80 % on katsonut ne loppuun saakka. Videot ovat myös hyvin aktivoineet hyvin katsojia.

”Saamamme palaute on ollut aidosti positiivista. On huomattu, että teemme erilaista markkinointiviestintää, rohkeammin ja raikkaalla tavalla.”

Kampanja on näkynyt television lisäksi online-kanavissa, Pohjola Vakuutuksen omissa somekanavissa ja OP Mediassa. Lisäksi on tehty mainontaa tukevia materiaaleja, kuten julisteita ja roll-uppeja.

”Yhdessä palautteessa kysyttiin, milloin meiltä tulee aiheesta elokuva. Aiomme kuitenkin pysyä vakuutusyhtiönä”, Wimmer nauraa.

Onnittelut Kuukauden kamppiksen voitosta menevät Pohjola Vakuutuksen lisäksi mainostoimisto hasan & partnersille, mediatoimisto Dagmarille, tuotantoyhtiö Yellow Filmsille ja ohjaaja Juho Konstigille.

Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Kuukauden kamppis TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland