Tokmannin liite herättää huomiota ja ostoaikeita
Tokmanni alkoi jaella Tarjoussanomat-lehteään Helsingin Sanomien liitejakeluna alkuvuodesta 2024. Kevään aikana jakelu laajeni myös Sanoman aluemedioihin, Aamulehteen ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomeen.
Tarjoussanomia on jaettu Postin kautta maanantaisin suorajakeluna pariin miljoonaan suomalaiseen talouteen. Kun Posti päätti lopettaa vuodenvaiheessa 2025 osoitteettoman suorajakelun, jakeluyhteistyö Sanoman kanssa nousi Tokmannin markkinointi- ja viestintäjohtaja Veli-Pekka Äärin mukaan arvoon arvaamattomaan.
Mainoskieltoluukkujen yleistymisen vuoksi suuremmissa kaupungeissa on mainoskielto jo lähes puolella talouksista. Helsingin alueella Helsingin Sanomien jakelun peitto on jo suurempi kuin osoitteettoman suorajakelun.
Tarjouslehdet toimivat ja ovat Tokmannille erinomainen myynnin edistämisen keino, eikä niistä olla luopumassa.
Haluamme panostaa hitaan median kohtaamisiin. Muutamat sekunnit digissä peukalon alla eivät korvaa 15 minuuttia printin äärellä. Sunnuntaiaamun kahvipöydässä on todennäköisesti vähän rauhallisempi hetki syventyä tarjousliitteen sisältöön. Kohtaaminen on intiimimpi kuin osoitteettomassa suorajakelussa,” Ääri sanoo.
Tarjoussanomat on tavoittanut liiteyhteistyön kautta uusia yleisöjä.
”Olemme oikein tyytyväisiä. Aamulehti on erittäin hyvä lisä kokonaisuuteen, sillä Pirkanmaan alueella on 23 Tokmannin myymälää.”
Myös Satakunnassa Tokmanni on saanut haaviin runsaasti lisää kiinnostuneita silmäpareja.
Mainonnan vaikuttavuustutkimusten* mukaan Tokmannin liitteen huomioarvo on erinomainen. Helsingin Sanomissa sen oli huomannut 82 %, Aamulehdessä 85 % ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomessa 91 % vastaajista. Osto- tai asiointiaikomuksia oli noin puolella vastaajista.
Liitejakelun lisäksi Tarjoussanomat julkaistaan myös digiliitteenä Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomen näköislehdessä.
*Lähde: Mainonnan vaikuttavuustutkimukset, Digitalist, Tokmannin liite 27.10.2024 Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomessa.
Kiinnostuitko?
Monikanavainen uutismedia tuo tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä, missä he median sisältöjä seuraavat.
Lue lisää uutismedian ilmoitusliitteistä