Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Valio kutsui nuoret aikuiset yhteiseen pöytään

Valio haluaa kannustaa nuoria aikuisia syömään yhdessä. Yllätys yhdessä pöydässä -tv-sarja on esimerkki oivaltavasta markkinoinnista.
10.6.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

18−34-vuotiaista nuorista aikuisista yli 70 % valmistaa ruokaa ystäviensä kanssa korkeintaan muutamia kertoja vuodessa *. Ongelmaa korjatakseen Valio lähti tuottamaan Yllätys yhdessä pöydässä -tv-sarjaa ja avasi ainutlaatuisen Ravintola Pöydän Helsingin Punavuoreen huhti–toukokuun ajaksi. Valion tavoitteena on herättää yhdessä syömisen perinne henkiin nuorten keskuudessa. Ohjelman kuusi jaksoa löytyvät nyt Ruutu-palvelusta, ja ne nähdään myös Nelosella elokuussa. 

”Branded content -ohjelmat ovat yksi uusi keino tuoda oma viesti näyttävästi esiin laadukkaiden sisältöjen avulla. Yllätys yhdessä pöydässä -sarjan lisäksi Nelosella ja Ruudussa nähdään kesän aikana Tankkaustarinat-realitysarja, joka kertoo ABC-liikennemyymälöiden asiakkaista ja arjesta”, Senior Consept Designer Antti Pehkonen Sanoma Media Finlandista kertoo.     

Yllätys Yhdessä Pöydässä sarjassa huippukokki Teemu Laurell yllättää ystäväporukoita ja luotsaa heitä yhdessä syömisen ja ruoanlaiton iloihin. Ohjelman kuudessa jaksossa kohdataan mielettömiä porukoita, jotka todella ansaitsevat illallisen yhdessä pöydässä. Jokaisessa jaksossa nähdään myös yllätysvieras, joka saattaa olla esimerkiksi porukan suosikkiesiintyjä tai ulkomaille muuttanut ystävä.

Sanoma oli mukana kampanjan rakentamisessa alusta asti yhteistyössä Valion, mainostoimisto Bob the Robotin, mediatoimisto Dagmarin ja tuotantoyhtiö Endemol Shine Finlandin kanssa.   

”Valio on rohkea edelläkävijä markkinoinnissa: he käyttävät nuoremman kohderyhmän tavoitteluun oivaltavia keinoja. Valiolaisten kanssa on kiva tehdä töitä, sillä he haastavat meitä jatkuvasti.  Yhteistyö myös Valion käyttämien toimistojen kanssa on avointa ja suoraa. Ideoimme ja suunnittelemme kampanjoita aidosti yhdessä pöydässä”, Antti Pehkonen ja Valion asiakkuudesta vastaava Client Manager Merja Klemola kertovat.     

Haku sekä tv-ohjelmaan että ravintola Pöydän kattauksiin käynnistyi Sanoman radioiden, digin ja datakohdennuksen kautta.  Rekrytointi onnistui todella hyvin: ohjelmaan haki 240 ystäväporukkaa ja ravintola Pöydän kattauksista oli kiinnostunut yli tuhat hakijaa.

”Nuoret aikuiset ovat tutkimusten mukaan haastava kohderyhmä isoille brändeille, myös Valiolle. Nuori kohderyhmä kaipaa brändeiltä tekoja ja ongelmien ratkaisua. Tutkimuksen avulla tunnistimme, että nuorten ruokailukumppanina on usein kännykkä tai läppäri. Ja vaikka olisi mukava laittaa  ruokaa ja syödä yhdessä, saattaa olla korkea kynnys kutsua kavereita kylään eikä sellaiseen ole tilaa pienissä kaupunkiasunnoissa. Halusimme viestiä yhdessä pöydässä vietetyn ajan arvosta. Siksi avasimme pop-up-ravintolan ja kuvasimme ravintolassa Yllätys yhdessä pöydässä -sarjan”, Valion markkinointipäällikkö Outi Lindberg kertoo.

”Yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut todella hyvin ja mutkattomasti. Teimme tv-sarjaprojektia yhdessä hyvässä hengessä, ja kaikkien näkemykset ja kommentit olivat arvokkaita. Lisäksi yhdessä työskentely oli tosi kivaa!”, Lindberg jatkaa. 

Kuusiosaisessa Yllätys yhdessä pöydässä -sarjassa koetaan suuria tunteita ja koskettavia hetkiä. 

Katso jaksot Ruudusta

Tutustu ohjelmayhteistyön vaihtoehtoihin 

Kuvat:
Antti Pehkonen, Outi Lindberg ja Merja Klemola
Outi Lindberg
Ravintola Pöydän vieraskirja

*Kantar TNS Oy, TNS Mind Ruoka 2018 -tutkimus

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland