Vepsäläisen Black Weekin myynti ylitti viime vuoden tuloksen
Vepsäläisen Black Week -liite Helsingin Sanomien välissä sai mainonnan vaikuttavuustutkimuksessa huikeita tuloksia. 89 % tunnisti spontaanisti mainostajan, 80 % vastaajista huomasi liitteen, 96 %:n mielestä liite sopii mainostajalle, 72 % koki kuuluvansa kohderyhmään ja kiinnostus lisääntyi 64 %:lla. Kohderyhmään kuuluvista kiinnostus lisääntyi peräti 84 %:lla.
”Ovathan nämä tulokset aivan valtavan hienoja”, Vepsäläisen Chief Executive Officer Jussi Lindholm sanoo.
”Kun Helsingin Sanomien lukijamäärä on 634 000, 507 000 muistaa nähneensä liitteen ja 11 % on aktivoitunut sen perusteella, on konversio todella kova koko jakeluun nähden.”
Vepsäläinen oli vähän aikaa pois Helsingin Sanomien printistä, mutta teki vahvemman paluun keväällä 2024.
”Pääkaupunkiseutu on meille tärkeä markkina. Tavoitamme Helsingin Sanomilla vanhaa meille lojaalia kohderyhmää, jolla on suhde brändiin ja jonka ostovoima on kestänyt myös haastavassa markkinassa”, Lindholm sanoo.
Vepsäläinen on viime vuosina tehnyt paljon kasvua digitaalisilla kanavilla tavoitetuista uusista asiakkaista.
Tiesimme, että Black Weekin aikana melu markkinoilla kasvaa, eikä meillä ole taloudellisia resursseja dominoida, saati voittaa kilpailua dynaamisella huutokauppahinnoittelulla toimivissa digikanavissa. Emme lähteneet kilpahuutoon, vaan päätimme toimia täysin päinvastoin, ryhtyä entistä enemmän analogisiksi. Helsingin Sanomien liitteen avulla tavoitimme vanhat asiakkaamme ja vahvistimme relevantilla tavalla läsnäoloamme pääkaupunkiseudulla.”
Kalustehankinnat eivät useinkaan ole nopeita herätepäätöksiä. Liite saatetaan säilyttää ja palata sen pariin viikon aikana.
”Oli hienoa nähdä, että osa asiakkaista tuli ostoksille liite kädessä”, Lindholm kertoo.
Tänä vuonna ostopäätöksiä pohdittiin viimeiseen asti. Black Week -alennusten päättyessä maanantai-iltana kassoille oli pitkät jonot.
Vepsäläisen Black Week kääntyi voimakkaasti laskevassa markkinassa 2 % plussan puolelle viime vuoteen verrattuna.
Lindholmin yllätti positiivisesti erityisesti se, että 72 % lukijoista koki kuuluvansa liitteen kohderyhmään.
”Myös kiinnostuksen lisääntymisessä ja lisätietoa hakevien määrässä saimme todella hyvät tulokset.”
Kiinnostuitko?
Monikanavainen uutismedia tuo tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä, missä he median sisältöjä seuraavat.
Lue lisää uutismedian ilmoitusliitteistä