Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

XXL:n mainosartikkelisarja vaikutti mielikuviin ja toi liikennettä verkkokauppaan

XXL:n vuoden mittaisen kampanjan aikana IS.fi:ssä julkaistiin yhteensä 12 natiivimainosartikkelia. Artikkelien tavoitteena oli tuoda perinteisen markkinoinnin rinnalle uutta, ihmisläheisempää tapaa nostaa esiin XXL:n asiantuntijuutta ja laajaa tuotevalikoimaa.
XXL
4.5.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Artikkeleilla liikennettä verkkokauppaan

Natiivimainonnan tavoitteena oli inspiroida kuluttajia viihdyttävän sisällön avulla sekä tarjota uutta tietoa yhdistettynä kiinnostaviin tarinoihin, hyödyllisiin vinkkeihin ja tuoteinformaatioon.

”Halusimme tuoda enemmän brändiä esiin ja kertoa tuotteistamme asiantuntijoidemme äänellä. Kun artikkeleissa on ollut haastateltavana meidän omia työntekijöitämme, se on tuonut yritystä läheisemmäksi asiakkaille”, Marketing Manager Krista Patronen XXL:stä sanoo.

Vuoden 2019 aikana julkaistiin 12 natiiviartikkelia IS.fi:ssä Liiku ja harrasta -kumppaniosiossa. Artikkeleissa oli lisärikasteena tuotekaruselli, jonka alta ohjattiin XXL:n sivulle tuotteiden pariin.

Kampanjan kohderyhmänä oli kaikki hyvinvoinnista, liikunnasta ja aktiivisesta elämästä kiinnostuneet.

Case-XXL-kollaasi

Kiinnostavien artikkelien parissa viettiin paljon aikaa

Artikkelit toivat liikennettä verkkokauppaan.  

”Artikkeleilla on saatu suoraa kauppaa ja trafiikkia. Yhteistyömme Sanoman kanssa on ollut todella hyvää ja vuorovaikutteista. Olemme saaneet valmiiksi pureksittuja ideoita siitä, mitä artikkelit voisivat sisältää. Ja jos meillä on ollut heittää ideoita, niihin on tartuttu todella hyvin”, E-Commerce Manager Henri Eskelinen XXL:stä toteaa.

XXL:ssä tehdään paljon sisältöä myös konsernitasolla.

”Lokaalin, Suomessa tehdyn sisällön etu on uskottavuus ja helppo samaistuttavuus. Artikkeleissa käytetyt kuvat eivät ole Norjan vuorilta, vaan suomalaisille tutusta ulkoiluympäristöstä”, Eskelinen sanoo.

Juttusarjan poikkeuksellisen hyvät lukuajat kertovat, että artikkelit kiinnostivat ja tavoittivat hyvin kohderyhmänsä. Jokainen juttu oli ajankohtaan sidottu. Talvella tarjottiin esimerkiksi vinkkejä hiihtolomalle, keväällä pyöräilyyn, kesällä patikointiin ja syksyllä kotijumppaan.

Kampanjat tulokset käytiin läpi neljännesvuosittain.

”Tulokset oli kiteytetty selkeään muotoon. Pääsimme keskustelemaan ja kommentoimaan. Tulevien kampanjoiden suunnitteluun jäi hyödyllistä tietoa takataskuun”, Patronen kiittää.  

Lukijat ovat olleet aidosti kiinnostuneita XXL:n aiheista ja viettäneet niiden parissa aikaa.

Eniten lukijoita kiinnosti ”Älä turhaan palele ulkona – tämä materiaali lämmittää varmasti ” -artikkeli, joka keräsi erittäin korkeat sivulataus- ja kävijäluvut: 116 917 sivulatausta ja 102 352 kävijää.

Patikka-aiheisen artikkelin testin teki noin 19 500 lukijaa, mikä on myös erittäin hyvä määrä.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan artikkeleja pidettiin tietoa antavina ja kiinnostavina. Lisäksi vastaajat kokivat, että mainonta erottui hyvin muusta digimainonnasta. Mainosartikkelit toimivat erinomaisesti muuhun toimialan mainontaan verrattuna. Parhaimmillaan yli 70 prosenttia vastaajista koki XXL:n kampanjan parantaneen mielikuvia mainostajasta, ja 66 prosentilla se lisäsi kiinnostusta XXL:n verkkosivustolla vierailuun.

Yhteistyömme Sanoman kanssa on ollut todella hyvää ja vuorovaikutteista. Olemme saaneet valmiiksi pureksittuja ideoita siitä, mitä artikkelit voisivat sisältää. Ja jos meillä on ollut heittää ideoita, niihin on tartuttu todella hyvin.

Henri Eskelinen
E-Commerce Manager
XXL

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland