Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Digimainonta

Näyttöpohjainen display-mainonta (CPM)

Näyttöpohjaisessa display-mainonnassa maksat siitä, että mainos näytetään median käyttäjälle, eli se latautuu sovittuun kohderyhmään kuuluvan käyttäjän selainnäkymään.

Näyttöpohjaista hinnoittelua käytetään usein brändillisissä kampanjoissa. Silloin kampanja-aika on rajattu esimerkiksi kahteen viikkoon, ja näyttömäärällä voi säädellä kampanjan vaikuttavuutta – mitä isompi kampanja, sitä enemmän näyttöjä. 

Hinnoittelun yhteydessä käytetty termi CPM-hinta tarkoittaa hintaa tuhatta näyttöä kohden (cost per mille). 
 

Digikokosivu

Lue lisää

Paraati

Lue lisää

Paraati + tapetti

Lue lisää

Pystyparaati

Lue lisää

Natiivinosto (CPM)

Lue lisää

Mainosverkosto haltuun 24h

Lue lisää

Uutismedian etusivu

Lue lisää

IS topscroll

Lue lisää

Midscroll

Lue lisää

Jatkuva display

Lue lisää

Kokeile digimainontaa

Olemme paketoineet valmiiksi erilaisia kampanjavaihtoehtoja*, joilla pääset helposti alkuun digimainonnan tekemisessä. Tutustu paketteihin ja pyydä tarjous.

Tiukasti kohdennettu kampanja

Kampanja ajetaan pidemmällä ajalla tiukasti rajatulle kohderyhmälle. Sopii hyvin esimerkiksi B2B-kampanjoihin tai retargetointiin. 

  • Kohdennus: esim. B2B, ostoaie tai postinumeroalue

  • Mainosmuoto: Pystyparaati

  • Kampanjan kesto: 4 viikkoa

  • Näyttömäärä: 33 000

1 000 €

Keskikokoisen kohderyhmän kampanja

Kahden viikon Digikokosivu-kampanja hieman suuremmalle kohderyhmälle. Sopii esimerkiksi tuotelanseerauksiin tai paikallisen tapahtuman markkinointiin. 

  • Kohdennus: esim. kaupunki, koulutus tai kiinnostuksen

  • Mainosmuoto: Digikokosivu

  • Kampanjan kesto: 2 viikkoa

  • Näyttömäärä: 189 000

5 000 €

Laajasti kohdennettu kampanja

Suuren näkyvyyden kampanja laajalle kohderyhmälle näyttävällä mainospaikalla. Paljon näyttökertoja lyhyessä ajassa.

  • Kohdennus: esim. maakunta, ikä tai sukupuoli

  • Mainosmuoto: Cross-screen paraati

  • Kampanjan kesto: 1 viikkoa

  • Näyttömäärä: 496 000

12 000 €

Kysy paketeista ja pyydä tarjous. Voimme myös räätälöidä juuri sinun yrityksesi tarpeisiin sopivan kampanjan.

Ota yhteyttä

* Kampanjaesimerkkien hinnat ja näyttömäärät on laskettu hinnaston mukaisilla bruttohinnoilla. Todelliset tunnusluvut ja hinnat lasketaan asiakkaalle kampanjakohtaisesti mm. kausi-indeksin, mainosmuodon ja valittujen kohdennusten mukaan.


Hintoihin lisätään voimassa oleva alv.

Sanoman näyttöpohjaiset display-mainosmuodot
 

Digikokosivu

Digikokosivu on vaikuttava päätelaiteriippumaton mainosratkaisu. Se näkyy kaikissa valitun median digitaalisissa kanavissa. Iso pinta-ala ja hyvä huomioarvo toimivat niin brändillisessä kuin taktisemmissakin kampanjoissa. Digikokosivu kasvattaa tutkitusti brändivaikutuksia.

Osta Ad Managerista 

Pyydä tarjous

Mainoksen mittasuhde on sama kuin printin kokosivuissa, joten printin kokosivut on sen avulla helppo tuoda myös digitaalisiin kanaviin. Lisäksi digikokosivun mainospaikalla pystyy helposti ajamaan useampisivuista digitaalista mainosliitettä.

Digikokosivu on saatavilla Sanoma RON:iin, josta näytöt jakautuvat Ilta-Sanomiin, Helsingin Sanomiin, Aamulehteen, Satakunnan Kansaan, Vauva.fi:hin sekä Lifestylen medioihin. Kampanjoita ei voi erikseen kohdentaa Helsingin Sanomiin, Aamulehteen tai Satakunnan Kansaan mutta muille sivustoille sivustokohdennus on mahdollista tehdä. Lisäksi Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansassa digikokosivu on osa monikanavaista print+digi-paketointia.

Formaatti

  • jpg, png, 3rd party tag (iframe), HTML5

  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena 

  • Aineistoihin voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Aineiston koot

  • 620 x 891 px (300 kt)

Huom.  3rd party tag -aineistot:  Sisältö voi olla kevyesti animoitua. Medialla on oikeus pyytää korjauksia toteutukseen, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi.

Käytettävissä olevat mediat

Digikokosivu on ostettavissa alla oleviin medioihin:

Ilta-Sanomat
Vauva.fi

etlehti.fi
hyvaterveys.fi 
gloria.fi
kodinkuvalehti.fi

Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä ja Satakunnan Kansassa digikokosivu on osa monikanavaista print+digi-paketointia.

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.

Mitä mainonta maksaa? Kokeile laskuria

Paraati

Paraati on näyttävä päätelaiteriippumaton mainosmuoto, jolla tavoitat kohderyhmäsi laajasti. Kuluttajat tavoitetaan päivän aikana usean kosketuspinnan kautta ja tämä lisää toistoa ja vaikuttaa myönteisesti tunnettuuteen.

Osta Ad Managerista

Pyydä tarjous

Paraatin aineistona voit käyttää kuvaa, videota tai karusellia, jonka avulla voidaan esitellä useita tuotteita tai viestejä samaan aikaan. Mainos näkyy mobiilissa, tabletissa sekä desktopissa sivuston ylälaidassa. Mainosratkaisu toimii sekä taktisen kampanjan tai brändisuhdetta rakentavan kampanjan osana.

Desktop

  • 980 x 400 px 
  • Tiedostomuodot: JPG, PNG, HTML5, 3rd party tag
  • Kilotavuraja 300 kt
  • Max 5kpl per koko
  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Mobiili

  • JPG, PNG: 600 x 600 px  tai 300 x 300px
  • HTML5, Javascript -tagi: 300x300px
  • Kilotavuraja 300 kt
  • Max 5kpl per koko
  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Huom! HTML5 aineisto voi olla joko responsiivinen tai kiinteän kokoisena 300x300. Mainospaikka skaalautuu päätelaitteen leveyden mukaan.

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje

Mitä mainonta maksaa? Kokeile laskuria

Paraati + tapetti

Desktopin näyttävin mainosmuoto, Paraati + tapetti, on oikea valinta, kun haluat desktopissa parhaan mahdollisen huomioarvon. Mainos näkyy koko desktop-ruudun kokoisena sisällön taustalla ja seuraa mukana myös käyttäjän selatessa sivustoa.

Osta Ad Managerista

Pyydä tarjous

Desktop

  • Tapetin koko on kaikissa medioissa 1600 x 1200 px, yhteiskilotavuraja paraati+tapetille on 300kt.
  • Tiedostomuodot: jpg, png tai gif (ei animoitu)
  • Tapetti keskitetään sivulle jos ei mediakohtaisissa asemointiohjeissa ole muuta mainittu
  • Tapetti ei voi latautua tagin takaa eikä se ole klikattava.
  • Tapetti myydään ainoastaan paraatipaikan yhteyteen! 
  • Paraatimainoksen mitat 980x400 pikseliä, tiedostomuotona joko jpg, gif, png (kilotavuraja 300 kt), html5 (kilotavuraja 300 kt) tai iframe -tagi.
  • Huomioi aina HTML5-aineistojen linkitysten https-vaatimukset. Paraatimainos saa latautua kolmannen osapuolen tagin takaa.
  • Tapetin toteutuksen tulee olla hillitty ja se on hyväksytettävä medialla viimeistään 5 päivää ennen kampanjan alkua.
  • Medialla on oikeus pyytää korjauksia toteutukseen, mikäli katsovat sen tarpeelliseksi.
  • Huomioithan, että 1600×1200 px -kokoinen tapetti ei skaalaudu näyttöresoluution mukaan, joten pienemmissä näytöissä osa sisällöstä voi jäädä näkymättä.
  • Kts. mediakohtainen asemointiohje

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.

Pystyparaati

Pystyparaati näkyy desktopissa lukittuna suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä. Pystyparaatin viewability ja huomioarvo ovat erittäin korkeita, koska lukittu mainospaikka liukuu sivuston oikeassa reunassa sitä mukaa kun käyttäjä rullaa sivustoa. Tällöin myös mainostajan viesti tulee selkeästi esiin ja jopa pidempiä taktisia viestejä on mahdollista tuoda pystyparaatiin.

Osta Sanoma Ad Managerista

Pyydä tarjous

Formaatti

  • jpg, png, 3rd party tag, HTML5

  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena

  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

  • Canvaksella tehdyt animaatiot eivät toimi kunnolla iOS alustalla, emmekä suosittele niiden käyttöä, jos kampanja näkyy iOS-sovelluksissamme.

Aineiston koko

  • 300 x 600 px (.jpg, .png, tag, HTML5)

  • Kilotavuraja 300 kt

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua. Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje

Mitä mainonta maksaa? Kokeile laskuria

Näyttöpohjainen natiivinosto (CPM)

Näyttöpohjainen natiivinosto on päätelaiteriippumaton mainosmuoto, joka ohjaa joko Sanoman medioissa tai mainostajan omalla sivustolla sijaitsevaan natiiviartikkeliin.

Osta Ad Managerista

Pyydä tarjous

Natiivinosto on selkeästi merkitty mainokseksi ja erottuu journalistisesta sisällöstä, mutta sulautuu luonnollisesti median yleisilmeeseen. Natiivinosto voi sijaita joko median etusivulla uutisvirran keskellä tai artikkelin välissä.

Näyttöpohjainen natiivimainos on osuva valinta, kun etsit joustavaa tapaa tehdä tehokasta natiivimainontaa luotettavissa mediaympäristöissä. Kampanjakokonaisuus on helppo räätälöidä omiin tarpeisiin yksittäistä kampanjaa tai pidempiaikaista tekemistä varten. Näyttöpohjainen natiivimainonta mahdollistaa kohderyhmääsi kiinnostavien sisältöjen kohdentamisen ilman hukkakontakteja. Näin voit suunnata esimerkiksi vegaaneille tai lihansyöjille juuri heille sopivat reseptit. Tutustu kohdennusmahdollisuuksiin.

Näyttöpohjainen natiivimainonta on hyvä valinta myös silloin, kun tavoitteenasi on uusasiakashankinta sekä omien kanavien ja sisältöjen tavoittavuuden laajentaminen. Ohjaamalla asiakkaita oman sisältömarkkinointisi pariin pääset paremmin hyödyntämään  verkkosivustosi liidigeneraatiomahdollisuuksia.

Kuva

  • 600 x 314 px, max 300 kt

Otsikko

  • max 90 merkkiä

  • Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele.

  • Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin TAI  Ensimmäinen pyörä on kuin ensirakkaus – katso motoristien upeat kuvat

  • Tekstin laatijan on hyvä perehtyä siihen, miten samantyyppisiä aiheita on otsikoitu ja kuvitettu valitussa mediassa aiemmin.

Ingressi (kuvausteksti)

  • max 150 merkkiä

  • Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea

  • Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Mainostajan nimi

  • Mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa. Max 32 merkkiä.

Missä mainos näkyy?

Saatavilla kaikille Sanoman verkkosivustoille (pl. Supersää.fi). Mainonta näkyy desktopissa, mobiilissa ja tabletilla (pl. HS-sovellus). Käytössäsi ovat kaikki Sanoman kohdennusmahdollisuudet.

Mainosverkosto haltuun 24h

Mainosverkosto haltuun 24h on erinomainen tuote lanseerauksiin ja isoihin kampanjalähtöihin, joissa halutaan tavoittaa mahdollisimman suuri yleisö tiettynä päivänä.

Pyydä tarjous

Mainos pyritään näyttämään ensimmäisellä mahdollisella sivunäytöllä johon kävijä saapuu. Kampanjan kesto on yksi vuorokausi, näyttömäärä: 2 000 000 impressiota, näytetään frekvenssillä 1/päivä.

Vain yksi mainostaja päivässä kerrallaan. Kampanjaan kuuluu myös retargeting mainosta klikanneille. Mainosmuotona vaikuttava päätelaiteriippumaton digikosivu.

Digikokosivu 

Formaatti

  • jpg, png, 3rd party tag (iframe), HTML5

  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena 

  • Aineistoihin voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat.

Aineiston koot

  • 620 x 891 px (300 kt)

Huom.  3rd party tag -aineistot:  Sisältö voi olla kevyesti animoitua. Medialla on oikeus pyytää korjauksia toteutukseen, mikäli katsoo sen tarpeelliseksi.

Aineistojen toimitus

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Uutismedian etusivu

Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansa – Länsi-Suomen uudessa etusivun topscroll-formaatissa on mahdollisuus hyödyntää liikkuvaa kuvaa. Formaatti näkyy mobiilissa, desktopilla ja tabletilla.

Pyydä tarjous

Uuden topscroll-formaatin hyödyt

  • Tutkitusti erinomainen huomioarvo ja erottuvuus muusta mainonnasta sekä hyvä käyttäjäkokemus* 
  • Korkea viewability (95 %)
  • Mahdollisuus hyödyntää liikkuvaa kuvaa.

Lähde: Eri mainosmuotojen vaikuttavuustutkimukset Digitalist maalis-huhtikuu 2023 ja HS digietusivun uudistus käyttäjäkokemustutkimus, toukokuu 2023.

2 aineistoa: desktop & mobiili
Desktop
  • Kuva-aineisto: 1920 x 1200 px, max 300 kt, jpg/png
    tai

  • video-aineisto: 1920 x 1080 px, max 4 MB, MP4 

Mobiili
  • Kuva-aineisto 1080  x 1920 px, max 300 kt, jpg/png
    tai

  • videoaineisto 1080 x 1920 px, max 4 MB, MP4

Aikataulu
  • Edellisenä päivänä klo 12

  • Sunnuntai ja maanantai: pe klo 12

  • Juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut

Aineistojen toimitus

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistonsiirtolinkin kautta.

  • 1 printtiaineisto (Monikanavainen etusivu)

  • 2 online-aineistoa (desktop & mobiili kuva tai video)

    • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena.

    • Ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen. 

Tarkemmat ohjeet ja huomioitavaa digiaineistoissa

IS Topscroll

IS.fi:n Topscroll tarjoaa ohittamattoman ja vaikuttavan mainospaikan. Synnytät sen avulla puheenaiheita ja aktivoit kuluttajat.

Pyydä tarjous

IS.fi:n Topscrollilla on tutkitusti korkea huomioarvo ja erottuvuus muuhun display-tuotteistukseen verrattuna – jopa 40 % parempi kuin digikokosivulla.
 
Laaja, valtakunnallinen kohderyhmä on mahdollista tavoittaa yhden päivän aikana. Näyttömäärä päivän aikana on 1 250 000. Et kilpaile huomiosta muiden mainostajien kanssa, sillä IS.fi Topscroll-mainospaikassa on yksi mainostaja kerrallaan. Päätelaiteriippumattomuus takaa tuotteistukseen korkean huomioarvon myös mobiilissa. 
 
IS.fi:n Topscroll on erinomainen lisä niin valtakunnalliselle tv-kampanjalle kuin monikanavaiselle kampanjalle tilattavissa uutismedioissa.
Voit käyttää topscrollissa kuva- tai videoaineistoa.
 
Huomioithan mainoksen sisällön asemoinnissa turva-alueen, jotta tärkein sisältö näkyy varmasti jokaiselle käyttäjälle (ks. asemointiohjeet).
Huomioitavaa
  • Seurannat: ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen. Jotta käyttökokemus olisi mahdollisimman sujuva ja mainoksen lataus nopea, mainoskutsu ladataan sivustolle ennen consentia, anonyymina ja ilman cookieita. Tämän vuoksi impressioseuranta, joka asettaa evästeen ei ole sallittu.

  • Mainos voi näkyä kävijälle kerran päivän aikana.

  • Video näytetään looppaavana. Suosittelemme, että video on vähintään 3 sekunnin mittainen.

  • Videomateriaali on mahdollista toteuttaa äänillä, mutta huomioi, että mainos käynnistyy automaattisesti ilman ääniä ja vaatii aina käyttäjän valinnan äänen käytölle.

  • Mainos näytetään sivuston ja sovelluksen yläosassa headerin alapuolella ennen sivun sisältöä. Mainos varaa 100% käytettävissä olevan selainikkunan korkeudesta ja mainos skaalataan selainikkunan leveyden mukaan maksimissaan mainoksen leveyteen.

Topscroll kuvalla

Mobiili (pysty): 1080 x 1920 px
Desktop (vaaka): 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: JPG, PNG, max 300 kt

Aineistoille voi toimittaa omat klikkiseurannat.

Asemointiohjeet

Sisällön asemointi mobiilissa:Mainoksen tärkein sisältö (logot, teksti, CTA) asemoidaan 1080x1340 px kokoiselle alueelle mainoksen yläreunasta alkaen.Ulkopuolelle jäävä alue: 580px mainoksen alareunasta, johon ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä (logo, teksti, CTA), sillä selainikkunan korkeudesta riippuen osa mainoksen alareunasta voi jäädä piiloon.

Sisällön asemointi desktopissa:Mainoksen tärkein sisältö (logot, teksti, CTA, jne.) tulee asemoida 1920x840px kokoiselle alueelle mainoksen yläreunasta alkaen.Ulkopuolelle jäävä alue: 360 px mainoksen alareunasta, johon ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, sillä selainikkunan korkeudesta riippuen osa mainoksen alareunasta voi jäädä piiloon.

Topscroll videolla
Mobiili (pysty): 1080 x 1920 px
Desktop (vaaka): 1920 x1200 px
Tiedostomuoto: MP4, max 4 Mt

Aineistoille voi toimittaa omat klikkiseurannat.

Asemointiohjeet

Sisällön asemointi mobiili:Mainoksen tärkein sisältö (logot, teksti, CTA) asemoidaan 1080x1340 px kokoiselle alueelle mainoksen yläreunasta alkaen.Ulkopuolelle jäävä alue: 580px mainoksen alareunasta, johon ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä (logo, teksti, CTA), sillä selainikkunan korkeudesta riippuen osa mainoksen alareunasta voi jäädä piiloon.

Sisällön asemointi desktop:Mainoksen tärkein sisältö (logot, teksti, CTA, jne.) tulee asemoida 1920x840px kokoiselle alueelle mainoksen yläreunasta alkaen.Ulkopuolelle jäävä alue: 240 px mainoksen alareunasta, johon ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, sillä selainikkunan korkeudesta riippuen osa mainoksen alareunasta voi jäädä piiloon.

Ohjeet turva-alueeseen

Midscroll

Midscroll on näyttävä formaatti huomion ja kiinnostuksen herättämiseen. Soveltuu hyvin tilanteisiin, jossa halutaan saada potentiaalinen asiakas käyttämään aikaa brändin parissa.

Midscroll näkyy luontevana osana sisällön seassa - kiinnittää huomion, mutta ei häiritse käyttökokemusta.

Pyydä tarjous

Midscroll on korkean huomioarvon mainosformaatti, joka näkyy käyttäjälle sisällön lomassa verkkosivua tai sovellusta selatessa. Midscroll sulautuu saumattomasti sivuston sisältöön ja aktivoituu käyttäjän vierityksen myötä. Midscroll on luonteva osa käyttäjäkokemusta ja samalla erittäin huomioarvoinen mainosratkaisu.

Mainosaineisto mukautuu responsiivisesti eri laitteille ja skaalataan korkeuden ja leveyden mukaan. Mobiilissa mainosalue peittää noin 80-90% käytettävissä olevan selainikkunan korkeudesta. Deskarissa mainos näytetään uutiskaistalla ja skaalautuu maksimissaan uutispalstan leveyteen.

Huomioi, midscroll-formaattia ei näytetä sovellusten etusivuilla.

Midscrollissa voi käyttää kuva- tai videoaineistoa.
Myös DCO-tuotannot ovat mahdollisia

  • Koko 1080x1920px
  • Kuva (JPG, PNG max 300 kt) 
    tai video (MP4, max 20sek, 30 Mt)
  • Yksi linkki ja koko mainos toimii linkkialueena
  • Aineistoon voi toimittaa omat klikki-/ impressioseurannat
  • 3rd party tagit ei toistaiseksi mahdollisia
Sisällön asemointi

Mainoksen tärkeimmät elementit (esim. logo, CTA, tekstit) kannattaa sijoittaa mainosalueen keskelle ja välttää näiden osalta mainosalueen ylä- ja alalaitoja (10% ylä- ja alalaidasta)

Huomioi videon osalta:
  • Video näytetään looppaavana. Suosi lyhyitä videoita, suosituspituus 6 sekuntia.

  • Videomateriaali on mahdollista toteuttaa äänillä, mutta huomioithan, että video käynnistyy automaattisesti ilman ääntä ja äänet kuuluvat vain käyttäjän aktivoinnista.

  • Videon maksimipituus 20s, tiedostokoko max 30 Mt, tiedostomuoto MP4

  • 25 kuvaa sekunnissa

  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz

  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS

  • Video bitrate: 8,000-16,000 kbps

  • Audio bitrate: 384 kbps

Jatkuva display

Varmista brändikampanjan huomioarvo jatkuvaan mainontaan suunnitelluilla mainosratkaisuilla.

Osta Ad Managerista

Pyydä tarjous

Jatkuva display on näyttöpohjainen mainosratkaisu kampanjoihin, joissa haluat kohdentaa tarkasti. Mainosmuoto koostuu digikokosivusta, pystyparaatista ja paraatista, joista voit hyödyntää yhtä tai useampaa vaihtoehtoa.

Digikokosivu näkyy uutisnoston tai artikkelin välissä, paraati sivun ylälaidassa ja pystyparaati uutissisällön vieressä näkyvällä paikalla. Voit kohdentaa hyvin tarkasti tai antaa järjestelmän optimoida mainoksen näkymään siellä, missä se toimii parhaiten.

Yleiset ohjeet

  • Yksi linkki per mainos
  • Koko mainos toimii linkkialueena

Aineistojen koot

Digikokosivu

  • koko: 620 x 891 px (.jpg tai .png)
  • paino: max 300 kt

Pystyparaati

  • koko 300 x 600 px (.jpg tai .png)
  • paino: max on 300 kt

Paraati (koostuu kahdesta valmiista bannerista)

  • desktop
    • koko: 980 x 400 px (jpg tai png)
    • paino: 300 kt
  • mobiili
    • koko: 300 x 300 px (jpg tai png)
    • paino: max 300 kt

Tutustu muihin display-mainonnan ratkaisuihin

  • Tulospohjainen display-mainonta

    Tulospohjaisessa display-mainonnassa maksat vain toteutuneista klikeistä, mitä tekee siitä kustannustehokkaan tavan ohjata liikennettä tuotteesi tai palveluidesi pariin.

    Lue lisää 

    Lue lisää
  • Aikapohjainen display-mainonta

    Aikapohjaista display-mainontaa myydään kiinteinä mainospaikkoina, jolloin mainoksesi näkyy koko päivän samassa paikassa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Rich Media -mainonta

    Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Feed-pohjainen display-mainonta

    Feed-pohjaisen mainonnan avulla voit tehdä personoitua, vaikuttavaa display-mainontaa ja saavuttaa merkittäviä kustannussäästöjä aineistontuotannossa.

    Lue lisää

    Lue lisää
  • Outstream-videomainonta

    Outstream-videomainokset näkyvät display-mainospaikoilla Sanoman digimedioiden artiikkelisisältöjen yhteydessä. Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna voit hakea staattista banneria enemmän huomioarvoa.

    Lue lisää

    Lue lisää
0/0
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland