Display-mainonta Sanoman verkostossa

Display-mainonnan keinoin pystytään vastaamaan monipuolisesti markkinoinnin eri tavoitteisiin, oli kyseessä sitten brändin tunnettuuden kasvattaminen tai liikenteen ohjaaminen mainostajan omille sivuille.

Päätelaiteriippumattomuus on mediankäytön nykypäivää, myös kampanjasuunnittelun osalta. Päätelaiteriippumattomilla mainosratkaisuilla ihmiset tavoitetaan juuri niissä laitteissa mitä he kulloinkin käyttävät päivän mittaan. Koska päätelaiteriippumattomassa mainonnassa näytöt jaetaan suhteessa päätelaitteiden käyttöön, kampanjasuunnittelussa ei tarvitse miettiä miten näytöt jaetaan optimaalisesti eri kanaviin. 

Display mainonta digiscreenit

Display-mainonnan tuotteet

digikokosivu-laitteessa

Digikokosivut

Digikokosivu on vaikuttava päätelaiteriippumaton mainosratkaisu. Se näkyy kaikissa kyseisen median digitaalisissa kanavissa.

Iso pinta-ala ja hyvä huomioarvo toimivat niin brändillisessä kuin taktisemmissakin kampanjoissa. Digikokosivu kasvattaa tutkitusti brändivaikutuksia.

Mainoksen mittasuhde on sama kuin printin kokosivuissa, joten printin kokosivut on sen avulla helppo tuoda myös digitaalisiin kanaviin.

Lisäksi digikokosivun mainospaikalla pystyy helposti ajamaan useampi sivuista digitaalista mainosliitettä.

Digikokosivu on saatavilla Ilta-Sanomiin, Vauvaan, MeNaisiin ja Kodin Kuvalehteen. Lisäksi Helsingin Sanomissa digikokosivu on osa monikanavaista printti+digi -paketointia.

Aineisto-ohjeet >

sisääntulosivu-laitteessa

Sisääntulosivut

Sisääntulosivu on Lifestyle-sivustoilla käytetty päätelaiteriippumaton mainosratkaisu. Se näkyy kävijälle koko ruudulla hänen tullessaan ensimmäistä kertaa päivän aikana kyseiselle sivustolle per laite.

Mainosratkaisuna sisääntulosivu herättää huomion ja tulee nähdyksi. Lähes 100% viewabilityn lisäksi sisääntulosivut keräävät hyvin klikkejä ja toimivat tehokkaina liikenteen ohjaajina. Tyypillisesti kampanjat yltävät yli 2% CTR:n

Sisääntulosivut toimivat lanseerauksissa, brändiviestin vahvistamisessa, visuaalisissa toteutuksissa erittäin hyvin. Mainosratkaisu vaikuttaa erityisesti tunnettuuden kasvattamiseen.

Sisääntulosivut myydään aikapohjaisesti ja niiden saamat näyttömäärät vaihtelevat hieman tavoittaen aina kaikki sivustolle ensi kertaa tulevat käyttäjät ollen sivuston ensimmäinen nähty viesti.

Aineisto-ohjeet >

Cross-screen paraati

Cross-screen paraati

Cross-screen paraati on näyttävä päätelaiteriippumaton mainosmuoto, jolla tavoitat kohderyhmän laajasti.

Kuluttajat tavoitetaan päivän aikana usean kosketuspinnan kautta ja tämä lisää toistoa ja vaikuttaa myönteisesti tunnettuuteen.

Cross-screen paraatin aineistona voi käyttää kuvaa, videota tai transformeria, jonka avulla voidaan esitellä useita tuotteita tai veistejä samaan aikaan.

Mainos näkyy mobiilissa, tabletissa sekä desktopissa sivuston ylälaidassa.

Mainosratkaisu toimii sekä taktisen kampanjan tai brändisuhdetta rakentavan kampanjan osana. Ratkaisun avulla kasvatetaan sekä tunnettuutta että ostoaietta.

Aineisto-ohjeet >

Cross-screen-paraatitapetti-laitteessa

Cross-screen paraatitapetti

Desktopin näyttävin mainosmuoto paraatitapetti yhdistyy tässä tuotteessa mobiiliparaatiin.

Cross-screen paraatitapetti on oikea valinta, kun haluat desktopissa parhaan mahdollisen huomioarvon ja yhdistää siihen mobiiliparaatin, mikä lisää peittoa, toistoa ja mainonnan tehoa.

Cross-screen paraatitapetti näkyy desktopissa ja mobiilissa.

Aineisto-ohjeet >

cross-screen-boksi-laitteessa

Cross-screen boksi

Cross-screen boksi on päätelaiteriippumaton mainosmuoto, joka näkyy sekä mobiilissa että desktopissa.

Se on erityisen toimiva silloin, kun halutaan selvitä monikanavaisesta kampanjasta yhdellä materiaalilla. Sama 300x250 px kokoinen materiaali näkyy desktopissa sponsoriboksi paikalla ja mobiilissa boksipaikalla.

Mainosratkaisua suositellaan erityisesti taktisiin kampanjoihin riittävällä toistolla.

Aineisto-ohjeet >

lukittu-pidennetty-suurtaulua-laitteessa

Lukittu pidennetty suurtaulu

Lukittu pidennetty suurtaulu on erityisen toimiva taktinen mainosmuoto silloin, kun halutaan erityisesti desktop käyttäjiä kiinni.

Mainosmuodon viewability on erittäin korkea, koska lukittu suurtaulu liukuu sivuston oikeassa reunassa sitä mukaa kun käyttäjä rullaa sivustoa. Tällöin myös mainostajan viesti tulee selkeästi esiin ja jopa pidempiä taktisia viestejä on mahdollista tuoda lukittuun suurtauluun

Natiivi-CPM-laitteessa

CPM natiivi

CPM natiivi on artikkelinosto, joka sijaitsee median tai osion etusivulla ja sulautuu luonnollisesti uutisvirtaan.

CPM natiivi on tarkoitettu liikenteen ohjaamiseen mainostajan omaan natiiviartikkeliin. Natiiviartikkeli voi sijaita Sanoman median alla tai mainostajan omalla sivustolla.

Rich media -ratkaisut

Rich media -ratkaisut auttavat oikein käytettynä kampanjan tavoitteiden saavuttamisessa. Rich mediaa voi käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen.

  • Kannattaa muistaa, että tekniikka mainonnassa ei ole itsetarkoitus eikä sitä kannata käyttää ellei se tuo jotain lisäarvoa kampanjaan ja luovaan ideaan.​​

Perusratkaisut: Valtaosasta tarjoamistamme rich media -ratkaisuista ei  veloiteta tuotantokustannuksia. Nämä mainosmuodot pystymme myös toteuttamaan normaalien aineistoaikataulujen puitteissa.

Erikoisratkaisut:  Näiden toteuttaminen vaatii pidemmän tuotantoaikataulun.

 

Rich median perusratkaisut

Perusratkaisuista ei  veloiteta tuotantokustannuksia. Nämä mainosratkaisut pystymme myös toteuttamaan normaalien aineistoaikataulujen puitteissa.

Spin-cube-laitteessa

Spin Cube

Spin Cube sopii hyvin tilanteisiin, joissa bannerissa halutaan esitellä useampia eri tuotteita samalla.

"Kuutiossa" on mahdollista esittää 4-10 580x580px kokoista kuvaa.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >

slider

Slider

Slider sopii hyvin tilanteisiin, joissa bannerissa halutaan esitellä useampia eri tuotteita samalla.

Sliderissa on mahdollista esittää 2-10 600x600px kokoista kuvaa.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >

Deck-of-cards-laitteessa

Korttipakka

Korttipakka sopii hyvin tilanteisiin, joissa bannerissa halutaan esitellä useampia eri tuotteita samalla.

Korttipakkassa on mahdollista esittää 2-10 580 x 580 px kokoista kuvaa.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >

Transformer-laitteessa

Transformer

Responsiivinen mainosmuoto, joka mahdollistaa saman aineiston käyttämisen deskarissa, tabletissa ja mobiilissa. Mahdollistaa useampien tuotteiden esittelyn kerralla.

Transformerissa on mahdollista ajaa 5-10 600x600px kokoista kuvaa.

Aineisto-ohjeet >

Digikokosivun-liiteratkaisu-laitteessa

Digikokosivun liiteratkaisu

Erittäin toimiva monikanavainen liiteratkaisu kokosivun mainospaikalle, joka mahdollistaa digitaalisten liitteiden tekemisen.

Liitteissä voi olla 2-32 620x891px kokoista sivua.

Aineisto-ohjeet >

Videoparaati-mobiilivideoparaati-cross-screen-videoparaati-laitteessa

Videoparaati / mobiilivideoparaati / cross-screen videoparaati

Videoparaati on huomiota herättävä formaatti, jossa voidaan yhdistää brändiviesti kuluttajan taktiseen aktivointiin. Videomainos lähtee pyörimään automaattisesti.

Paraatipaikalla, joko mobiilissa ja/tai deskarissa oleva video voidaan pyörittää yksin jolloin se skaalautuu mainospaikalle tai 16:9 kokoisen videon seurana voi olla myös kuvabanneri.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >

Flipboard-laitteessa

Flipboard

Paraatipaikalla oleva selattava liite, jossa mahdollista esitellä useampi tuote/tarjous.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >


Rich median erikoisratkaisut

Erikoisratkaisuiden toteuttaminen vaatii tuotannollisista syistä perusratkaisuita pidemmän aikataulun.

panorama-+-hotspots-laitteessa

Panorama + Hotspots

Panorama + Hotspots mahdollistaa ruutua laajemman fiiliskuvan, jossa voi olla hotspotteina tarkempaa tuote ja hintatietoa yksittäisistä tuotteista.

Kustomoitava tuote, jossa yksityiskohdat sovitaan ensin asiakkaan kanssa ja josta voimme luoda ennakkoon mockupin.

Tuotantohinnat alkaen 600 €.

Katso esimerkki >

store-locator

Store locator (lisäosa)

Lisäosa muihin tuotteisiin. Mahdollistaa asiakasta lähimmän myymälän näyttämisen, mutta vaatii klikkaamaan.

Tuotantohinnat alkaen 600 €.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >

Dynaaminen-feedi-pohjainen-ratkaisu-laitteessa

Dynaaminen feedi-pohjainen ratkaisu

Feedistä päivittyvä mainos, jonka sisältö päivittyy dynaamisesti.

Kustomoitava tuote, jossa yksityiskohdat sovitaan asiakkaan kanssa.

Hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

Katso esimerkki >

Aineisto-ohjeet >