case visma pay hero

Case Visma Pay

Diili toi tunnettuutta uudelle tuotteelle

Ohjelmayhteistyön katsottiin parantaneen Visman brändimielikuvaa. Yritys ja sen palvelut tulivat tunnetummaksi Diilin kautta.

Kampanjan tavoite

Case_6

Ohjelmayhteistyön tavoitteena oli verkkomaksupalvelu Visma Payn tunnettuuden kasvattaminen. Kohderyhmää halutiin tavoitella kiinnittymällä Diiliin, jonka idea pohjautuu vahvasti yrittäjyydelle ja on siksi luonteva ympäristö Visma Payn viesteille.

Toteutus

Ohjelmayhteistyö Diilissä 22.2.– 26.4.2021. Yhteistyöhön sisältyi TV-tunnisteet ohjelman ensiesityksissä ja pikauusinnoissa, Ruutu-tunniste jaksojen alussa ja lyhyissä sisällöissä sekä katkopromo Ruudussa.

Kokonaisuuteen kuului myös ohjelmayhteistyö Radio Suomipop Aamulypsyssä sekä digimainontaa.

Tulokset

Diili tavoitti viikoittain keskimäärin 822 000 katsojaa (10+) Nelosella Jimillä ja Ruudussa. Eniten katsojia oli 25–54-vuotiaiden naisten kohderyhmässä (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, helmi-toukokuu 2021.) Ohjelmaa seurattiin kauden aikana erityisen innokkaasti Ruudussa. Ruutu-käynnistyksiä oli kauden aikana noin 2,3 miljoonaa.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan Visma Payn mainontaa muisti nähneensä 44 % vastaajista. Diiliä säännöllisesti seuranneista mainontaa muisti nähneensä 78 % ja kohderyhmään kuuluvista 61 %.

Jopa 51 % vastaajista koki Visman luontevaksi yhteistyökumppaniksi, Visman kohderyhmään kuuluvista tätä mieltä oli 68 %. Visma Paylla koettiin olevan hyvä linkitys yrittäjähenkiseen ohjelmaan.

Ohjelmayhteistyö-mainonnan katsottiin parantaneen Visman brändimielikuvaa ja yritys ja sen palvelut tulivat tunnetummaksi Diilin kautta. Mainonnan sopivuus ohjelmaan nousi yli tietopankkikeskiarvojen.

”Yrityksille suunnattua mainontaa, sopii mielestäni ihan hyvin diilin ohjelmakonseptin kanssa.”

”Tuote ja ohjelma samasta maailmasta. Kohderyhmä varmasti löytyy.”

”Nämä sopii hyvin yhteen. Yrittäminen ja tällaiset digiratkaisut kulkevat käsi kädessä.”

”Energinen, positiivinen, yritteliäs.”

Case asiakkaan kommentti

Tulokset olivat fantastiset. Sanomalla on Suomen suosituimmat tv- ja radiokanavat, digit ja printit. Monikanavaisuus on ehdottomasti tärkein Sanoman tuoma lisäarvo. Jokaisen median erityisasiantuntija on varmistamassa, että kampanjan kokonaisuus toimii.”

Terhi Karasjärvi, toimitusjohtaja, Visma Passeli Oy ja Visma Pay 

Katso myös:

Diili on Vismalle erinomainen mediaympäristö