Diili on Vismalle erinomainen mediaympäristö – Diili toi tunnettuutta uudelle tuotteelle
Yrityksille ohjelmistoratkaisuja tarjoava Visma on ollut mukana Diilissä viime vuosina aina, kun ohjelmaa on Suomessa esitetty.
”Perustana on puhtaasti se, että Suomessa on aika vähän B2B-mainostajalle suunnattuja ympäristöjä”, kertoo Visma Passeli Oy:n ja Visma Payn toimitusjohtaja Terhi Karasjärvi.
Visma Pay on verkkomaksupalvelu, jonka uusi tuotenimi lanseerattiin vuoden 2021 alussa.
”Brändi on hyvin tuore, joten Diili-yhteistyön tavoitteena oli puhtaasti brändin tunnettuuden kasvattaminen.”
Diili on luonteva ympäristö Visma Payn viesteille
Visma Pay haluaa olla esillä siellä, missä kohderyhmäkin on.
”Diilissä puhutaan viihteen keinoin työelämästä, joten se on meille ohjelmaympäristönä erinomainen.”
Diilin idea pohjautuu vahvasti yrittäjyydelle ja on siksi luonteva ympäristö Visma Payn viesteille.
Yhteistyöhön sisältyi tv-tunnisteet ohjelman ensiesityksissä ja pikauusinnoissa, Ruutu-tunniste jaksojen alussa ja lyhyissä sisällöissä sekä katkopromo Ruudussa.
Hyvät tulokset kannustavat jatkamaan seuraavalle kaudelle
Karasjärvi on erittäin tyytyväinen ohjelmayhteistyön tuloksiin. Kokonaisuuteen sisältyi lisäksi digimarkkinointia ja ohjelmayhteistyötä Radio Suomipopin Aamulypsyssä.
”Verkkokauppa on kovassa nosteessa, joten on tietysti haastavaa sanoa, mikä osuus tuloksesta on mainonnan tuomaa. Liiketaloudelliset tuloksemme tukevat kuitenkin sitä dataa, mitä kampanjasta saatiin.”
Visma Passeli on tehnyt Sanoman kanssa yhteistyötä jo pitkään. Hyvät tulokset kannustavat jatkamaan yhteistyötyötä Diilin seuraavalle kaudelle.
”Pitkäaikaisen yhteistyön myötä Sanoma on oppinut tunnistamaan liiketoimintaamme liittyvät haasteet”, Karasjärvi kiittää.
Ohjelmayhteistyö paransi brändimielikuvaa
Diili tavoitti viikoittain keskimäärin 822 000 katsojaa (10+) Nelosella Jimillä ja Ruudussa. Eniten katsojia oli 25–54-vuotiaiden naisten kohderyhmässä (Lähde: Finnpanel Oy, Total TV -tutkimus, AdEdge VOD, helmi-toukokuu 2021.) Ohjelmaa seurattiin kauden aikana erityisen innokkaasti Ruudussa. Ruutu-käynnistyksiä oli kauden aikana noin 2,3 miljoonaa.
Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan Visma Payn mainontaa muisti nähneensä 44 % vastaajista. Diiliä säännöllisesti seuranneista mainontaa muisti nähneensä 78 % ja kohderyhmään kuuluvista 61 %.
Jopa 51 % vastaajista koki Visman luontevaksi yhteistyökumppaniksi, Visman kohderyhmään kuuluvista tätä mieltä oli 68 %. Visma Paylla koettiin olevan hyvä linkitys yrittäjähenkiseen ohjelmaan.
Ohjelmayhteistyö-mainonnan katsottiin parantaneen Visman brändimielikuvaa ja yritys ja sen palvelut tulivat tunnetummaksi Diilin kautta. Mainonnan sopivuus ohjelmaan nousi yli tietopankkikeskiarvojen.
”Yrityksille suunnattua mainontaa, sopii mielestäni ihan hyvin diilin ohjelmakonseptin kanssa.”
”Tuote ja ohjelma samasta maailmasta. Kohderyhmä varmasti löytyy.”
”Nämä sopii hyvin yhteen. Yrittäminen ja tällaiset digiratkaisut kulkevat käsi kädessä.”
Tulokset olivat fantastiset. Sanomalla on Suomen suosituimmat tv- ja radiokanavat, digit ja printit. Monikanavaisuus on ehdottomasti tärkein Sanoman tuoma lisäarvo. Jokaisen median erityisasiantuntija on varmistamassa, että kampanjan kokonaisuus toimii.