Pietari Korhonen, Head of Newsmedia & Lifestyle: ”Tavoita laajasti ja kohdenna fiksusti”

Pietari Korhonen
Laajoja yleisöjä tavoittaa parhaiten voimakkailla ja selkeillä viesteillä. Pienempiä yleisöjä kannattaa houkutella kauppaan räätälöidyimmillä ja kohdennetuimmilla viestikärjillä, Pietari Korhonen vinkkaa.

Pietari Korhonen, miksi markkinoijan kannattaa valita Sanoma?

”Sanomalla on loistavat sisältöbrändit, joilla kullakin on kohderyhmissään vahva yleisösuhde. Tämä tekee niistä oivallisia mainonnan kanavia suhdanteista riippumatta. Meillä on syvä ymmärrys kunkin brändin tavoittamista kohderyhmistä, ja laaja portfoliomme mahdollistaa kattavien kokonaisratkaisuiden rakentamisen niiden ympärille. Pyrimme tarjoamaan B2B-asiakkaillemme entistä toimivampia mainosratkaisuja, joilla tavoitetaan kuluttajia päätelaitteesta tai sisällönkulutustavasta riippumatta.

Portfoliomme on maailman mittakaavassakin ainutlaatuinen kokonaisuus. Meillä on erityislaatuinen asema markkinoilla, sillä brändiemme markkinaosuudet kaikissa mediaryhmissä ovat merkittäviä.”

Mitä uutta mainostajalle on tarjolla?

”Mainostajille on tarjolla kohdennusmahdollisuuksia koko Sanoman verkostossa ja erilaisia kohderyhmäpaketteja printin puolella. Uutismediapuolelle on tuotu monimediaisten etusivujen ja kokosivujen rinnalle lisää uusia mainoskokoja. Aikakausmedian puolella olemme lanseeraamassa joukon uusia mediatuotteita sekä maamme toiseksi suurimman aikakauslehden kainaloon Tiede Luonto -lehden, jonka ensimmäinen numero ilmestyy toukokuussa.

Olemme myös vahvistaneet HS-tuoteperheen pääkaupunkiseudun tarjoomaa. Uuden printtituotteen tuominen markkinoille on tänä päivänä melko harvinaista. Mediamyynnin näkökulmasta on ollut ilahduttavaa todeta se kunnianhimo ja pieteetti, jolla Helsingin Sanomat on konseptoinut ja tuottanut uusia pakallisia lehtiä. HS Helsinki, HS Espoo sekä HS Vantaa saavat myöhemmin tämän vuoden aikana myös digitaalisen mainosulottuvuuden.

HS:n paikallislehdet tarjoavat myös uusia kohdennusmahdollisuuksia sekä liite- että mainosmedia-asiakkaille printin keinoin. Nyt on mahdollista kohdentaa pääkaupunkiseudulle sekä yksittäisiin kaupunkeihin kaupungin rajojen mukaan.”

Pietari Korhosen vinkit vaikuttavaan markkinointiviestintään:

Hyödynnä dataa: fiksusti jalostettuna ja käytettynä data on arvokasta.

Tunne kohderyhmäsi: kohderyhmäymmärryksen arvo nousee jatkuvasti merkityksessään.

Tavoita laajasti ja kohdenna fiksusti. Molempia tarvitaan, ja Sanoman tarjooma antaa tähän erinomaiset mahdollisuudet. Laajoja yleisöjä tavoittaa parhaiten voimakkailla ja selkeillä viesteillä. Pienempiä yleisöjä kannattaa houkutella kauppaan räätälöidyimmillä ja kohdennetuimmilla viestikärjillä. 

Pietari Korhonen vastaa Head of Newsmedia & Lifestyle -roolissa  uutismedioiden ja aikakausmedioiden mainosratkaisujen tarjooman kehittämisestä.