Mistä puhutaan? − IS haki markkinoinnilleen uuden suunnan
Ihminen ei ole evoluutionsa aikana juurikaan muuttunut. Meidän on edelleen hyvin tärkeää tietää, mitä yhteisössämme puhutaan. Ihmiset haluavat tulla tiedon äärelle. Tehokkain tapa ei ole enää hakea tietoa luolan suulta tai edes kirkonkylän torilta, vaan digitaalista uutiskanavista.
Ilta-Sanomien missiona on tarjota tietoa tasa-arvoisesti kaikille, tyydyttää tiedonjanon tarvetta ja myös tarvetta viihtymiseen.
”Ilta-Sanomilla on Suomen suurimpana uutismediana iso vastuu demokratian tukipaaluna. Lehden syvällisempi missio on pitää huolta siitä, että kaikki suomalaiset voivat perustaa käsityksensä maailmasta luotettavan tiedon ja eettisen journalismin pohjalle. Pidämme velvollisuutenamme tehdä tärkeistä uutisista niin kiinnostavia, että ne tavoittavat mahdollisimman suuren yleisön”, IS:n vastaava päätoimittaja Johanna Lahti sanoo.
Ilta-Sanomien uusi kampanja on TBWA Helsingin käsialaa.
”IS:llä on perustamisestaan lähtien ollut tärkeä rooli puheenaiheiden tarjoajana suomalaisessa yhteiskunnassa. Meitä inspiroi ajatus siitä, että IS ottaa entistä aktiivisemman roolin keskusteluiden avaajana. Näin haluamme yhdessä olla ratkomassa Suomen puheensyntyvyysvajetta”, sanoo TBWA:n vastaava luova johtaja Jyrki Poutanen.
Mistä sitten puhutaan?
”Kaikesta siitä, mikä on yhteisöllemme tärkeää ja kiinnostavaa. Ilta-Sanomille on tosi tärkeää olla koko kansan lähestyttävä media. Meillä on luonnollinen tarve kuulua yhteisöön ja jakaa ajatuksiamme ja kokemuksiamme muiden kanssa. Kampanjan tavoite onkin tarjota ajankohtaisia puheenaiheita hetkissä, joissa niitä eniten tarvitaan, mutta myös yllättävimmissä kohtaamisissa. Ilta-Sanomien brändin ytimessä on myös hauskuus, joka näkyy kampanjassa”, brändistrategi Niina Aaltio sanoo.
Kampanjan liikkuvan kuvan on ohjannut Rane Tiukkanen Lucy Loves Stories-tuotantoyhtiöstä.
Kautta aikojen siellä, mihin ihmiset ovat kokoontuneet, on kannattanut myös käydä kauppaa. IS tavoittaa päivittäin lähes kaikki suomalaiset, joten se on loistava ympäristö tuoda oma viestisi osaksi päivän puheenaiheita. Sitä ostetaan, mistä puhutaan.
Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi Sanoman mediamyynnissä.