Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.
4.4.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Suomen Yrittäjät on suomalaisen elinkeinoelämän suurin järjestö. Edunvalvontajärjestön tavoitteena on parantaa yrittämisen olosuhteita ja yrittäjien asemaa Suomessa.

”Autamme suomalaisia yrittäjiä menestymään vaikuttamalla, vahvistamalla ja tarjoamalla verkostoitumismahdollisuuksia. Kun yrittäjät ja yrittäjyys voivat hyvin, meillä on työpaikkoja ja Suomi voi hyvin”, kertoo kaupallinen johtaja Kimmo Ilmavirta Suomen Yrittäjistä.

Sanoma on tehnyt parin vuoden ajan tiivistä yhteistyötä Suomen Yrittäjien kanssa.

”Suomen yrityskentästä valtaosa on yrittäjävetoista. Yritysten merkitys työllistäjinä ja veronmaksajina on yhteiskunnallisesti todella merkittävää. Sanoman medioista ja palveluista löytyy monipuolisesti ratkaisuja, jotka auttavat yrittäjiä ja yrityksiä menestymään. Tämän vuoksi yhteistyö Suomen Yrittäjien kanssa tuntuu hyvin luonnolliselta ja tärkeältä”, kertoo Head of Marketing B2B Leena Koskinen Sanomalta.

Tuorein yhteistyöhanke on #fanitayrittäjää-kampanja, joka toi nimensä mukaisesti esille yrittäjiä ja yrittäjyyttä asiakkaiden näkökulmasta.

”On paljon yrityksiä, joilla on suuri merkitys suomalaisten elämässä ja joita ilman arki voisi olla paljon tylsempää tai hankalampaa. Kevään kampanjan tavoitteena oli saada kuluttajia kertomaan, mitä yrittäjiä tai yrityksiä he fanittavat. Näin laitamme hyvän kiertämään”, Leena Koskinen kertoo.

”Olemme olleet todella innoissamme, että olemme pystyneet luomaan yhdessä konseptin, joka selkeästi puhuttelee ja aktivoi. Fanituksen kohteiksi on ilmiannettu jopa 2000 yritystä ympäri Suomen, muun muassa suutareita, leipomoita, kauneushoitoloita, huoltoasemia ja eläintarvikeliikkeitä. Vastaukset ovat ihanaa luettavaa. Niissä selkeästi korostuu ammattitaidon arvostus, iloinen ja ystävällinen palvelu ja hieno työn jälki”, Koskinen jatkaa.

Kampanjan tukipesänä oli kampanjasivu, jonne kerättiin tarinoita yrityksistä, yrittäjistä ja heidän tuotteistaan ja palveluistaan.

”Fanitukseen innostettiin Sanoman medioiden kautta, printin, digin ja radion välityksellä. Kampanjan seuraavassa vaiheessa toukokuussa kampanjasivulla nostetaan näitä ihania tarinoita. Luvassa on myös fanikohtaamisia, joissa yrittäjää fanittanut tapaa lempiyrittäjänsä. Toivomme, että mahdollisimman moni paitsi käyttäisi oman suosikkiyrittäjänsä palveluita löytäisi myös kokonaan uusia fanitettavia yrittäjiä”, kertoo markkinointipäällikkö Eija Sinisalo Suomen Yrittäjistä.

”Sen lisäksi, että kampanjan luvut ovat olleet hienoja, olemme saaneet yrittäjiltä paljon palautetta positiivisesta näkyvyydestä. Myös muilta kumppaneilta on tullut kiitosta tavasta, jolla olemme yhdessä nostaneet yrittäjiä esiin”, Kimmo Ilmavirta sanoo.

Myös sosiaalisen median puolella on innostuttu tykkäämään kampanjasta.

”Tämä on kampanja, josta on välittynyt ainoastaan iloa ja positiivisuutta. On hienoa, että kampanjan luova toteutus on niin positiivinen ja energinen”, Eija Sinisalo kiittää.

”Varsinkin somekanavissa vellotaan niin usein negatiivisuudessa. Ihmisillä on selkeästi tarve löytää väyliä kertoa myös hyviä asioita. Siinä mielessä olemme osuneet oikeaan sweet spottiin”, Leena Koskinen toteaa.

Fanita yrittäjää -kampanjan toteutus on Sanoman luovan tuotannon käsialaa.

”Sanomalla ja meillä oli yhteinen tavoite, jonka halusimme kampanjalla saavuttaa. Sanoman luova tiimi esitti tätä hienoa konkreettista ideaa. Innostuimme kaikki siitä heti. Mainiota ideaa oli mahtava lähteä yhdessä kehittämään eteenpäin”, Kimmo Ilmavirta sanoo.

Sanoman ja Suomen Yrittäjien yhteistyö jatkuu läpi vuoden. Sanoma on mukana tuottamassa sisältöä Suomen Yrittäjien koulutuksellisiin webinaareihin ja valtakunnallisille Yrittäjäpäiville. Viime syksynä järjestettiin yhdessä myyntipuhekilpailu, jossa innostettiin yrittäjiä miettimään ja kirkastamaan omaa hissipuhettaan ja omaa kilpailuetuaan.

”Sanoman mediavalikoima on kattava ja hyvin tavoittava läpi Suomen. Yhteisenä intressinämme on halu tukea suomalaista yrittäjyyttä. Tämä on syy, miksi teemme näitä asioita juuri Sanoman kanssa”, Ilmavirta summaa.

Tutustu Sanoman markkinointipalveluihin

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Kohdenna viestisi Sanoma Ad Managerissa puhuttelemalla sinulle tärkeätä kohderyhmää

    Sanoma on jakanut suomalaiset kuluttajat heidän mediankäyttönsä mukaan kahdeksaan eri segmenttiin. Voit käyttää näitä segmenttejä mainontasi kohdentamiseen mainonnan itseostokanava Ad Managerissa.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    8.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland