Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Urheilulehti jysäyttää tuhdin EM-futislehden!

Urheilulehti seuraa kevään aikana Huuhkajien lentoa kohti EM-areenoita herkeämättä.
Huuhkajien matkassa artikkelikuva
29.3.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Kesäkuussa se vihdoin tapahtuu, hetki jota moni urheilua seuraava suomalainen ei uskonut näkevänsä: jalkapallon miesten A-maajoukkue pelaa kuningaslajin arvoturnauksessa.

Edelleen on auki, missä EM-kisat pelataan ja onko esimerkiksi katsomoissa yleisöä, mutta Euroopan jalkapalloliitto on antanut ymmärtää, että lopputurnaus järjestetään joka tapauksessa, mikäli pandemia ei tästä pahene. Tarkemmin se kertoo lopputurnauksen järjestelyn yksityiskohdista näillä näkymin huhtikuun toisella viikolla.

Suomi on edelleen samassa lohkossa Venäjän, Belgian ja Tanskan kanssa, mutta nyt odotellaan, pelataanko ottelut Pietarissa ja Kööpenhaminassa niin kuin alun perin oli tarkoitus.

Urheilulehti, kerran viikossa ilmestyvä maailman toiseksi vanhin urheiluaiheinen julkaisu (1898, vaaleanpunainen italialainen La Gazzetta dello Sport on kaksi vuotta vanhempi!), seuraa kevään aikana Huuhkajien lentoa kohti EM-areenoita herkeämättä.

Tavallista tarkempi seuranta aloitettiin jo viikon 12 Urheilulehdessä, jonka kannessa komeili ”Perus-Markku”, Huuhkajat hämmästyttävään iskuun saanut päävalmentaja Markku Kanerva. Tästä jatketaan viikko viikolta kohti päivämäärää 27. toukokuuta, jolloin ilmestyy melkein satasivuinen erikoislehti EM-futis 2021.

Tämä EM-futislehti tulee ryminällä myös irtonumeromyyntiin. Aikaisemmat jalkapallon arvoturnauksia käsitelleet erikoislehdet, viimeksi MM-Futis 2018 ja EM-futis 2016, ovat myyneet kymmeniätuhansia irtonumeroita – tapahtumista, joissa Huuhkajat eivät olleet mukana.

Irtonumero-ostajille on ollut täkynä laatusisällön lisäksi myös italialaisen Paninin keräilykansio korttisarjoineen. Se on pussitettuna taas lehdessä mukana. Kansio kortteineen on villinnyt erityisesti perheen pienimpiä, ja nyt luvassa on entistäkin enemmän sähinää, kun korteissa komeilevat maailmantähtien Cristiano Ronaldon, Zlatanin, Harry Kanen ja kumppanien lisäksi Teemu Pukki, Glen Kamara, Paulus Arajuuri ja muut tutut huuhkajanimet.

Itse lehdessä käydään läpi huolellisesti jokaisen EM-joukkueen pelaaminen, näitä ovat analysoimassa emeritusvalmentaja Martti Kuusela ja entinen huuhkajapelaaja sekä Ilta-Sanomien urheilutoimituksen jalkapalloasiantuntija Marko Rajamäki.

Kuusela ja Rajamäki perkaavat erityisen huolellisesti Huuhkajien ja ryhmän lohkovastustajien pelaamisen vahvuuksineen ja mahdollisine heikkouksineen. Mukana lehdessä on myös pitkiä pelaajajuttuja ja haastatteluja niin huuhkajapelaajista kuin Urheilulehden kirjeenvaihtajien (Englanti, Saksa, Italia) tekeminä maailmalta.

Tämä on siis sen luokan tuhti juttupaketti, että siinä riittää ihmeteltävää vielä heinäkuussa, kun EM-kisat huipentuvat mitalipeleihin, sillä mukana ovat luonnollisesti myös otteluohjelma jatkokaavioineen, kaikkien joukkueiden pelaajalistat sekä tarpeelliset tilastot.

EM-futis 2021 ilmestyy irtonumeromyyntiin ja Urheilulehden tilaajille torstaina 27. toukokuuta melkoisella rummunpärinällä. Ilmoituspuolella on ollut säpinää jo nyt, mutta mukaan mahtuu edelleen.

Urheilulehti seuraa Huuhkajien edesottamuksia tarkasti myös lehden ilmestyttyä, sillä EM-kisoihin lähtee Ilta-Sanomien urheilutoimituksesta useampi toimittaja paikan päälle.

EM-kisat näkyvät myös Ilta-Sanomien verkossa, printissä, Pallokerhon podcastissa ja ISTV:ssä huolella koko alkukesän.  

Teksti: Urheilulehden esimies Petri Lahti, kuva: Pete Aarre-Ahtio / IS

Urheilulehden mediatiedot

 

Tagit

Aikakausmedia Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Suomalaisten luottamus ja kiinnostus uutisiin on edelleen maailman kärkeä

    Suomalaisista 75 prosenttia kertoo luottavansa useimpiin seuraamiinsa uutisiin ja 67 prosenttia uskoo, että useimpiin uutisiin voi luottaa, selviää Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta.

    Tagit

    Tutkittua Uutismedia
    Julkaistu
    17.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

    Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
  • Uusi Aamulehti Viikko tarjoaa tuoreimmat ja tärkeimmät

    Aamulehti Viikko kerran viikossa ilmestyvä painettu lehti, joka tarjoaa sekä viikon tärkeimpiä uutisia että tuoreimpia lukujuttuja, joita ei ole vielä muualla julkaistu.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    9.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland