Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Voiko tylsästä aiheesta tehdä mielenkiintoista markkinointia?

No todellakin voi! Jenni Lieto nostaa kolme keinoa Sanoma Content Studion sisältömarkkinointiwebinaarista.
9.6.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Olemme webinaarijuontaja-kollegani Niina Leinon kanssa kuulleet tämän vähintään kymmeniä kertoja: ”Nämä meidän aiheet ovat sellaisia, että ei niistä kyllä kovin kiinnostavia sisältöjä saa.” Näissä tilanteissa aina sytymme. Me nimittäin tiedämme, että kyllä saa! 

Huoli epäkiinnostavuudesta on yleinen – Sanoma Content Studion aiheesta järjestämään webinaariin ilmoittautui yli tuhat markkinoinnin tekijää. Tässä tulee webinaarissa jakamiemme vinkkien kolmen kärki: näin teet (mukamas) tylsästä aiheesta kiinnostavaa sisältöä. 

1. Riko kaava ja disruptoi 

Disruptio-sana trendasi jo viisitoista vuotta sitten, mutta strategiana se toimii yhä. Markkinoinnin tärkeä tehtävä on erottua massasta ja tulla huomatuksi. Tässä tulee hyvä uutinen: jos juuri sinun toimialasi ei ole perinteisellä tavalla seksikäs – ette myy esimerkiksi hajuvesiä, hampurilaisia tai trendilenkkareita – sinun on itse asiassa paljon helpompi olla se, joka erottuu kilpailijoistaan. 

LinkedIn on suosittu alusta B2B-markkinoinnissa. Mitä jos loisit sinne vaikkapa visuaalisesti erottuvaa sisältöä, joka muistuttaa kerronnaltaan enemmän pysäyttävää Instagram-videota kuin perinteistä yrityspostausta? Me teimme asiakkaallemme strategian ja sisältöä joka toimi juuri näin, ja se saavutti ennätystulokset.  

Mieti siis missä kanavassa olet: LinkedInissä, radion mainoskatkolla vai uutisvirrassa? Millainen ulostulo juuri siinä virrassa erottuisi ympäröivästä massasta? 

2. Löydä ihminen, joka palaa asialle 

Ei ole vahvempaa viestinnän välinettä kuin intohimoinen ihminen. Mitä vaikeaselkoisempi asia, sitä tärkeämpää on löytää tyyppi, jolla on aito palo juuri tähän aiheeseen. Intohimo tarttuu. 

Oman talosi asiantuntijoista tai yrityksen ulkopuolisista tulisieluisista ihmisistä löytyy varmasti useampikin henkilö, jonka voisit valjastaa kertomaan asiastanne tarttuvasti.  

Vinkki: pelko siitä, että järjestelmäsuunnittelijanne tai toimitusjohtajanne ei haluaisi tai ehtisi puhumaan markkinointisisällössä, on usein turha. Yllättävän moni on mielellään esillä. 

3. Etsi myytti – ja pura se 

Jokaiseen toimialaan liittyy myyttejä ja harhaluuloja. Niistä kannattaa tehdä sisältöä!  

Totta vai tarua -sisältömuoto on klassikko ihan syystä. Kun itse esittää ne tyhmät kysymykset, joita kukaan ei kehtaa kysyä, ja antaa niihin vielä vastaukset, on moni kohderyhmän edustaja kiitollinen. Tästä syystä ne lääkäripalstat olivat nuortenlehtien suosituinta sisältöä. 

Myyttien murtaminen tai hölmöihin kysymyksiin vastaaminen on formaatti, jota voi soveltaa melkein millä toimialalla tahansa, sähköstä vakuutuksiin ja finanssitoimialasta rakennusbisnekseen. Muista pitää huolta siitä, että kysymys on muotoiltu kiinnostavaksi – Hesarin Lasten tiedekysymyksistä voi ottaa inspiraatiota.  

Lisää kiinnostavuutta kannattaa hakea siitä, missä formaatissa tarjoilee vastaukset. Näihin sisältöihin tehtiin peukun pysäyttäviä somevideoita.

Kirjoittaja on Sanoma Content Studiossa työskentelevä sisältöjohtaja, joka tykkää tehdä vaikeista aiheista pysäyttävää sisältömarkkinointia.  

Kiinnostavatko kaikki kymmenen keinoa? Löydät ne Sanoma Content Studion webinaaritallenteesta täältä. 

Kiinnostuitko sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksista? Ota yhteyttä Sanoma Content Studioon.

Tutustu myös:

Liikkuvan kuvan trendit 2025

Tämä napakka webinaari esittelee kymmenen trendiä, jotka hallitsevat liikkuvan kuvan markkinointia vuonna 2025. Webinaari antaa työkaluja ja suuntaviivoja miten brändien pitäisi tehdä liikkuvan kuvan markkinointia tulevaisuudessa. 

Katso webinaarin tallenne täältä. 
 

Tagit

Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.
    Lue lisää
  • 17 shorttia Sanoma Content Studion töille kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

    Sanoma Content Studion sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan työt ovat ehdolla kovatasoisessa International Content Marketing Awards -kilpailussa.
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 
    Lue lisää
  • Voitto ja kaksi shorttia Terveystalolle ja Sanoma Content Studiolle arvostetussa kansainvälisessä sisältömarkkinointikilpailussa

    Kansainvälinen Content Marketing Institute (CMI) on julkistanut vuoden 2025 Content Marketing Awards -kilpailun voittajat.
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland