Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Aito Iskelmä on vuoden radio, Aamulypsy vei vuoden radio-ohjelman voiton 11. kerran

Radiogaalassa palkittiin viime vuoden kovimmat radioteot ja tekijät. Sanoman radioiden tekijät nappasivat gaalasta kaikkiaan yhdeksän palkintoa, muun muassa merkittävimmät sisältöpalkinnot.
3.4.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Vuoden radio: Aito Iskelmä

Vuoden radioksi ammattilaisraati valitsi Aito Iskelmän, jota perusteluissa kiitettiin muun muassa seuraavasti:

”Kuuntelijalukujen kasvu, teot kanavan ympärillä, henkilöstön ammattitaito, vuorovaikutus kuuntelijoiden kanssa ja kanavan tarkentunut musiikkiformaatti perinteisen musagenren osalta kertovat kanavan onnistuneesta vuodesta. Aito Iskelmä on tullut kilpailulle paikalle rytinällä, vienyt paikan ja saanut kruunun päähänsä.”

Vuoden radio-ohjelma: Aamulypsy

Yleisö äänesti Radio Suomipopin Aamulypsyn vuoden radio-ohjelmaksi. Voitto tuli jo 11. kerran.

”Kiitos vielä kerran kaikille äänestäjille ja teille, jotka kuuntelette. Aamulypsy on enemmän kuin radio-ohjelma; se on yhteisö, se on arkirutiini, se on rakas vaikkakin välillä sietämätön kaveri, se on naurunhörähdys väärässä kohdassa, se on sellainen jalkine, josta ei hulahda vesi läpi edes pahimmalla loskasäällä. Se on se murjaus, joka vapauttaa kireän tunnelman tilanteen sitä vaatiessa. Olemme kiitollisia, että tämä yhteisö on ollut myötämielinen eläväiselle kokoonpanolle. Koska sellaistahan se elämä on, erilaisia vaiheita vaiheiden perään”, Aamulypsyn tiimi kiitti.

Vuoden audiopromootio: Aamulypsy Areena

Lisäksi ammattilaisraati valitsi Radio Suomipopin Aamulypsy Areenan vuoden radiopromootioksi.

”Juuri näin luodaan uutta arvoa ajassa. Voittaja on mediateko, joka oli juontajien päähänpistosta syntynyt iso radiotempaus. Tämä tempaus huipentui konkreettisesti, kun Kiuruveden jäähalli nimettiin Aamulypsy Areenaksi.”

Vuoden ohjelmapäällikkö: Mikko Harjunpää

Vuoden ohjelmapäällikkönä palkittiin Aito Iskelmän Mikko Harjunpää, joka tuomariston sanoin ”luotsaa kanavaansa tiukasti lempeällä kädellä ja sydän täynnä inhimillisyyttä. Se kuuluu eetteristä ja näkyy tuloksissa”.

Mikko Harjunpää oli äärimmäisen ilahtunut kanavansa saamasta huomiosta:
”Yksi suurimmista tekijöistä kanavan kasvun osalta on ollut rohkeus tarjota kohderyhmälle juuri sitä, mitä vailla he ovat olleet. Aito Iskelmä tekee kulttuurihistoriallisesti merkittävää työtä tarjoamallaan musiikilla, joka oli pitkään lähes täysin unohduksissa radiossa. On äärimmäisen hienoa, että saimme alaltakin tunnustuksen siitä, että aito iskelmämusiikki on jälleen trendikästä. Lisäksi juontajamme tekevät sisältöjä, joilla on merkitystä kuuntelijoille ja he ovat päivittäin aidosti vuorovaikutuksessa heidän kanssaan. Aito Iskelmän tavoite on olla läsnä kuuntelijoiden arjessa ja tuoda siihen hyvää musiikkia, iloa, naurua, toivoa, uusia oivalluksia ja näkökulmia.”

Vuoden sisällöntekijä: Harri Moisio

Radio Rockin, Radio Suomipopin ja Suplan Harri Moisio palkittiin vuoden sisällöntekijänä: ”Tuomaristo valitsi yksimielisenä hänet murskaavalla ylivoimalla voittajaksi. Hän on ihmisikoni ja koko kansan palvonnan kohde”, perusteluissa todetaan.

Edellisen kerran Moisio sai tittelin kaksi vuotta sitten. Lue Harri Moision taustasta ja ajatuksista arkistojutusta: Vuoden sisällöntekijä on juontaja, toimittaja, Temppareiden analyysisetä ja podcastien tekijä

Vuoden radioammattilainen: Jani Hätönen

Vuoden radioammattilainen on Sanoma Media Finlandin Jani Hätönen.

”Jani Hätösen työ on niin kokonaisvaltaista, että se edistää koko yhtiön tekemistä ja näkyvyyttä sekä auttaa muita yhtiön työntekijöitä toimimaan paremmin”, palkintoa perustellaan.

Vuoden musiikkipäällikkö: Jani Juntunen

Vuoden musiikkipäälliköksi valittiin Jani Juntunen, joka vetää Radio Rockia, Loopia, Kantriradiota ja GrooveFM:ää. Juntusta kiitettiin palkintoperusteluissa näin:

”Jani Juntunen ajattelee kanavan parasta datan kautta, mutta sen lisäksi hänen kokemuksensa musiikin sisällöstä tuo lisäarvoa. Läpinäkyvyys päätöstenteossa sekä itsensä haastaminen monessa eri genressä ovat vaikuttavia saavutuksia. Juntusesta välittyy vilpitön rakkaus musiikkiin, mikä on ihailtavaa.”

Vuoden äänituotanto: Radio Rockin Joulumusavapaa

Vuoden äänituotantona palkittiin Radio Rockin Joulumusavapaa: ”Voittajassa on jatkuvuutta. Todella hyvää tekemistä, joka sopii loistavasti radiokanavansa brändiin”, tuomaristo kiitti. 

Kultainen mikki: Renny Järvinen

Lisäksi gaalassa jaettiin kolme Kultainen mikki -palkintoa erityisistä ansioista radioalalla. Yksi palkinnon saajista oli Renny Järvinen. Lue Renny Järvisen 5 vinkkiä parempaan audiomainokseen.

Katso Radiogaalan kaikki voittajat perusteluineen

Kuvasssa ohjelmapäällikkö Mikko Harjunpää ja tiimi vastaanottamassa Aito Iskelmän vuoden radio -palkintoa. (Kuva: Radiomedia)

Katso myös: 

Uskollisimmat kuulijat ja fanitetuimmat kanavat – ja muutama muu hyvä syy valita Sanoman audio

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland