Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Kaupunkilehti Moro on vastedes osa Aamulehden tilausta – ilmaisjakelu Pirkanmaalla päättyy vuodenvaihteessa

Torstaisin ilmestyvä kaupunkilehti Moro on vastedes entistä vahvemmin osa Aamulehden tilausta sekä painettuna että verkossa. Moron läheinen suhde yhteisöönsä säilyy, ja paikallinen mainostaja tavoittaa kohderyhmänsä entistäkin paremmin myös digitaalisesti.
Moro artikkelikuva
27.10.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Aamulehden tilaajat saavat Moron kotiinsa lehden välissä kuten ennenkin, mutta ilmaisjakelu Tampereen ja ympäryskuntien kotitalouksiin sekä kauppojen lehtitelineissä päättyy vuodenvaihteessa.  

Muutos ei vaikuta Moron journalistiseen sisältöön, ilmestymiseen tai henkilöstöön. Moron toimitus jatkaa työtään tuttuun tapaan tuottaja Jari Myllärin johdolla läheisessä suhteessa tamperelaiseen ja pirkanmaalaiseen yhteisöönsä. 

Tammikuusta 2023 alkaen Moro jaetaan torstaisin vain Aamulehden tilaajille painetun lehden välissä. Moron näköislehti sisältyy Aamulehti Digi -tilaukseen, ja verkossa Moron jutut löytyvät tuttuun tapaan osoitteesta aamulehti.fi/moro. Moron löytää painetun lehden välistä myös irtonumeromyynnissä kauppojen ja kioskien lehtihyllyistä. 

Keväällä 2022 toteutetun markkinatutkimuksen mukaan 85 prosenttia Aamulehden tilaajista lukee aina myös Moron, ja lehteen liitetään lähes pelkästään positiivisia mielikuvia: Moro on lukijoiden kuvailemana erityisesti paikallinen, mielenkiintoinen, ajankohtainen ja viihdyttävä. 

”Moro on kansallisesti tunnettu kaupunkilehti-instituutio ja journalismin läheisyyden pioneeri. Sillä on tutkitustikin paikkansa pirkanmaalaisten sydämessä. Tämä pysyy. Lehden tuttu konsepti ja poikkeuksellisen läheinen kiinnostus lukijan ja kaupungin arkea kohtaan säilyvät, vain jakelu muuttuu”, sanoo Aamulehden vastaava päätoimittaja Jussi Tuulensuu. 

Moron mainostajille on luvassa uusia, entistä monikanavaisempia ratkaisuja.  

”Painettu Moro on johtava kaupunkilehti, joka tavoittaa viikoittain suuren määrän pirkanmaalaisia ja on siksi tärkeä mainospaikka monelle paikalliselle yrittäjälle. Uutismedian kulutus on digitalisoitunut nopeasti, ja toisaalta kaikkien ilmaisjakeluiden tavoittavuus on heikentynyt kotitalouksien mainoskieltojen vuoksi. Siksi tarjoamme vastedes Moron alueellisen mainostajan tarpeisiin kohdennettavia ja tehokkaita monikanavaisia tuotteita, joissa hyödynnämme Suomen tavoittavinta digiverkostoamme”, sanoo Sanoman uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava johtaja Pietari Korhonen.  

Moron läheinen ja välitön suhde alueen ihmisiin ja sen paikallinen ja viihdyttävä sisältö ovat ominaisuuksia, jotka tukevat myös mainostajien viestejä.

”Kylän paras kaupunkilehti Moro on ja pysyy lähellä lukijaansa. Moro jatkaa meidän kaikkien ilahduttamista sekä jutuillaan että tempauksillaan”, sanoo vastaava päätoimittaja Jussi Tuulensuu. 

Ilmaisjakelun päättyessä mainostajien käyttöön tuodaan uusia, eri toimialoille räätälöityjä ratkaisuja, joiden tavoitteena on parantaa mainonnan vaikuttavuutta entisestään.

Moron näyttävimmät mainospaikat ja -koot paketoidaan Aamulehden tapaan monikanavaisiksi Sanoman kattavaa digiverkostoa hyödyntäen, jolloin ratkaisujen tavoittavuus kasvaa kaikissa kohderyhmissä. Monikanavaisuus parantaa tutkitusti myös kampanjoiden tehoa useilla eri vaikuttavuusmittareilla mitattuna.

Muut Moron ilmoituskoot on ostettavissa kuten ennenkin. Niiden rinnalle tuodaan paikallisten mainostajien tarpeisiin kehitetyt uudet printtiratkaisut: Moron Parhaat on viidelle eri toimialalle rakennettu konsepti, joka kokoaa paikallisten yritysten tarjoaman näyttäväksi markkinapaikaksi joka viikko.

Katso myös: 

Mainostaja, tule mukaan toimialasi uudelle markkinapaikalle!

Sanoman uutismedia 

Tagit

Tuotetietoa Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2026

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    1.12.2025
    Lue lisää
    Ryhmä oransseja megafoneja joista yksi sininen on korkein
  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Suomalaisten luottamus ja kiinnostus uutisiin on edelleen maailman kärkeä

    Suomalaisista 75 prosenttia kertoo luottavansa useimpiin seuraamiinsa uutisiin ja 67 prosenttia uskoo, että useimpiin uutisiin voi luottaa, selviää Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta.

    Tagit

    Tutkittua Uutismedia
    Julkaistu
    17.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

    Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland