Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Verkkokaupan parhaat palkittiin eCom Awards -gaalassa

Dermosil-brändillä tunnetuksi tullut Dermoshop Oy pokkasi eCom Awards -palkintogaalassa pääpalkinnon eli Vuoden verkkokaupan tittelin. Ensimmäistä kertaa järjestetyssä gaalassa jaettiin palkintoja yhteensä 18 kategoriassa, ja voittajiin lukeutuivat myös mm. Fiksuruoka, Finnish Design Shop ja VIBAe.
16.5.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Digital Commerce Finlandin järjestämä eCom Summit & Awards -tapahtuma pidettiin 15. toukokuuta Helsingissä. Illan palkintogaalassa vuoden verkkokaupaksi valittiin Dermosil-brändinimellä tunnettu Dermoshop, joka sai yleisöäänestyksessä 29 prosenttia äänistä. Finalisteiksi ylsivät myös Virtasen Kauppa ja Verkkokauppa.com. Palkintoja jaettiin 18 eri kategoriassa.


Vuoden B2B-verkkokaupan palkinnon sai ukko.fi-palvelun takana oleva SPL Company. Vuoden kansainvälistyjäksi valittiin kenkäkauppa VIBAe ja Vuoden vastuullisuusteoksi Fiksuruoka. Vähänkäytetty.fi-palvelun perustaja Ossi Salo palkittiin Vuoden verkkokauppayrittäjänä, ja Vuoden päättäjän palkinnon sai Reiman hallituksen puheenjohtaja Elina Björklund.

 

Suuri yleisö sai ehdottaa yrityksiä palkinnonsaajiksi, ja asiantuntijaraati valitsi ehdotusten joukosta kategorioiden voittajat. Pääkategorian eli Vuoden verkkokaupan voittaja määräytyi suoralla yleisöäänestyksellä. Ääniä annettiin tuhansia  ja ehdokkaiksi ehdotettiin yli kahta sataa yritystä.

 

“Saimme valtavasti hyviä ehdokkaita eri puolilta Suomea. Raadin työ ei ollut helppo, sillä todella moni verkkokauppa on tehnyt hienoa työtä ja ansaitsee tunnustusta. Tämän tapahtuman tarkoitus onkin juhlistaa koko suomalaisen verkkokaupan kenttää ja kaikkia alan toimijoita”, sanoo Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola. 

 

Tapahtuma järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa, mutta siitä tulee vuotuinen. Tapahtuman tavoitteena on nostaa esiin menestystarinoita verkkokaupan alalta ja toimia inspiraation lähteenä kaikille digitaalisen kaupan toimijoille.


Tapahtuman järjestäjä, Digital Commerce Finland, on vertaisyhteisö, joka koostuu verkkokaupoista, kaupan alan yrityksistä, palveluntarjoajista, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneista sekä siihen vaikuttavista tahoista. Yhteisön perustajajäseniä ovat Kaupan liitto, Suomalaisen työn liitto, Posti, Sanoma, Keskisuomalainen ja Paytrail, ja mukaan on perustamisen jälkeen liittynyt 26 muuta kumppania. Digital Commerce Finlandilla on yli 2500 jäsentä, joihin lukeutuu sekä verkkokauppiaita että niille palveluja tuottavia yrityksiä ja muita verkkokaupasta kiinnostuneita sidosryhmiä.


“Digital Commerce Finland -yhteisön valtaisa voima on vertaissparraus. Jäsenemme ymmärtävät, että kävyillä heittely kotimarkkinoilla ei kehitä ketään. Pitää yhdistää voimat, jotta voi pärjätä globaalissa markkinassa. Ilokseni voinkin kertoa, että jäsenemme jakavat pyyteettömästi konkreettisia vinkkejä ja oppeja toisilleen. Se auttaa aidosti koko Oy Suomi Ab:ta menestymään kansainvälisen verkkokaupan kovassa kilpailussa”, sanoo Digital Commerce Finlandin hallituksen puheenjohtaja, digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama.

 

Kuvassa Vuoden verkkokaupan Dermosilin tiimi. 


Kaikki palkinnot:


Vuoden verkkokauppa: Dermosil/Dermoshop

Vuoden B2B-verkkokauppa: SPL Company

Vuoden kansainvälistyjä: VIBAe

Vuoden kasvuyritys (pienet yritykset): Kotirobo

Vuoden kasvuyritys (keskisuuret yritykset): Kameratori

Vuoden kasvuyritys (suuret yritykset): Finnish Design Shop

Vuoden taistelija: Nordic Sports Brands

Vuoden tulokas: Muotitassu/Lilalo

Vuoden vastuullisuusteko: Fiksuruoka

Vuoden verkkokauppayrittäjä: Ossi Salo, Vähänkäytetty.fi

Vuoden päättäjä: Elina Björklund, Reima

Vuoden varastovelho: Jani Drufva, IKEA

Vuoden teknologiataituri: Ville Jungman, Varuste.net

Vuoden markkinoija: Leevi Kangas, Dick Johnson

Vuoden asiakaspalvelija: Anissa Yagoub, Veke

Vuoden innovaattori: Mika Kaaja, Wiklundin Apteekki/Pharmafin

Vuoden datakuiskaaja: Juha Saarinen, BHG Group

Vuoden kumppani: Tomi Grönfors, Sniffie

Tagit

Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Kohdenna viestisi Sanoma Ad Managerissa puhuttelemalla sinulle tärkeätä kohderyhmää

    Sanoma on jakanut suomalaiset kuluttajat heidän mediankäyttönsä mukaan kahdeksaan eri segmenttiin. Voit käyttää näitä segmenttejä mainontasi kohdentamiseen mainonnan itseostokanava Ad Managerissa.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    8.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Vain testaamalla opit – mainonnassa onnistuminen vaatii kokeiluja

    Markkinoijan niskassa hönkäilee usein tuloksiin liittyvä rimakauhu. Mistä tietää, tuovatko toimenpiteet rahalle vastinetta?

    Tagit

    Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu
    Julkaistu
    4.7.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Palkittujen verkkokauppojen opit: räätälöidyt viestit, elämyksien tarjoaminen ja ennakkoluulottomat kokeilut

    Toista kertaa järjestetyssä eCom Awards -palkintogaalassa palkittiin verkkokauppoja 18 eri kategoriassa. Vuoden verkkokaupan tittelin nappasi Nanso yli 200 ehdokkaan joukosta. Vuoden kasvuyrityksinä palkittiin Hetkinen, Alpa ja Oura.

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä
    Julkaistu
    16.5.2025
    Lue lisää
  • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

    Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
  • Pienen ja aloittavan yrityksen markkinointi: näin mainonta auttaa asiakashankinnassa

    Aloittavan yrityksen markkinointi tähtää asiakashankintaan. Se onnistuu, kun perusasiat ovat hallussa. Lue, miten pienen yrityksen markkinointi ja mainonta kannattaa aloittaa!

    Tagit

    Digiratkaisut
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland