Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta
  3. Satakunta

Datan hyödyntäminen onnistuu myös alueellisesti

Data tarjoaa tuhat ja yksi mahdollisuutta myös pienten ja keskisuurten yrityksien markkinointiin. Laadukkaan datan avulla voidaan saada aikaan onnistuneempia mainoskampanjoita, parempaa päätöksentekokykyä, vaivattomampaa tulosseurantaa ja rohkeutta lähteä mukaan uusiin kokeiluihin, kirjoittaa myyntiryhmän päällikkö Ville Sjögren.
27.9.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Tuloksellinen markkinointi vaatii rohkeutta astua toisinaan myös uusille alueille. Datalla voidaan tehdä päätöksenteosta helpompaa, kun kaiken tekemisen taustalle saadaan painavaa tutkimustietoa, johon voi luottaa ja nojata.

Meillä pääset hyödyntämään omaa asiakasdataasi

Sanoman Mukautetut yleisöt -palvelu tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden hyödyntää omaa, jo olemassa olevaa asiakasdataa, rikastettuna Sanoman laajalla datapankilla. Palvelussa mainostajan asiakasrekisterin tiedot välitetään pseudonymisoituina Sanoman järjestelmään, jolloin voimme tunnistaa yleisön, joka käyttää Sanoman medioita samanaikaisesti ollessaan osana mainostajan asiakaskuntaa. Näin karkeasti yksinkertaistettuna mainostajan omaan CRM-dataan onnistutaan yhdistämään Sanoman tutkimustiedot siitä, minkälaista on luodun yleisön mediankäyttö ja minkälaisia kiinnostuksen kohteita yleisöllä on.

Mukautetut yleisöt -palvelu mahdollistaa ensisijaisesti onnistuneempaa mainontaa, joka vastaa kohdeyleisöjen tarpeisiin täysin oikea-aikaisesti. Kuitenkin palvelua voidaan hyödyntää monessa eri tilanteessa. Mukautettujen yleisöjen avulla voidaan auttaa niitä toimijoita, jotka haluavat apua jo olemassa olevien asiakkaiden tunnistamiseen, mutta myös niitä, jotka haluavat tunnistaa heille täysin uusia asiakkaita. Viestit voidaan kohdentaa omille asiakaslistoille, kuten esimerkiksi jo entuudestaan ostaneille asiakkaille. Lisäksi palvelun tarjoaman look-a-like-mallinnuksen avulla myös uusien asiakkaiden löytäminen on mahdollista.

Mahdollisuuksia on yhtä paljon kuin tavoitteitakin

Mahdollisuutemme datan hyödyntämisessä eivät rajaudu vain Mukautetut yleisöt -palveluun, vaan tarjontaamme kuuluu myös monialaiset tutkimuspalvelut, valmiiksi kootut mediankäyttösegmentit ja muut datayhteistyövaihtoehdot, kuten esimerkiksi Yleisöreportteri. Siinä missä Yleisöreportterin avulla voidaan tutkia mainoksen klikanneita henkilöitä, räätälöidyllä toimialatutkimuksella päästään vastavuoroisesti tutustumaan toimialan yleiseen tilanteeseen ja alan asiakkaiden kuulumisiin. On siis täysin liiketoiminnasta ja sille asetetuista tavoitteista riippuvaista, mitä datapalveluita kannattaa milloinkin hyödyntää.

Muista kuitenkin: data vain datana on arvotonta

Datalla voi olla suuri apu markkinoinnin tulokselliseen tekemiseen, mutta täytyy kuitenkin pitää mielessä, että ilman tukevia perusteita ei senkään avulla tehdä ihmeitä. Ilman tietoa siitä, mihin suuntaan liiketoiminta on menossa ja mitä markkinoinnilla halutaan saada aikaan, on maailman laadukkainkin data käyttökelvotonta. Alkuun on tärkeä miettiä tavoitteet, joita yhteistyöllä lähdetään tavoittelemaan. Toisin sanoen mitä dataa ja tietoa lähdetään hakemaan ja miksi. Mitä tiedetään jo entuudestaan? Millainen tieto olisi arvokkainta? 

Vaikka meidänkin datamme on ensimmäisen osapuolen laadukasta dataa ja se antaa mahdollisuudet tavoittaa, kohdentaa ja profiloida täsmälleen halutut yleisöt, ilman liiketoiminnan strategiasta johdettuja tavoitteita datastakaan ei hyödytä oikealla tavalla. Datan maksimaalisen hyödyn saavat irti vain ne toimijat, jotka ovat valmiita pitkäjänteiseen tekemiseen ja suunnitelmallisuuteen. 

Kirjoittaja toimii Sanomalla Satakunnan aluemyynnissä.

Tiesitkö, että voit ostaa alueellista mainontaa myös Sanoma Ad Managerin kautta ja hyödyntää mukautettuja yleisöjä Ad Managerissa mainostaessa?

Tästä Sanoma Ad Manageriin

Tagit

Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointijohtaja on kasvun ja muutoksen strateginen osaaja

    Markkinointi on liiketoiminnan strateginen työkalu, ei operatiivinen tukirooli, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    20.8.2025
    Lue lisää
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland