Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

ALD Carmarketin natiivikampanja ylitti odotukset ja aktivoi tehokkaasti lukijoita

"Kampanjalle asetetut näkyvyystavoitteet täyttyivät, ja bonuksena kaupalliset ennakko-odotukset vaihtoleasingin osalta ylitettiin", kertoo ALD Automotiven operatiivinen johtaja Tommi Tuominiemi.
Tommi Tuominiemi artikkelikuva
2.9.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

ALD Carmarketin natiivikampanjan tavoitteena oli kasvattaa vaihtoleasing-palvelun tunnettuutta ja harkintaa valitussa kohderyhmässä sekä lisätä liikennettä aldcarmarket.fi-sivustolle. Kampanjaan kuului neljä natiiviartikkelia IS.fi:ssä. Artikkelit  kiinnostivat ja aktivoivat lukijat hakemaan aiheesta lisää tietoa.

Liidimäärä kasvoi 55 %

”Kampanjalle asetetut näkyvyystavoitteet täyttyivät, ja bonuksena kaupalliset ennakko-odotukset vaihtoleasingin osalta ylitettiin. Liikenne sivustolle tuplaantui kesäkuussa edelliseen kuukauteen verrattuna ja liidimäärä kasvoi 55 %. Verkossa tehdyt vaihtoleasingsopimukset kasvoivat sivustoliikenteen suhteessa”, kertoo ALD Automotiven operatiivinen johtaja Tommi Tuominiemi.

Natiivimainontaan päädyttiin, sillä ALD Carmarketilla oli onnistuneita kokemuksia aiemmista natiivikampanjoista.

Natiivikampanjaan sisältyi neljä aihetta hieman eri näkökulmista lähestyvää artikkelia IS.fi:ssä. Artikkelit koottiin ALD Carmarketin omaan kumppaniosioon ja jokainen artikkeli näkyi sekä IS.fi:n etusivulla että Autot-osiossa. Artikkeleissa hyödynnettiin kuluttajakokemusta, asiantuntijan haastattelua ja aktivoivaa testielementtiä.

Tunnetko autoilun uusimman trendin? Tässä 7 syytä valita vaihtoleasing

”Ei enää ikinä omaa rahaa kiinni autoon!” Vaihtoleasingin kk-maksu kattaa kaiken paitsi ajoneuvoveron ja polttoaineen

”Jotain piilokuluja tässä on pakko olla!” 3 harhaluuloa käytetyn auton leasingista

Onko auto pakko omistaa? Testaa, sopisiko käytetyn auton leasing sinulle?

 

Case ALD Carmarket kollaasi

Natiivikampanja kasvatti harkintaa ja ostoaietta

Natiivikampanjan tulokset olivat erinomaiset. Yhtä artikkelia lukuun ottamatta kaikki sisällöt pärjäsivät IS.fi:n natiiviartikkeleiden keskiarvoa paremmin sekä lukijamäärien että lukuaikojen valossa. Erityisesti kuluttajakokemukseen pohjannut artikkeli sai huippuluvut. Myös tutkimustulosten valossa artikkelit kiinnostivat ja aktivoivat lukijoita hankkimaan aiheesta lisää tietoa. Erityisesti harkinta ja ostoaie kasvoivat huimasti.

Artikkelit keräsivät yhteensä yli 150 000 sivunäyttöä ja yli 116 000 kävijää. Lukuajat olivat pitkät, eli artikkelien parissa on viihdytty hyvin.

”Yhteistyö Sanoman porukan kanssa oli sujuvaa ja rentohenkistä. Sanomalla on selkeä konsepti natiivimainontaan ja kampanjaraportointiin. Sanoman verkoston laaja tavoittavuus palvelee tavoitteitamme”, Tuominiemi kiittää.

Artikkelien lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 45–54-vuotiaat lukijat.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan yli neljä viidestä altistuneesta tutustui artikkeleihin ja kolme viidestä katsoi kuuluvansa niiden kohderyhmään.

Lukijat pitivät mainosartikkelien luovaa toteutusta selkeänä, kiinnostavana ja tietoa antavana. Myös mainostaja tunnistettiin mainosartikkeleista hyvin.

Sisällön kiinnostavuus näkyi myös kuluttajien myönteisissä mielikuvissa ja kasvaneessa kiinnostuksessa mainostajaa kohtaan, jotka molemmat olivat toimialan keskitasoa korkeammat. Lähes kolme neljästä kertoi myös todennäköisesti aikovansa hakea lisätietoa mainostetuista tuotteista artikkelin nähtyään.

Sanoman verkoston laaja tavoittavuus palvelee tavoitteitamme. Kaupalliset ennakko-odotukset vaihtoleasingin osalta ylitettiin. Liikenne sivustolle tuplaantui kesäkuussa edelliseen kuukauteen verrattuna ja liidimäärä kasvoi 55 %. Verkossa tehdyt vaihtoleasingsopimukset kasvoivat sivustoliikenteen suhteessa.

Tommi Tuominiemi artikkelikuva
Tommi Tuominiemi
Operatiivinen johtaja
ALD Automotive

Kiinnostuitko? 

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Lue lisää natiivimainonnasta

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland