Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
11.6.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Cityspotting tuottaa virtuaalisia kotiseutulöytöretkiä ja kaupunkiseikkailuja. 

”Keräämme tietoa ja tarinoita eri kohteista: luonnosta, arkkitehtuurista, historiasta ja henkilöistä, asioista, jotka ovat ympäristössämme, mutta piilossa meiltä”, kertoo Cityspottingin löytöretkituottaja Sami Toivanen. 

”Ne voivat olla vähemmän tunnettuja paikkoja, joita ei oikeasti tiedetä, tai sellaisia, joiden ohi kuljetaan päivittäin. Yritämme löytää yksityiskohtia, joka olisivat yllätyksiä paikallisillekin ja koukutamme ihmiset liikkumaan omalla kotiseudullaan.”

Kunta voi tarjota palvelun asukkailleen

Digitaalisen kartan spotit aukeavat Cityspottingin sivuille, kun kaupunkiseikkailijat löytävät paikan päälle. 

”Sitoutuminen omaan lähiympäristöön kasvaa ja paranee, kun ihmiset tutustuvat kotikaupungissaan alueisiin, jossa eivät muuten välttämättä muuten liiku”, Toivanen sanoo. 

Cityspotting tavoittelee kuluttaja-asiakkaiden lisäksi asiakkaakseen kuntia. Ideana on, että kunta tarjoaa palvelun asukkailleen ja siellä vieraileville. Kun tuote on ilmainen kuntalaisille, kiinnostus palvelun käyttöön lisääntyy.  

Cityspottingin yhteistyöhön kuntien kanssa sisältyy jatkossa digitaalinen kampanja Sanoma Ad Managerissa, mikä on kunnille vaivaton ja helppo keino markkinoida. Sanoman medioiden digiverkostossa pystyy kohdentamaan viestiä tietyn kunnan alueelle ja tai jakamaan sitä ympäri Suomen. 

Kampanjoiden klikkiprosentit yli keskiarvon

Cityspotting on käyttänyt mainonnan itseostokanava Sanoma Ad Manageria viime syksystä asti. 

”Ad Managerilla pystymme hallinnoimaan kampanjoita itse ja seuraamaan tuloksia reaaliajassa paremmin kuin aiemmin”, kertoo Cityspottingin markkinointikoordinaattori Tiina Pöytäniemi. 

Cityspottingin kampanjat ovat pyörineet Sanoman digiverkostossa on jo usean vuoden ajan. Tulokset ovat olleet erinomaisia. 

”Yhden joulukampanjamme klikkiprosentti oli Sanoman verkoston kaikkien kampanjoiden toiseksi korkein. CTR-prosentti on huomattavasti yli Sanoman keskiarvon kaikissa kampanjoissamme”, Pöytäniemi toteaa. 

Cityspotting on käyttänyt eniten CPC-pakettia ja somenostoa. Kampanjoita kohdennetaan paikkakunnan mukaan, mikä on osoittautunut todella toimivaksi ratkaisuksi. 

”Tehokas kohdennus vaikuttaa myös klikkiprosenttiin”, Pöytäniemi sanoo.

Tehokas kohdennus vaikuttaa myös klikkiprosenttiin.”

Tiina Pöytäniemi
markkinointikoordinaattori
Cityspotting

Näkyvyyttä luotettavassa ympäristössä

Pöytäniemen mukaan kampanjan luomisen polku on tehty Ad Managerissa helpoksi. 

”Palvelun rakenne on samantyyppinen kuin Metassa, mutta asiakaspalvelua Sanomalta saa huomattavasti helpommin. Ad Managerin kehittämiseen selkeästi panostetaan. Aloitimme sen käytön syksyllä, ja palvelu on mennyt tässäkin ajassa paljon eteenpäin”, hän kiittää. 

”Niin helposti tulee ajateltua, että kun mainontaa tarvitaan, sitä kannattaa ostaa Metan kautta. Nostaisin kuitenkin tähän keskusteluun luotettavuuden. Kotimainen, luotettava toimija on vähän eri asia kuin iso somejätti. Meidän asiakkaissamme ja käyttäjissämme on todella paljon niitä, jotka eivät käytä somealustoja ollenkaan, vaan viihtyvät paremmin uutissivustoilla”, Toivanen summaa.

0/0

     

    Aluekohdennettua mainontaa kätevästi Sanoma Ad Managerista

    Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

    Tutustu ja aloita mainonta

    Kiinnostuitko?

    Digimainonnan ratkaisut

    Sanoman kohdennusmahdollisuudet

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
    • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

      Julkaistu
      2.10.2025
      Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
      Lue asiakastarina
    • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

      Julkaistu
      26.9.2025
      Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
      Lue asiakastarina
    • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

      Julkaistu
      24.9.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland