Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet
Cityspotting tuottaa virtuaalisia kotiseutulöytöretkiä ja kaupunkiseikkailuja.
”Keräämme tietoa ja tarinoita eri kohteista: luonnosta, arkkitehtuurista, historiasta ja henkilöistä, asioista, jotka ovat ympäristössämme, mutta piilossa meiltä”, kertoo Cityspottingin löytöretkituottaja Sami Toivanen.
”Ne voivat olla vähemmän tunnettuja paikkoja, joita ei oikeasti tiedetä, tai sellaisia, joiden ohi kuljetaan päivittäin. Yritämme löytää yksityiskohtia, joka olisivat yllätyksiä paikallisillekin ja koukutamme ihmiset liikkumaan omalla kotiseudullaan.”
Kunta voi tarjota palvelun asukkailleen
Digitaalisen kartan spotit aukeavat Cityspottingin sivuille, kun kaupunkiseikkailijat löytävät paikan päälle.
”Sitoutuminen omaan lähiympäristöön kasvaa ja paranee, kun ihmiset tutustuvat kotikaupungissaan alueisiin, jossa eivät muuten välttämättä muuten liiku”, Toivanen sanoo.
Cityspotting tavoittelee kuluttaja-asiakkaiden lisäksi asiakkaakseen kuntia. Ideana on, että kunta tarjoaa palvelun asukkailleen ja siellä vieraileville. Kun tuote on ilmainen kuntalaisille, kiinnostus palvelun käyttöön lisääntyy.
Cityspottingin yhteistyöhön kuntien kanssa sisältyy jatkossa digitaalinen kampanja Sanoma Ad Managerissa, mikä on kunnille vaivaton ja helppo keino markkinoida. Sanoman medioiden digiverkostossa pystyy kohdentamaan viestiä tietyn kunnan alueelle ja tai jakamaan sitä ympäri Suomen.
Kampanjoiden klikkiprosentit yli keskiarvon
Cityspotting on käyttänyt mainonnan itseostokanava Sanoma Ad Manageria viime syksystä asti.
”Ad Managerilla pystymme hallinnoimaan kampanjoita itse ja seuraamaan tuloksia reaaliajassa paremmin kuin aiemmin”, kertoo Cityspottingin markkinointikoordinaattori Tiina Pöytäniemi.
Cityspottingin kampanjat ovat pyörineet Sanoman digiverkostossa on jo usean vuoden ajan. Tulokset ovat olleet erinomaisia.
”Yhden joulukampanjamme klikkiprosentti oli Sanoman verkoston kaikkien kampanjoiden toiseksi korkein. CTR-prosentti on huomattavasti yli Sanoman keskiarvon kaikissa kampanjoissamme”, Pöytäniemi toteaa.
Cityspotting on käyttänyt eniten CPC-pakettia ja somenostoa. Kampanjoita kohdennetaan paikkakunnan mukaan, mikä on osoittautunut todella toimivaksi ratkaisuksi.
”Tehokas kohdennus vaikuttaa myös klikkiprosenttiin”, Pöytäniemi sanoo.
Tehokas kohdennus vaikuttaa myös klikkiprosenttiin.”
Näkyvyyttä luotettavassa ympäristössä
Pöytäniemen mukaan kampanjan luomisen polku on tehty Ad Managerissa helpoksi.
”Palvelun rakenne on samantyyppinen kuin Metassa, mutta asiakaspalvelua Sanomalta saa huomattavasti helpommin. Ad Managerin kehittämiseen selkeästi panostetaan. Aloitimme sen käytön syksyllä, ja palvelu on mennyt tässäkin ajassa paljon eteenpäin”, hän kiittää.
”Niin helposti tulee ajateltua, että kun mainontaa tarvitaan, sitä kannattaa ostaa Metan kautta. Nostaisin kuitenkin tähän keskusteluun luotettavuuden. Kotimainen, luotettava toimija on vähän eri asia kuin iso somejätti. Meidän asiakkaissamme ja käyttäjissämme on todella paljon niitä, jotka eivät käytä somealustoja ollenkaan, vaan viihtyvät paremmin uutissivustoilla”, Toivanen summaa.
Aluekohdennettua mainontaa kätevästi Sanoma Ad Managerista
Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.