Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Dansukkerin joulukampanja tavoitti hyvin jauhopeukalot

Dansukkerin joulukampanja koostui kahdesta erilaisesta natiiviartikkelista, joissa inspiroitiin kuluttajia jouluisilla leivonta- ja makeisresepteillä käyttämään Dansukkerin tummaa siirappia jouluvalmisteluissa. Artikkelit tavoittivat laajasti ja niiden parissa vietettiin runsaasti aikaa.
Dansukker joulu artikkelikuva
3.2.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Artikkeleihin ohjattiin datakohdennuksella Sanoman verkostosta. Niihin oli myös ohjaus Ruutu-videoverkostosta.

”Olemme oikein tyytyväisiä kampanjaan. Saavutimme asettamamme tavoitteet, ja tiettyjen mittareiden osalta jopa ylitimme ne”, Suomen Sokerin markkinointipäällikkö Inari Kettula toteaa.   

Natiiviartikkelit ja niihin ohjaava mainonta toimivat Kettulan mukaan erityisen hyvin.

”Artikkelit saavuttivat laajan yleisön, ja lukijat todellakin viettivät niiden parissa aikaa”, Kettula toteaa.

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui mainiosti.

”Saimme Sanomalta jälleen todella ammattitaitoisen tiimin suunnittelemaan ja toteuttamaan kampanjaa. Jo kampanjasuunnitelmasta näki, että briiffiimme oli todellakin paneuduttu. Arvostan sitä, että kampanjasuunnitelma käytiin kanssamme yksityiskohtaisesti läpi yhdessä eri kampanjan osista vastaavien henkilöiden kanssa”, Kettula kiittää.

Kampanjan koko tuotanto kuvineen, videoineen ja resepteineen toteutettiin Sanomalla.

”Dansukkerin joulun kampanja on erinomainen esimerkki onnistuneesta yhteistyöstä. Asiakas haastoi koko tiimiä ajattelemaan jatkuvasti pidemmälle. Tuloksena oli monikanavainen ja luova kokonaisuus. Tiiviin yhteistyön myötä ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta syvenee. On palkitsevaa olla toteutuksessa mukana aina tuotannoista lähtien”, Suomen Sokerin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Merja Klemola toteaa.  

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli viestiä Dansukkerin tummasta siirapista joulun valmistelussa. Samalla kuluttajia ohjattiin käyttämään muitakin Dansukkerin tuotteita ja reseptejä leivonnassa ja ruoanlaitossa. Pidemmän aikavälin tavoitteena oli Dansukker-brändimielikuvan vahvistaminen.

Kampanjan ydinkohderyhmä oli leivonnasta ja itse tehdystä kiinnostuneet kuluttajat. Sanoman segmenteistä ensisijaisiksi kohderyhmiksi valittiin uteliaat suunnannäyttäjät, vakiintuneet arjesta nauttijat sekä laatutietoiset tiedonhakijat. Toissijaisena kohderyhmänä oli kiireiset tasapainon etsijät.

Toteutus

Menaiset.fi:ssä julkaistiin kaksi natiiviartikkelia, joita rikastettiin videoilla.  

  • Yhdistä lakritsi ja piparit hauskalla tavalla – Katso videolta kekseliäät leivontavinkit
  • Piparifudge on joulun unelmaherkku – katso videolta vinkit suussa sulavan makupalan valmistamiseen

Artikkeleihin ohjattiin Sanoman verkostossa datakohdennuksella. Menaiset.fi:n etusivulta ohjaus oli kahden viikon ajan ja IS.fi:n natiivinäkyvyyspaikalta kahden päivän ajan. Artikkeleihin ohjattiin myös Me Naisten Facebook-sivuilta ja Ruutu-videoverkostosta.

Lisäksi reseptit julkaistiin printtimainoksena Me Naisissa ja Kodin Kuvalehdessä.   

Tulokset

Case-Dansukker-kollaasi.png

Artikkelit keräsivät yhteensä lähes 49 500 sivulatausta, joten kampanja toimi lukujen valossa erittäin hyvin.  Myös lukuajat olivat selkeästi keskiarvoa pidemmät, joten sisältöjen parissa viihdyttiin. Ruudussa videot tavoittivat yli 300 000 katsojaa.  

Kampanja oli kokonaisuudessaan onnistunut. Natiiviartikkelit keräsivät erinomaisesti lukijoita ja sisällöt kiinnostivat myös somessa. Sisällöistä saatiin visuaalisesti näyttävät. Kampanjalla tavoitettiin hyvin kaikki halutut kohderyhmät.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Dansukkerin mainosartikkelit tavoittivat lukijat hyvin: 92 % vähintäänkin silmäili mainokset läpi. Lähes yhdeksän kymmenestä myös koki kuuluvansa mainoksen kohderyhmään.

Artikkeleiden luovaa toteutusta pidettiin keskimääräistä parempana, ja lukijat pitivät mainoksia houkuttelevana ja kauniina.

Artikkelit koettiin kiinnostaviksi ja selkeiksi, minkä vuoksi kampanja vaikutti myönteisesti lukijoiden mielikuviin Dansukkerista ja lisäsi heidän aikomustaan ostaa Dansukkerin tuotteita.

47 %

Mainonnan muistaminen kasvoi 47 %

21 %

Tunnettuus kasvoi 21 % 

50 %

Harkinta kasvoi 50 % 

205 %

Ostoaikomus kasvoi 205 %

Olimme oikein tyytyväisiä kampanjaan. Saavutimme asettamamme tavoitteet, ja tiettyjen mittareiden osalta jopa ylitimme ne. Natiiviartikkelit saavuttivat laajan yleisön, ja lukijat todellakin viettivät niiden parissa aikaa.

Inari Kettula
markkinointipäällikkö
Suomen Sokeri

Tagit

Natiivimainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
  • Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

    Julkaistu
    11.4.2025
    Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
    Lue asiakastarina
  • Rohkea markkinointimix kiritti Kiinteistönvälitys Otson kärkeen

    Julkaistu
    14.3.2025
    Tuttuun markkinointikumppaniin uskaltaa kirjaimellisestikin nojata. Markkinointipäällikkö Eula Wessberg ja asiakkuuspäällikkö Teemu Janhunen ovat tehneet yhteistyötä jo vuosia.
    Lue asiakastarina
  • Dr. Oetkerin monikanavainen natiivi- ja videokampanja tavoitti runsaasti silmäpareja

    Julkaistu
    13.3.2025
    Sanoman tuottamat sisällöt ja eri jakelukanavat tarjosivat monipuolista näkyvyyttä kotileipureita tavoitelleelle joulukampanjalle.
    Lue asiakastarina
  • LUT-yliopiston ja LAB-ammattikorkeakoulun Haku-Ankka-liite herätti positiivista huomiota

    Julkaistu
    26.2.2025
    ”Idea tehdä jotain tavanomaisesta koulutusmarkkinoinnista poikkeavaa on ollut kannattava panostus, joka on huomattu laajalti”, markkinointipäällikkö Aino Pokela kertoo.
    Lue asiakastarina
  • Pohjola Vakuutukselle erinomaisia tuloksia monimediakampanjalla

    Julkaistu
    24.2.2025
    Taktinen tv-kampanja, erikoisartikkeli, digikampanja ja radio toivat sivustoliikenteeseen satojen prosenttien kasvun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland