LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla
LähiTapiola toteutti maaliskuussa 2025 natiivimainonnan kampanjan yhteistyössä Sanoman kanssa. Kampanjan ytimessä oli vaikuttaja Viivi Rintasen tarina, joka julkaistiin sekä hänen omassa Instagramissaan, LähiTapiolan omilla sivuilla että HS Visiossa. Kampanja yhdisti monikanavaisesti natiivimainontaa, vaikuttajamarkkinointia ja taktista mainontaa.
”Tutkimuksien perusteella suurin syy olla ottamatta henkivakuutusta on se, ettei se tule mieleen. Kuolemasta ei puhuta ja sen vuoksi myöskään siihen varautumisesta ei keskustella. Täytyy löytää erilaisia keinoja ja tarinoita, että aiheeseen voi havahtua. Tavoitteenamme on, että keskustelu henkivakuutuksesta ei olisi tabu. Henkivakuutus ei ole kuolemaa vaan elämää varten”, sanoo LähiTapiolan markkinointipäällikkö Elsa Kuusela Silvasti.
Kampanja toi poikkeuksellisen laadukasta liikennettä
Kuusela Silvastin mukaan natiivimainonta toimii erityisen hyvin silloin, kun halutaan herättää kiinnostusta vaikeasti lähestyttävään aiheeseen. Tarinan kulma ja samaistuttavuus ovat ratkaisevia: positiivinen lähestymistapa toimii paremmin kuin pelottelu.
LähiTapiolan sivuille tullut liikenne oli erittäin laadukasta.
”Ajankohta, aiheen käsittelytapa ja mediavalinta olivat todella onnistuneet. Natiiviartikkeli toimi laadukkaan liikenteen lähteenä todella hyvin. Se oli toistaiseksi paras mediatoimenpiteemme tänä vuonna”, Kuusela Silvasti kiittää.
”Mittaamme liikenteen laadukkuutta sillä, käyttääkö kävijä henkivakuutuslaskuria. Jos haluat tietää mitä vakuutus maksaa ja täytät siihen omia tietojasi, olet todennäköisesti hyvin kiinnostunut tuotteesta.”
Henkivakuutuslaskurin täyttäneiden osuus kampanjan ohjauksen kautta tulleista sivustokävijöistä oli poikkeuksellisen suuri.
”Normaalisti hintalaskurin konversioprosenttimme on noin 35 vähän vaihdellen kuukauden mukaan, mutta kampanjan kautta tulleesta liikenteestä se oli 87 %. Kun vielä ottaa huomioon, että liikenteen määrä oli huomattava, luku on ihan poikkeuksellinen.”
Henkivakuutusta ei välttämättä osteta saman tien. Ostopäätös vaatii usein harkintaa ja keskusteluja saatetaan käydä läheisten kanssa. Tästä huolimatta kampanjan tulokset näkyivät myös myynnillisesti.
”Kuukausi oli meille todella hyvä ja kampanjakokonaisuuden vaikutus oli selkeästi nähtävissä”, Kuusela Silvasti sanoo.
Tämä oli meille toistaiseksi vuoden paras mediatoimenpide. Natiivin kautta tullut liikenne oli poikkeuksellisen laadukasta ja konversio huippuluokkaa.
Aihe ja media yhdistyivät tuloksia tuovalla tavalla
”Mediavalinnat ovat ihan supertärkeitä. Sanoman kanavat tavoittavat, raportointi on laadukasta ja hinta-laatusuhde on todella hyvä”, Kuusela Silvasti kiittää.
Tässä kampanjassa aihe ja media yhdistyivät tuloksia tuovalla tavalla.
Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Kuusela Silvastin mukaan mallikkaasti. Natiivikampanjan lisäksi kokonaisuuteen kuului display-kampanja Sanoman digiverkostossa.
Kilpailu henkivakuutuksissa on kiristynyt, sillä myös LähiTapiolan kilpailijat ovat olleet heräillä ja kampanjoineet aktiivisesti.
”Pääsimme tässä kilpailutilanteessa hyvään lopputulokseen. Vaikka kampanja oli ajallisesti kompakti, saimme sen vaikutuksen todella laajaksi. Aihetta pystyttiin hyödyntämään monikanavaisesti.”
Natiivimainonta pysyy LähiTapiolan markkinointiviestinnän työkalupakissa jatkossakin.
Tulokset tiivistettynä
Liikenne oli erittäin laadukasta ja sitoutunutta henkivakuutuslaskurin käytöllä mitattuna.
Henkivakuutuslaskurin konversioprosentti oli 87 % kampanjan kautta tulleesta liikenteestä, mikä on selvästi yli normaalin 35 % tason.
Kampanja oli toistaiseksi vuoden paras mediatoimenpide LähiTapiolalle ja vaikutti selvästi myös seuraavan kuukauden myyntiin.
Natiiviartikkeli toimi tehokkaasti havahtumisen ja kiinnostuksen herättäjänä, jota tukivat taktiset toimenpiteet.
Kiinnostuitko?
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.