Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan
Metsätilat.fi on Suomen suosituin metsän ja maaseudun kiinteistöjen kauppapaikka.
”Olemme tunnettu toimija metsää ostavien keskuudessa. Myyjäpuolella meitä ei tunneta yhtä kattavasti. Suomessa on 600 000 metsänomistajaa, joista osalla on tarve luopua metsätilastaan. Radio on hyvä tapa tavoittaa kattavasti tätä kohderyhmää”, kertoo Metsätilat.fi Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Esa Viitarinne.
Radiolla tunnettuutta, digillä liikennettä
Kevään radiokampanja Sanoman kanavilla keskittyi yleiseen brändinäkyvyyteen ja sen tavoitteena oli tunnettuuden kasvattaminen. Digikampanjalla Sanoman verkostossa ajettiin liikennettä uuteen Hintakompassi-palveluun, jonka avulla voi selvittää metsäpalstan markkina-arvon. Taktisen viestin lisäksi saatiin lisättyä brändin tunnettuutta, mitä tavoiteltiinkin.
”Koska brändin tunnettuuden kasvattaminen on maratonjuoksu eikä sprintti, kaikkia kampanjan tuloksia ei voi vielä yksilöidä. Kevät on yleensä sellainen aika, että ihmiset aktivoituvat metsän myynnissä. Näihin aikoihin olemme myös tehneet erilaisia laajempia markkinointikampanjoita. Sivustoliikenne kasvoi kampanjan aikana merkittävästi, ja kevättalvi ja alkukevät ovat olleet kokonaisuudessaan hyviä. Nämä markkinointipanostukset ovat olleet siinä varmasti yksi tekijä”, Viitarinne toteaa.
Monikanavaisuuden voima
”Sanomalla on hyvin kohderyhmäämme sopivat mediat. Digissä on loistava tarjonta ja radiossa kattava kokonaisuus. Monikanavaisuus toteutuu Sanomalla hyvin, radion ja digin mediat tukevat toisiaan.”
Viitarinteen mukaan kampanjan rakentaminen oli helppoa, kun Sanoman yhteyshenkilö Jyrki Jylängiltä tuli hyvät ja valmiit ehdotukset.
”Valmisteluvaihe oli hyvä ja kävimme avointa keskustelua siitä, mikä on järkevää ja miten pitkä kampanja kannattaa budjettiin nähden rakentaa. Kampanjan päätyttyä tuli hyvät raportit ja palautteet siitä, miten homma toimi”, Viitarinne kiittää.
”Helsingin Sanomat ja Ilta-Sanomat ovat erittäin hyvä yhdistelmä digipuolella. Kampanja toimi HS.fi:ssä erittäin hyvin, klikkausprosentti oli vielä IS.fi:täkin parempi. Kampanja oli meille positiivinen kokemus kokonaisuudessaan.”
Sanomalla on hyvin kohderyhmäämme sopivat mediat. Digissä on loistava tarjonta ja radiossa kattava kokonaisuus. Monikanavaisuus toteutuu Sanomalla hyvin, radion ja digin mediat tukevat toisiaan.”
Kampanjamateriaaleja
Radiospotti
Digikampanja Sanoman verkostossa
Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?
Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.