DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

Tavoite
Kampanjassa haluttiin tehdä DNA:n yritysliiketoiminnan julkaisema teknologiatrendiraportti tutuksi HS.fi:n lukijoille ja kerätä raportille lisää latauksia.
Olemme aina innokkaina kokeilemaan kaikenlaista uutta. Tässä uusimmassa trendiraportissa hyödynsimme tekoälyä ja saimme mahdollisuuden kokeilla myös Sanoman erikoisartikkelia. Ja sehän tuntui toimivan erinomaisesti.
Ratkaisu
Kampanjaan sisältyi HS.fi:ssä julkaistu erikoisartikkeli, johon ohjattiin HS.fi:n etusivulta ja HS Visio -osiosta. Erikoisartikkeliin ohjattiin myös natiivi-CPC-nostolla läpi Sanoman verkoston.
HS.fi:n etusivunostossa käytettiin animoitua kuvitusta lisäliikenteen synnyttämiseksi.
Teknologiatrendit-raportti syntyy vuosittain DNA:n ja markkinointiviestintätoimisto Netprofilen yhteistyönä. Netprofile kerää vuoden ympäri signaaleja mahdollisista trendeistä, ja DNA valitsee heitä kiinnostavat trendit loppuvuodesta julkaistavaan raporttiin. Sanoman luova tuotanto tuotti raportin pohjalta artikkelin, jossa hyödynnettiin huomion herättäjänä animoitua kuvitusta.
Bränditoimisto SEKiltä tuli idea, että tämän vuoden raportin kuvituksessa hyödynnettäisiin tekoälyä. Kaikki raportissa ja artikkelissa käytetyt kuvitukset tehtiin Midjourneyn avustuksella.
”Nousevat teknologiat, kuten tekoälyohjelma Midjourney, ovat luontevia työkaluja, kun rakennetaan toteutuksia DNA:n kaltaiselle modernille toimijalle. Tekoälyä kouluttamalla päästiin teemaan sopivaan ja tosi hienoon lopputulokseen”, kertoo SEK:in AD Ea Söderberg.
Markkinoinnin digisuunnittelun näkökulmasta HS Visio on oikein toimiva B2B-sisällölle, jopa vähän teknisemmille aiheille.
Tulokset
HS Vision mediaympäristö tuki erinomaisesti natiiviartikkelin teemaa.
DNA:n erikoisartikkeli tavoitti yhdeksänkertaisen määrän silmäpareja HS Vision keskimääräisiin natiivimainonnan tavoittavuuslukuihin verrattuna. Sivunäyttöjä oli 83 996 ja kävijöitä artikkelissa 54 164. Erikoisartikkelin kautta teknologiaraporttia ladattiin 65 kertaa. HS näköislehdestä, josta ohjattiin älyartikkeliin, latauksia kertyi kaikkiaan 98 kappaletta.
”It-päättäjät on keskeinen kohderyhmämme, HS Vision kautta saimme heitä hyvin haaviin”, DNA:n Riikka Hautala sanoo.

”Kysyin ensimmäisessä palaverissa, millaista yleisöä voimme artikkelille odottaa. Hymyilytti jälkikäteen, kun saimme kuulla tulosten olleen yhdeksänkertaiset. Tämä meni paremmin, kuin kukaan meistä osasi ajatellakaan. Tällaisia lukuja ei voi luvata etukäteen”, toteaa DNA:n sisältötiimiä Netprofilella vetävä Ida Vehnämäki.
Kampanja lukuina
Vastaavan laajuisten kampanjoiden mediaanilukuihin nähden artikkeli saavutti yli yhdeksänkertaisen määrän sivunäyttöjä ja kävijöitä vertailulukuihin verrattuna. Sivunäyttöjä oli 83 996 ja kävijöitä artikkelissa 54 164. Erikoisartikkelin kautta teknologiaraporttia ladattiin 65 kertaa. HS näköislehdestä, josta ohjattiin älyartikkeliin, latauksia kertyi kaikkiaan 98 kappaletta.
83 996
sivunäyttöä
54 164
kävijöitä artikkelissa
Oli kiva yllätys, että erikoisartikkeli toimi näin hyvin. HS Visio on mediana meille uusi. Sitä kannattaa ilman muuta hyödyntää jatkossakin.
Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Riikka Hautalan mukaan helposti ja jouhevasti.
”Vaikka tässä yhteisponnistuksessa oli mukana monta tekijää, kampanja valmistui jopa hieman etuajassa. Sanoman vahvuutena on ketteryys ja ammattitaitoiset yhteyshenkilöt, joiden kanssa on kiva tehdä töitä.”
Tulokset olivat loistavat, sillä aihe oli ajankohtainen ja erikoisartikkelilla saatiin toteutettua visuaalisesti hieno kokonaisuus. Lisäksi HS Vision mediaympäristö tuki teemaa erinomaisesti.
Kiinnostuitko?
Lue lisää natiivimainonnasta.
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa
Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön