Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.
15.3.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Kampanjassa haluttiin tehdä DNA:n yritysliiketoiminnan julkaisema teknologiatrendiraportti tutuksi HS.fi:n lukijoille ja kerätä raportille lisää latauksia.

Olemme aina innokkaina kokeilemaan kaikenlaista uutta. Tässä uusimmassa trendiraportissa hyödynsimme tekoälyä ja saimme mahdollisuuden kokeilla myös Sanoman erikoisartikkelia. Ja sehän tuntui toimivan erinomaisesti.

Riikka Hautala
Markkinointipäällikkö
DNA yritysmarkkinointi

Ratkaisu

Kampanjaan sisältyi HS.fi:ssä julkaistu erikoisartikkeli, johon ohjattiin HS.fi:n etusivulta ja HS Visio -osiosta. Erikoisartikkeliin ohjattiin myös natiivi-CPC-nostolla läpi Sanoman verkoston.

HS.fi:n etusivunostossa käytettiin animoitua kuvitusta lisäliikenteen synnyttämiseksi.

Teknologiatrendit-raportti syntyy vuosittain DNA:n ja markkinointiviestintätoimisto Netprofilen yhteistyönä. Netprofile kerää vuoden ympäri signaaleja mahdollisista trendeistä, ja DNA valitsee heitä kiinnostavat trendit loppuvuodesta julkaistavaan raporttiin. Sanoman luova tuotanto tuotti raportin pohjalta artikkelin, jossa hyödynnettiin huomion herättäjänä animoitua kuvitusta.

Bränditoimisto SEKiltä tuli idea, että tämän vuoden raportin kuvituksessa hyödynnettäisiin tekoälyä. Kaikki raportissa ja artikkelissa käytetyt kuvitukset tehtiin Midjourneyn avustuksella.

”Nousevat teknologiat, kuten tekoälyohjelma Midjourney, ovat luontevia työkaluja, kun rakennetaan toteutuksia DNA:n kaltaiselle modernille toimijalle. Tekoälyä kouluttamalla päästiin teemaan sopivaan ja tosi hienoon lopputulokseen”, kertoo SEK:in AD Ea Söderberg.

Markkinoinnin digisuunnittelun näkökulmasta HS Visio on oikein toimiva B2B-sisällölle, jopa vähän teknisemmille aiheille.

Cedric Ingram
Senior Digital Planner
Dagmar

Tulokset

HS Vision mediaympäristö tuki erinomaisesti natiiviartikkelin teemaa.

DNA:n erikoisartikkeli tavoitti yhdeksänkertaisen määrän silmäpareja HS Vision keskimääräisiin natiivimainonnan tavoittavuuslukuihin verrattuna.  Sivunäyttöjä oli 83 996 ja kävijöitä artikkelissa 54 164. Erikoisartikkelin kautta teknologiaraporttia ladattiin 65 kertaa. HS näköislehdestä, josta ohjattiin älyartikkeliin, latauksia kertyi kaikkiaan 98 kappaletta.

”It-päättäjät on keskeinen kohderyhmämme, HS Vision kautta saimme heitä hyvin haaviin”, DNA:n Riikka Hautala sanoo.

”Kysyin ensimmäisessä palaverissa, millaista yleisöä voimme artikkelille odottaa. Hymyilytti jälkikäteen, kun saimme kuulla tulosten olleen yhdeksänkertaiset. Tämä meni paremmin, kuin kukaan meistä osasi ajatellakaan. Tällaisia lukuja ei voi luvata etukäteen”, toteaa DNA:n sisältötiimiä Netprofilella vetävä Ida Vehnämäki.

Kampanja lukuina

Vastaavan laajuisten kampanjoiden mediaanilukuihin nähden artikkeli saavutti yli yhdeksänkertaisen määrän sivunäyttöjä ja kävijöitä vertailulukuihin verrattuna. Sivunäyttöjä oli 83 996 ja kävijöitä artikkelissa 54 164. Erikoisartikkelin kautta teknologiaraporttia ladattiin 65 kertaa. HS näköislehdestä, josta ohjattiin älyartikkeliin, latauksia kertyi kaikkiaan 98 kappaletta.

83 996

sivunäyttöä

54 164

kävijöitä artikkelissa

Oli kiva yllätys, että erikoisartikkeli toimi näin hyvin. HS Visio on mediana meille uusi. Sitä kannattaa ilman muuta hyödyntää jatkossakin.

Riikka Hautala
Markkinointipäällikkö
DNA yrityspalvelut

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Riikka Hautalan mukaan helposti ja jouhevasti.

”Vaikka tässä yhteisponnistuksessa oli mukana monta tekijää, kampanja valmistui jopa hieman etuajassa. Sanoman vahvuutena on ketteryys ja ammattitaitoiset yhteyshenkilöt, joiden kanssa on kiva tehdä töitä.”

Tulokset olivat loistavat, sillä aihe oli ajankohtainen ja erikoisartikkelilla saatiin toteutettua visuaalisesti hieno kokonaisuus. Lisäksi HS Vision mediaympäristö tuki teemaa erinomaisesti.

Satu Salminen
Client Manager
Sanoma Media Finland

Kiinnostuitko?

Lue lisää natiivimainonnasta.

Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Lue lisää  

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland