DNA:n joulukampanjaa tähdittää vuoden kovin käärijä
Kampanjan tavoitteena on vahvistaa mielikuvaa DNA:sta avuliaana, asiantuntevana ja palvelevana yrityksenä, joka ymmärtää asiakkaidensa tarpeet ja tarjoaa sopivia ratkaisuja, kuten DNA Apuri -palvelua.
”Huumorintäyteinen luova toteutus suunniteltiin herättämään huomiota, vetoamaan tunteisiin ja aktivoimaan asiakkaita tekemään ostoksia”, kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Sinikka Alanne.
Kampanja on saanut Alanteen mukaan pelkästään positiivista, suorastaan innostunutta palautetta.
”Käärijä-lahjapaperista tuli saman tien sekä asiakkaiden että myös työkavereidemme suosikki. Ihmisten innostumisen kynnystä on tänä päivänä haastavaa ylittää mainonnalla. Se, että kampanjan videota jaettiin ja kommentoitiin somessa heti sen julkistuksesta lähtien, oli meistä todella positiivinen liikkeellelähtö kampanjalle.”
Huomiota kampanja on todella herättänyt.
”Jotta mainonta voi vaikuttaa, sen pitää tavoittaa ihmiset sekä ylittää huomaamisen ja kiinnostuksen kynnys. Olemme tyytyväisiä kampanjan alun vaikutuksiin ja odotamme innolla, että pääsemme analysoimaan kaikki tulokset kampanjan päätyttyä.”
Kokonaisuuteen kuuluu tv- ja videomainonta, somemarkkinointi, printtimainonta, muu digimainonta sekä DNA:n omat mediat.
”Järjestämme kauppakeskuksissa kiertävän lahjapaketointipalvelua tarjoavan lahjakäärintäkiertueen, ja DNA Kaupoissa lahjat kääritään Lahjakäärijä-paperiin. Kampanjaan kuuluu myös arvonta-aktivointi sekä lahjavinkkejä ja tarjouksia sekä tietysti DNA Apuri -palvelua netissä ja DNA Kaupoissa.”
DNA on perinteisesti hyödyntänyt mainonnassaan huumoria kerronnan keinona.
”Kun jouluna kääritään paketteja, syntyi idea kysyä mukaan vuoden kovinta käärijää. Halusimme lisätä vielä yllätyskerrointa ja ottaa mukaan toisenkin Euroviisuissa menestyneen tähden, Lordin”, Alanne kertoo.
Onnea DNA, luova toimisto Folk Finland, tuotantoyhtiö Otto Tuotanto, mediatoimisto Dagmar, digitoimisto Kuubi sekä tapahtumatoimisto Tapaus!
Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin: