Epassin digikampanjoille huomattavaa lisäpeittoa Ad Managerin avulla
Tavoitteena lähes kaikkien suomalaisten tavoittaminen monikanavaisesti
Markkinointipäällikkö Niko Kangasmaa Epassilta tavoittelee mainonnalla suurinta kuviteltavissa olevaa kohderyhmää, eli lähes kaikkia suomalaisia.
“Jo miljoona suomalaista epassittaa työsuhde-etuna. Kohderyhmiämme ovat sekä työntekijät, työnantajat että palveluntarjoajat, eli periaatteessa lähes kaikki työikäiset suomalaiset ”, Kangasmaa kuvailee.
Kansainvälistyvänä ja jatkuvasti kasvavana yrityksenä Epassi tarvitsee helppoja ja nopeita mainosratkaisuja perinteisten mainonnan kanavien rinnalle.
“Kaikki markkinointi ja mainonta tehdään meillä inhouse-tuotantoina, ilman ulkoisia kumppaneita. Käytössä olevien kanavien päätavoitteena on, että mainonta tavoittaa mahdollisimman monet.”
Ratkaisuna sesonki-kampanjoiden tukeminen Ad Managerin avulla
Epassilla on vuosittain neljä suurempaa monikanavaista kausikampanjaa, joissa kannustetaan kuluttajia käyttämään Epassi-etuja. Jokaisella kaudella on oma visuaalinen identiteettinsä. Kangasmaan mukaan Ad Manager on ollut näppärä työkalu sesonkikampanjoiden peiton lisäämisessä.
“Teemme Sanoman kanssa myös esimerkiksi radiomainontaa. Yhteyshenkilömme suositteli kokeilemaan kamppisten laajentamista Sanoman display-verkostoon Ad Managerin avulla”, Kangasmaa kertoo.
Epassin eniten käyttämiä mainosmuotoja ovat erilaiset Ad Managerin kautta ostettavat CPC-tuotteet.
“Käytämme useimmiten somenostoa ja koko ajan panostamme enemmän myös liikkuvaan kuvaan”, Kangasmaa sanoo.
Somenosto-mainosmuodossa Epassia viehättää etenkin se, että Ad Managerilla tehdyssä kampanjassa voi hyödyntää samoja mainosaineistoja kuin somekampanjoissa.
Olemme saaneet somenoston avulla helposti laajennettua esimerkiksi Metan kampanjat myös Sanoman digiverkostoon. Somenosto on helppo rakentaa, kun siihen ei tarvitse tehdä erillisiä bannereita. Näin säästyy aikaa ja resursseja, mitä useiden eri mainosaineistojen tekoon muuten menisi.”
Tuloksena kampanjoita, jotka tavoittavat kaikki kohderyhmät
Epassi on saanut Ad Managerin avulla aikaan hyviä tuloksia etenkin tavoittavuuden näkökulmasta. Kangasmaa on tyytyväinen Sanoman medioiden tuomaan lisäpeittoon sekä Ad Managerin raportointiportaaliin.
“Seuraamme kampanjoiden suoriutumista erilaisilla perusmittareilla. Tarkastelemme click rateja, CPM:ää sekä impressioiden määrää. Ad Managerissa raportit ovat selkeitä ja helposti saatavilla. Osassa sesonkikampanjoita myös CTR on ollut poikkeuksellisen hyvällä tasolla”, Kangasmaa toteaa.
Sanoman verkoston tavoittavuuden lisäksi kehuja saa myös Ad Managerin asiakaspalvelu-chat.
“Kollega on saanut sieltä vastauksen mieltä askarruttaviin kysymyksiin nopeasti”.
Ad Managerin kautta tehdyt kampanjat ovat erinomainen tapa laajentaa tavoittavuutta.”
Onnistu ostopolun joka vaiheessa
Lataa opas ostopolulle ja tiedät, miten valitset sopivan mainosmuodon kussakin ostopolun vaiheessa.
Digimainontaa ilman välikäsiä
Sanoma Ad Managerilla teet itse erottuvaa mainontaa Sanoman digimedioissa.