Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.
13.9.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Printtiratkaisut Aikakausmedia Digiratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia

Lapsiperheet ovat DNA:lle yksi tärkeä kohderyhmä.

”Ensiluuri on aihe, joka aina kiinnostaa lasten vanhempia. Vanhemmille se on ihan yhtä iso juttu kuin lapselle”, kertoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

Lapselle ensimmäistä puhelinta ostavia vanhempia tavoiteltiin kesällä 2022 näyttävällä erikoisartikkelilla HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä, ja artikkeli julkaistiin kesällä 2023 uudestaan hieman päivitettynä.

Artikkelin taustalla on DNA:n koululaistutkimuksesta saatua dataa.

”Olemme tehneet koululaistutkimusta jo useiden vuosien ajan, ja halusimme tuoda tuloksia esiin uudenlaisella ja kiinnostavalla tavalla”, Lotta Rechardt kertoo.

Kun tuotantoon on panostettu, hyvää sisältöä kannattaa hyödyntää uudelleen. Mediapanostukset olivat hieman isommat kuin edellisellä kerralla, ja artikkeli saavutti huikeat lukijamäärät: 387 591 sivunäyttöä ja 147 248 kävijää.

Artikkelia nostettiin HS.fi:n etusivulla 8 päivän ajan ja HS Visio -osiossa se oli esillä 14 päivää. IS.fi:n etusivulla artikkelinosto oli päivän ajan ja 7 päivää IS Digitoday -osiossa.

”Sisältömarkkinoinnin kampanjat luovat mielikuvaa pidemmällä aikavälillä. Erikoisartikkeli oli osa lapsiperhekohderyhmälle suunnattua toimenpidepatteristoamme. Haluamme välittää sillä mutkattoman arjen mielikuvaa ja tuoda esiin arjen tilanteita, joihin ihmiset voivat samaistua. Vanhemmat joutuvat pelottavaan maailmaan, kun lapsi pääsee nettiin, alkaa pelailla ja lähetellä viestejä. Haluamme tarjota vanhemmille vertaistukea ja toimia digitulkkina.”

Aku Ankka -liite on herkullinen tapa viestiä

DNA:lle räätälöidyllä Aku Ankan liitteellä oli sama tavoite: toimia vanhemmille tukena ja kumppanina arjessa. DNA toteutti Aku Ankka -liitteen keväällä 2022 kolmannen kerran. Ensiluuri untuvikoille lähetettiin suorapostituksena sopivassa elämäntilanteessa oleviin perheisiin.

”Aku-liite on herkullinen tapa viestiä. Aku Ankka on arvostettu brändi, ja olemme mielellämme siinä mukana. Monikäyttöiseen liitteeseen saa sisällytettyä kivasti hyödyllistä infoa, ja se toimii myös lahjana. Liitettä on jaettu DNA-kaupoissa ja liittymiämme myyvissä liikkeissä”, Rechardt kertoo.

Ensiluuri untuvikoille voitti keväällä 2023 kultaa kansainvälisestä Native Advertising Awards -kilpailusta ja sai kunniamaininnan Edit-kilpailussa. 

Printistä ei luonnollisesti saa suoraan dataa sitä, miten paljon sitä on luettu, mutta sosiaalisen median kautta on tullut positiivista palautetta.

DNA tekee Sanoman kanssa sisältömarkkinointia pienellä ja tiiviillä porukalla. Toiminta on Rechardtin mukaan rentoa ja mutkatonta.

Kun suunnittelimme sisältöjen tekemistä lapsiperheille, kävimme läpi eri toimijoita. Aloitimme Sanoman kanssa yhteistyön siksi, että saamme Sanomalta hyviä sisältöjä ja mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava.

Lotta Rechardt
Markkinointipäällikkö
DNA

”DNA on pitkäaikainen kumppanimme. Sisällöntuotannossa on tärkeintä yhteinen näkemys sisältöjen teemasta ja tavoitteista sekä siitä, kenelle sisältöä tehdään ja millaiseen mediaympäristöön. DNA:n kanssa yhteistyö sujuu erityisen hyvin, kun tekeminen on pitkäjänteistä ja avointa”, kertoo DNA:n asiakkuudesta vastaava Client Manager Satu Salminen Sanomalta.

Kiinnostuitko? 

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.

Tutustu natiivimainontaan

Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan.

Tutustu sisältömarkkinointiin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023

    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • L-Energyn verkkokaupan kävijämäärä ja myynti ampaisivat huikeaan kasvuun klikkipohjaisella bannerimainonnalla  

    Julkaistu
    14.9.2023

    Digimarkkinointi voi toimia äärimmäisen hyvin pienemmilläkin panostuksilla, huomasi L-Energyn toimitusjohtaja Juha Liimatta.

    Lue asiakastarina
  • Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti

    Julkaistu
    11.9.2023

    Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

    Lue asiakastarina
  • Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

    Julkaistu
    8.9.2023

    Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin etusivu räjäytti potin – ”Markkinointi on elinehto kunnille”

    Julkaistu
    31.8.2023

    Siikaisten kunnan ilmoitus sai ennennäkemätöntä julkisuutta medioissa ympäri maan.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland