Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.
13.9.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Lapsiperheet ovat DNA:lle yksi tärkeä kohderyhmä.

”Ensiluuri on aihe, joka aina kiinnostaa lasten vanhempia. Vanhemmille se on ihan yhtä iso juttu kuin lapselle”, kertoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

Lapselle ensimmäistä puhelinta ostavia vanhempia tavoiteltiin kesällä 2022 näyttävällä erikoisartikkelilla HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä, ja artikkeli julkaistiin kesällä 2023 uudestaan hieman päivitettynä.

Artikkelin taustalla on DNA:n koululaistutkimuksesta saatua dataa.

”Olemme tehneet koululaistutkimusta jo useiden vuosien ajan, ja halusimme tuoda tuloksia esiin uudenlaisella ja kiinnostavalla tavalla”, Lotta Rechardt kertoo.

Kun tuotantoon on panostettu, hyvää sisältöä kannattaa hyödyntää uudelleen. Mediapanostukset olivat hieman isommat kuin edellisellä kerralla, ja artikkeli saavutti huikeat lukijamäärät: 387 591 sivunäyttöä ja 147 248 kävijää.

Artikkelia nostettiin HS.fi:n etusivulla 8 päivän ajan ja HS Visio -osiossa se oli esillä 14 päivää. IS.fi:n etusivulla artikkelinosto oli päivän ajan ja 7 päivää IS Digitoday -osiossa.

”Sisältömarkkinoinnin kampanjat luovat mielikuvaa pidemmällä aikavälillä. Erikoisartikkeli oli osa lapsiperhekohderyhmälle suunnattua toimenpidepatteristoamme. Haluamme välittää sillä mutkattoman arjen mielikuvaa ja tuoda esiin arjen tilanteita, joihin ihmiset voivat samaistua. Vanhemmat joutuvat pelottavaan maailmaan, kun lapsi pääsee nettiin, alkaa pelailla ja lähetellä viestejä. Haluamme tarjota vanhemmille vertaistukea ja toimia digitulkkina.”

Aku Ankka -liite on herkullinen tapa viestiä

DNA:lle räätälöidyllä Aku Ankan liitteellä oli sama tavoite: toimia vanhemmille tukena ja kumppanina arjessa. DNA toteutti Aku Ankka -liitteen keväällä 2022 kolmannen kerran. Ensiluuri untuvikoille lähetettiin suorapostituksena sopivassa elämäntilanteessa oleviin perheisiin.

”Aku-liite on herkullinen tapa viestiä. Aku Ankka on arvostettu brändi, ja olemme mielellämme siinä mukana. Monikäyttöiseen liitteeseen saa sisällytettyä kivasti hyödyllistä infoa, ja se toimii myös lahjana. Liitettä on jaettu DNA-kaupoissa ja liittymiämme myyvissä liikkeissä”, Rechardt kertoo.

Ensiluuri untuvikoille voitti keväällä 2023 kultaa kansainvälisestä Native Advertising Awards -kilpailusta ja sai kunniamaininnan Edit-kilpailussa. 

Printistä ei luonnollisesti saa suoraan dataa sitä, miten paljon sitä on luettu, mutta sosiaalisen median kautta on tullut positiivista palautetta.

DNA tekee Sanoman kanssa sisältömarkkinointia pienellä ja tiiviillä porukalla. Toiminta on Rechardtin mukaan rentoa ja mutkatonta.

Kun suunnittelimme sisältöjen tekemistä lapsiperheille, kävimme läpi eri toimijoita. Aloitimme Sanoman kanssa yhteistyön siksi, että saamme Sanomalta hyviä sisältöjä ja mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava.

Lotta Rechardt
Markkinointipäällikkö
DNA

”DNA on pitkäaikainen kumppanimme. Sisällöntuotannossa on tärkeintä yhteinen näkemys sisältöjen teemasta ja tavoitteista sekä siitä, kenelle sisältöä tehdään ja millaiseen mediaympäristöön. DNA:n kanssa yhteistyö sujuu erityisen hyvin, kun tekeminen on pitkäjänteistä ja avointa”, kertoo DNA:n asiakkuudesta vastaava Client Manager Satu Salminen Sanomalta.

Kiinnostuitko? 

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.

Tutustu natiivimainontaan

Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan.

Tutustu sisältömarkkinointiin

Tagit

Printtiratkaisut Aikakausmedia Digiratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland