Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Fazer Real Kauran onnistunut lanseeraus ylitti myyntitavoitteet

Helsingin Sanomien monikanavaisen etusivun luova ratkaisu herätti kiinnostusta, mikä johti kasvaneeseen ostoaikomukseen mainoksen nähneiden parissa.
Case Fazer Real Kaura artikkelikuva
14.10.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Fazer lanseerasi uuden Fazer Real Kaura -leivän klassikkotuote Real Rukiin rinnalle ja uudisti Hyvän olon leipien konseptia ja pakkauksia. Yhdeksi lanseerauskampanjan kanavaksi valikoitui Hesarin monikanavainen etusivu.

”Mietimme muitakin vaihtoehtoja yhteistyössä media- ja mainostoimistomme kanssa. Ratkaisevaa oli se, että meillä oli printtiin massasta erottuva luova ratkaisu, joka oikein vaati päästä isosti esille korkean huomioarvon paikalle. Tähän tarkoitukseen HS etusivu oli paras valinta, kuten hyvät tuloksetkin osoittavat”, toteaa Fazer Leipomoiden brand manager Eveliina Saarentola.

Tavoitteena myynnillinen onnistuminen

Kampanjan ensisijainen tavoite oli lanseerauksen myynnillinen onnistuminen. Fazer halusi tavoittaa uusia kuluttajia, lisätä ostokiinnostusta ja saada Real yhä useamman suomalaisen suosikkileiväksi.

”Selkeä tavoite oli myös asemoida Fazer Real Kaura terveellisten leipien joukkoon, mutta realistimaisella stressittömyydellä: Fazerin brändiarvojen mukaisesti leivän ja muunkin ruoan tulee aiheuttaa kokonaisvaltaista hyvää oloa sekä itselle että ympäristölle. Kampanjalla oli siis myös brändin rakennukseen liittyviä tavoitteita”, Saarentola kertoo.

Toteutus

Helsingin Sanomien monikanavaisen etusivun (3.9.2020) lisäksi kampanjaan kuului mainontaa TV:ssä, netti-TV:ssä, aikakauslehdissä, sosiaalisessa mediassa, kauppaketjujen medioissa ja myymälöissä sekä Sanoman digikokosivupaketti.  

Tulokset

Case Fazer Real Kaura kollaasi

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen tulokset osoittavat, että HS etusivu oli erittäin onnistunut kanavavalinta ja toteutus.

”Mainoksen oli huomannut peräti 91 % vastaajista, mikä on ihan huikea tulos ihan mihin tahansa mediaan ja mainokseen verratessa. Mainos herätti kiinnostusta erilaisuudellaan, mikä johti myös erinomaiseen ostokiinnostukseen mainoksen nähneiden joukossa”, Saarentola sanoo. 

Fazer Real Kauran lanseeraus on ollut erittäin onnistunut ja uutuusviesti on selvästi tavoittanut kohderyhmänsä. Myynti on ylittänyt ennen lanseerausta asetetut tavoitteet selvästi.

Toimialan keskivertoa selvästi useampi koki kuuluvansa mainoksen kohderyhmään. Mainosta pidettiin erottuvana, hauskana ja kiinnostavana, minkä lisäksi mainostaja erottui siitä hyvin. Myös avoimissa kommenteissa kehuttiin mainoksen omaperäistä ideaa.

”Herätti kiinnostuksen erilaisuudellaan.”

”Erottuva ja selkeä mainos, tyylikäs ulkoasu.”

”Huolella laadittu, ajatuksella viimeistelty ja laajaa kohderyhmää ajatellen sopiva.”

Kiinnostava ja huomiota herättävä mainos onnistui lisäämään kiinnostusta Real-kauraleipää kohtaan ja vahvistamaan useamman vastaajan ostoaikomusta kuin toimialan mainonnalla keskimäärin. 

Fazer Real Kauran lanseeraus on ollut erittäin onnistunut ja uutuusviesti on tavoittanut kohderyhmänsä. Myynti on ylittänyt ennen lanseerausta asetetut tavoitteet selvästi. Sanomalla on tarjota monipuolisesti ratkaisuja erilaisiin mainostajan tarpeisiin. Yhteistyö on sujuvaa ja helppoa.

Eveliina Saarentola
Brand Manager
Fazer Leipomot


 Fazerin Ole Realisti -kampanjafilmi:

Tagit

Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland