Fiksuruoka sai somenostolla kustannustehokasta liikennettä
Verkkoruokakauppa Fiksuruoka.fi:n liiketoiminnan tavoitteena on uusasiakashankinta ja konversiot.
Fiksuruoka kokeili somenostoa dynaamisella CPC-hinnalla eli klikkipohjaisella hinnoittelulla. Kampanjassa hyödynnettiin Sanoman koko digiverkoston valtaavaa voimaa, ja kohderyhmästä suljettiin mukautettujen yleisöjen avulla pois Fiksuruualta aiemmin ostaneet asiakkaat. Kampanjan tavoitteena oli tuoda liikennettä hävikkiruokakauppa Fiksuruoka.fi:n sivuille.
CPC-hinnoittelu toi erittäin paljon klikkejä muihin kanaviin verrattuna. Hinnoittelumallin takia myös näkyvyys oli suurta. Kampanjan CTR eli klikkausmäärä ylitti Sanoman verkoston keskiarvon.
Testi onnistui ja kustannustehokkaat klikit löytyivät nopeasti. CPC-hinta oli parikymmentä prosenttia matalampi kuin Metan kanavissa.”
”Saimme tällä kampanjalla sitä, mitä lähdimme hakemaan, eli kustannustehokasta liikennettä. Kampanjan selkeä hyöty oli, että saimme ideoita parannustoimenpiteiksi seuraavaan kampanjaan”, Tuomas Volanen sanoo.
Jo käynnistyneessä seuraavassa kampanjassa kokeillaan tarkempaa ikäkohdennusta ydinkohderyhmään ja lahjatuotetta tilaukseen yhteyteen.
”On kiinnostavaa nähdä, miten nämä muutokset tulevat vaikuttamaan kampanjan tuloksiin.”
Mukautetut yleisöt ja tulospohjainen mainonta Sanoma Ad Managerista
Näy Suomen suosituimmissa digimedioissa ketterästi, kustannustehokkaasti ja helposti.