Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

Hammaslääkäriasema Helmiäisen vastaanotto avautui Tampereella maaliskuussa 2020. Aloittava yritys tarvitsi mainontaa tietoisuuden lisäämiseksi. Keinoksi valikoitui natiiviartikkeli.
”Totesimme, että mielenkiintoa herättävä artikkeli on tehokkaampi kuin perinteinen mainos”, sanoo Hammaslääkäriasema Helmiäisen toimitusjohtaja, suu- ja leukakirurgi Ville Männistö.
Jo ensimmäisellä Aamulehden artikkelilla oli selkeä vaikutus asiakasmääriin, ja sen jälkeen tehty useita uusia.
”Tarkkaa vaikutusta on vaikea arvioida, mutta ihan varmasti voi sanoa, että mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin. Tämä on myös syy, miksi artikkelien tekemistä on jatkettu. Se on taloudellisesti kannattavaa toimintaa”, Männistö toteaa.
Aamulehden lisäksi natiivia on kokeiltu Hyvä Terveys -lehdessä. Taktisena elementtinä on ollut printtimainontaa ja CPC-bannereita.
”Aamulehti on toiminut talousalueellamme ehdottomasti parhaiten. Lehti tavoittaa pirkanmaalaiset ihmiset ja sen lukijakunta on 100-prosenttisesti kohdeyleisöämme, ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita laajasti erilaisista asioista.”
Artikkeleissa on tarjottu hyödyllistä tietoa Hammaslääkäriasema Helmiäisen erikoisasiantuntijoiden kautta.
”Sisältöjen ideana on informoida ihmisiä suun terveyteen liittyvistä asioista. Esimerkiksi parodontiitti aiheuttaa kohonnutta infarktiriskiä. Tavoitteena on jäädä ihmisten mieleen, jotta he osaisivat hakeutua meille tarpeen tullen. Meiltä löytyy asiantuntija jokaiselta hammaslääketieteen alalta.”
Tunnettuutta, uusia asiakkaita ja loistavaa palvelua
Sanoman avulla Helmiäinen on saanut tunnettuutta ja uusia asiakkaita sekä loistavaa palvelua natiivien tuotannoissa.
”Yhteistyö on sujunut todella hyvin. Meillä on oma kontaktihenkilö, jonka kautta on saatu hyvät tarjoukset ja ehdotuksia seuraaviksi toimenpiteiksi. Seuraavaa artikkelia suunnitellaan jo”, Männistö kertoo.
"Helmiäisen natiiviartikkelit ovat hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä lukijoille, koska hehän etsivät juuri palveluita ja ratkaisuja helpottamaan omaa arkeaan. Me kaikki voimme sijoittaa itsemme tilanteeseen, jossa tarvitsemme joskus nopeastikin suun terveydenhuollon asiantuntemusta", sanoo Sanoman luovana tuottajana Pirkanmaalla työskentelevä Hannu Virtanen.
"Toinen olennainen asia on viestien tarinallistaminen: Aamulehden sisältövirrassa voimme kertoa tamperelaisesta erikoisosaamisesta, jolla on myös kasvot. Kolmantena piirteenä korostuu paikallisuus. Kun kaksi tamperelaista, Helmiäinen ja Aamulehti, tulevat yhdessä lukijan aamukahvipöytään tai nousevat mobiililaitteen uutisvirtaan, pirkanmaalainen lukija tietää saavansa laatuluettavaa", Virtanen lisää.

Yhteistyö on sujunut todella hyvin. Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin.