Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Jääkiekko tuo virtaa Vartan brändiin – luovat toteutukset huomionherättäjinä

Kestävistä ja tehokkaista paristoistaan tunnettu Varta on näkynyt ja kuulunut Leijonien tapahtumissa jo vuosia. Näkyvyyden lisäksi Varta pääsee hyödyntämään yhteistyötä maajoukkueen kanssa oman brändinsä vahvistamiseksi.
9.3.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

"Jääkiekko on energinen ja vauhdikas laji ja sopii mielestämme hyvin Vartan energisen paristobrändin kanssa. Kansainvälisyydestämme huolimatta haluamme olla myös paikallisesti aktiivisia - ja yhteistyö Leijonien kanssa on osa tätä paikallista vahvaa toimintaamme", Vartan Sales & Marketing Manager Topias Takkunen kertoo.

"Meillä on myös jääkiekon kanssa pitkälti yhteinen, laaja kohderyhmä. Jääkiekko ja Leijonat herättävät vahvoja tunteita lähes kaikissa suomalaisissa ikään ja sukupuoleen katsomatta. Siksi Leijonat on oivallinen yhteistyökumppani", Vartan Trade Marketing Manager Sanna Tapio jatkaa.

”Saavutimme tarjotuilla ratkaisuilla toivotun näkyvyyden”

Syksyllä Varta toteutti yhdessä Sanoma Gamesin kanssa luovan monimediaisen kuluttaja-aktivointikampanjan myymälöissä vahvasti esillä olleen myyntikampanjansa tueksi. Kisaan osallistujan piti yksinkertaisesti kertoa, mistä hän saa virtaa vaativiin hetkiin. Palkintoina oli virtaa tuovia Vartan tuotteita sekä Leijonien fanipaitoja.

Sanoma Games tuotti kampanjasivuna toimineen kisan Vartan toiveiden mukaisesti. Kisan mainoksia näkyi IS.fi:ssä, IS Liigapörssissä, somessa sekä kuului Radio Suomipopin Aamulypsyn lähetyksissä. Kampanjassa huomioitiin Vartan tärkeimmät kohderyhmät sekä Leijona-yhteistyön myötä jääkiekko- ja urheilufanit.

"Kampanja oli erittäin mielenkiintoinen monikanavaisuutensa takia. Yhteistyö kattoi radion, digin, somen, Liigapörssin ja tapahtumamarkkinointia. Olemme näkyvyyteen ja saatuun palautteeseen erittäin tyytyväisiä ja mikä tärkeintä, kuluttajat löysivät myös meidän tuotteemme myymälöistä", Takkunen myhäilee.

"Olemme tyytyväisiä Sanoman tiimien kanssa tehtyihin toteutuksiin. Kokonaisuutena kampanja oli onnistunut ja kisaan osallistuneiden suuri määrä kertoo, että mainonta on huomattu ja erottunut muusta mainonnasta ja saavutimme toivottua näkyvyyttä", Tapio kertoo.

Monikanavainen kampanja oli haastava, mutta kaikilta osin onnistunut.

"Toiveemme otettiin kampanjassa huomioon ja yhteistyö oli sujuvaa ja mutkatonta. Monikanavaisuuden vuoksi vaiheita oli paljon, mutta mielestämme ne hoidettiin tarkkuudella ja laadulla", Tapio kertoo tyytyväisenä.

"Myös meidän on helppo yhtyä näihin sanoihin. Yhteistyö Vartan kanssa oli helppoa ja näin laajan kampanjan toteuttaminen oli heidän kanssaan erittäin mielenkiintoista", kampanjaa tuottanut IS Liigapörssin tuotepäällikkö Ville Järvinen päättää.

Kiinnostuitko peleistä tai pelillisistä ratkaisuista?
Ota yhteyttä: 
tomi.aakula@sanomagames.com
julia@sanomagames.com

Varta

VARTA AG –konserniin kuuluva VARTA Consumer Batteries on innovatiivisten ja laadukkaiden paristojen, latureiden, varavirtalähteiden sekä taskulamppujen valmistaja ja toimittaja. Yli 130 vuoden kokemuksella VARTA innovoi jatkuvasti uusia tuotteita vastaamaan kuluttajien vaihtelevia elämäntyylejä ja virrantarpeita tehden heidän arjestaan sujuvampaa ja huolettomampaa. Korkeasta laadustaan tunnettu VARTA on Suomessa paristoalan markkinajohtaja.

Sanoma Games

Sanoma Gamesin suurimmat brändit ovat IS Liigapörssi, Pelikone sekä Älypää. Tuotteiden kehityksen lisäksi Sanoma Games kehittää mainospeli- ja sisältöratkaisuja mm. yllä kerrotun kisakonseptin muodossa. Sanoma Games kuuluu Ilta-Sanomien kaupalliseen organisaatioon ja on mukana myös IS:n Esports-toiminnassa.

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland