Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kirkon Ulkomaanavun joulukeräys innosti lahjoittamaan Ukrainan lapsille

Sanoman alueelliset ja paikalliset lehdet tavoittivat laajasti kiinnostunutta kohderyhmää.
27.3.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Kirkon Ulkomaanavun joulukeräys 2024 keskittyi Ukrainan lasten auttamiseen. Miljoonat lapset Ukrainassa ovat joutuneet jättämään kotinsa ja keskeyttämään koulunkäyntinsä. Sota on tuhonnut tutun ja turvallisen. 

”Kirkon Ulkomaanavun tuella kunnostetaan sodasta kärsineitä kouluja ja varustellaan koulujen pommisuojia niin, että niissä on voi opiskella ja oleilla ilmahälytysten aikana. Näin koulunkäynti voi jatkua, lapset voivat tavata toisiaan ja saada tukea sotatraumojen käsittelyyn. Kirkon Ulkomaanapu kouluttaa myös opettajia ja koulupsykologeja, ja tarjoaa lapsille psykososiaalista tukea. Lisäksi kouluihin ja päiväkoteihin toimitetaan muun muassa opiskelutarvikkeita, urheiluvälineitä ja generaattoreita”, kertoo Kirkon Ulkomaanavun markkinointi- ja varainhankintavastaava Eeva-Maria Laakso. 

Lehdet tavoittivat yli puoli miljoonaa kontaktia

Yhdeksi Kirkon Ulkomaanavun joulukampanjan kanavaksi valikoituivat Sanoman alueelliset ja paikalliset lehdet: Aamulehti, Satakunnan Kansa Länsi-Suomi, jotka yhdessä tavoittivat 434 301 kontaktia, sekä paikallislehdet Janakkalan Sanomat, Jämsän Seutu, Kankaanpään Seutu, KMV-lehti, Merikarvia-lehti, Nokian Uutiset, Rannikkoseutu, Raumalainen, Suur-Keuruu, Sydän-Satakunta, Tyrvään Sanomat, Valkeakosken Sanomat ja Vekkari. 

”Sodan aikana ja sen pitkittyessä suomalaiset ovat avanneet sydämensä ukrainalaisille. Yhä useampi haluaa ryhtyä tekoihin ja auttaa lapsia ja perheitä konkreettisesti. Valitsimme alueelliset ja paikalliset lehdet osaksi kampanjaa, jotta voisimme kertoa keräyksestä yhä laajemmalle. Printtilehdillä on vielä vakaa lukijakunta, joka nauttii paikallisista uutisista ja rauhallisesta paperilehden sisältöön tutustumisesta”, Laakso kertoo. 

Inspiroivaa yhteistyötä

Joulukeräyksen hyvä tulos osoitti, että ihmiset todella haluavat auttaa. Apua Ukrainaan on joulun alla todella haluttu välittää eteenpäin luotettavan kumppanin avulla. Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö.  

”Vaikka epävakaat olot ympäröivät myös suomalaisia, muistaa moni ehkä kuitenkin vielä ajan, jolloin myös me olemme vastaanottaneet apua”, Laakso toteaa. 

Kampanjan päätavoitteena oli saada ihmiset lahjoittamaan Ukrainan hyväksi, mutta se muistutti myös siitä, että sota Ukrainassa jatkuu edelleen. 

”Vaikka jatkuvat ikävät uutiset saattavat jo turruttaa, avuntarve Ukrainassa ei ole lakannut – päinvastoin.”

Yhteistyö Sanoman kanssa oli Laakson mukaan inspiroivaa. 

”Koimme, että yhteyshenkilömme Sanomalla myötäelivät Ukrainan hätää ja halusivat aidosti etsiä meille ratkaisuja, joiden avulla tavoittaisimme ihmisiä, jotka halusivat lähettää joulutervehdyksen Ukrainan lapsille. Jokainen kädenojennus ja lahjoitus on tärkeä.” 

Sanoman vahvuus on aito kiinnostus asiakkaan toimialaa kohtaan. Syvän ymmärryksen kautta löytyy kyky ehdottaa toimivia ratkaisuja laajasta mediapaletista. Olen myös kokenut, että olen yhteydessä aitoihin ihmisiin, en kasvottomaan koneeseen. Se on ollut arvokasta.”

Eeva-Maria Laakso
markkinointi- ja varainhankintavastaava
Kirkon Ulkomaanapu

Kiinnostuitko?

Uutismedia

Sanoman uutismedioilla tavoitat yleisön laadukkaassa ympäristössä, joka on mainostajalle turvallinen ja jossa mainonta koetaan positiivisena.

Lue lisää

Ota yhteyttä 

 

Tagit

Printtiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland